درسی که استقلال از جدایی نورافکن گرفت

یک بازیکن جوان دیگر از استقلال تهران قرار است راهی فوتبال اروپا شود.

درسی که استقلال از جدایی نورافکن گرفت

تقریبا جدایی امیرحسین حسین‌زاده از استقلال قطعی است. اگر استقلال و شارلوا بر سر مسائل مالی به نتیجه برسند ستاره فصل قبل تیم، راهی بلژیک می‌شود و استقلال هم پول خرید محبی را پیدا می‌کند.

به گزارش فرارو، امیرحسین حسین زاده تنها یک فصل در استقلال بازی کرد. کشف فرهاد مجیدی از همان اولین‌باری که برای استقلال برابر الهلال به میدان رفت نشان داد که چه بازیکن مستعدی است.

خیلی زود هم به ستاره فصل استقلال تبدیل شد و هشت گل برای این تیم به ثمر رساند که چندتای آن‌ها سه امتیازی و تعیین کننده در سرنوشت قهرمانی بود.

او، اما همین یک فصل را قرار است برای استقلال بازی کند و راهی اروپا شود. در این سال‌ها استقلال از این دست بازیکنان کم نداشت. امید نورافکن اولین مورد از چنین ستاره‌هایی بود. او البته خیلی زود از استقلال و با قیمتی ناچیز به بلژیک رفت. نورافکن علیرغم اینکه در جوانی به اروپا رفت، ولی نتوانست در آنجا دوام بیاورد و به ایران بازگشت و بازیکن سپاهان شد. رفتن نورافکن برای استقلال منفعت مالی چندانی نداشت، ولی جدایی آسان او موجب شد تا مدیران استقلال در عقد قرارداد‌های بعدی با ستاره‌های جویای نام بعدی دقت بیشتری داشته باشند.

الهیار صیادمنش ستاره تیم نوجوانان ایران هم خیلی زود سر از استقلال درآورد و چند بازی خوب و همراه با گلزنی برای این تیم انجام داد. مدیران وقت استقلال در رفتاری غیرشفاف، او را از تیم جدا و به فنرباغچه ترکیه فروختند. در آن روز‌ها هواداران استقلال از این انتقال به شدت ناراحت بودند. اما در این سال‌ها که همچنان مبالغ قرارداد صیادمنش به حساب استقلال واریز می‌شود، خوشحال هستند. به تازگی و در پی قطعی شدن قرارداد صیادمنش با هال‌سیتی، ۹۰۰ هزار دلار به استقلال تهران رسید.

جدایی مهدی قائدی از استقلال هم بر همین مدار بود. آن‌ها او را با رقم مناسبی به فوتبال امارات فرستادند و از محل درآمد آن، یکی از جریمه‌های دادگاهی‌شان را پرداخت کردند.

حالا چندمین جوان دیگر استقلالی در آستانه اروپایی شدن است. به نظر مدیریت استقلال با سخت‌گیری می‌خواهد شرایط جدایی را جوری تنظیم کند که از این قرارداد هم درآمد قابل توجهی به استقلال برسد. درست مثل الهیار که یک فصل بیشتر برای استقلال بازی نکرد، ولی همچنان از محل قراردادهایش، استقلال منتفع شده، حسین‌زاده هم باید یک معدن طلای دیگر برای استقلال باشد.

 

منبع: فرارو

دیگر رسانه ها

کدخبر: 30939

ارسال نظر