گران قیمت‌ترین بازیکن ایرانی چه کسی است؟

گران قیمت‌ترین بازیکن ایرانی چه کسی است؟

بین ۲ بازیکن ایرانی با سایر بازیکنان داخلی اختلاف قیمت زیادی وجود دارد.

فصل نقل و انتقالات تابستانی همیشه جذابیت‌های زیادی داشته و به هم ریختن ترکیب تیم‌ها و جابجایی بازیکنان بین باشگاه‌های مختلف، باعث شده تا روند فوتبال باشگاهی تکراری نشود. یکی از مهمترین نکاتی که در فصل نقل و انتقالات اهمیت زیادی دارد، قیمت بازیکنان است. سایت ترانسفر مارکت اصلی‌ترین مرجع قیمت گذاری بازیکنان است که بر اساس عملکرد و سنشان، این قیمت را مشخص می‌کند.

در جهان فوتبال که سالهاست، کیلیان امباپه ستاره فرانسوی پاری سن ژرمن، گران قیمت‌ترین بازیکن محسوب می‌شود، اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید گرانترین بازیکنان ایرانی کدام‌ها هستند.

سردار آزمون و مهدی طارمی ۲ ستاره خط حمله تیم ملی فوتبال کشورمان خودشان را از لحاظ قیمتی از بقیه بازیکنان جدا کردند. در حال حاضر سردار آزمون با ۲۲ میلیون یورو گرانترین بازیکن ایران است و مهدی طارمی، ۲۰ میلیون یورو ارزش دارد. طارمی چند روز دیگر ۳۰ ساله می‌شود و شاید اگر با همین عملکرد پنج سال جوانتر بود، بیش از ۵۰ میلیون یورو ارزش داشت.

اما بین مهدی طارمی به عنوان نفر دوم لیست و علیرضا جهانبخش یک اختلاف ۱۶/۵ میلیون یورویی وجود دارد. جهانبخش هافبک تیم فاینورد ۳ و نیم میلیون یورو قیمت گذاری شده است. پس از او علی قلی زاده از شارلووا و مجید حسینی از کایسری اسپور با ۳، اللهیار صیادمنش از تیم هال سیتی و سامان قدوس از تیم برنتفورد انگلیس با ۲/۵، میلاد محمدی از تیم آاک آتن با ۲/۳، مهرداد محمدی از تیم العربی قطر با ۲ و امیر عابدزاده دروازه‌بان تیم پونفرادینا اسپانیا با ۱/۵ میلیون یورو ۱۰ بازیکن گران فوتبال ایران هستند که همگی لژیونرند.

این در شرایطی است که طبق اعلام سایت ترانسفر مارکت گران‌ترین بازیکن ایرانی حال حاضر لیگ برتر فوتبال کشورمان،  امید نورافکن بازیکن سپاهان با ارزش تقریبی ۱/۲ میلیون یورو است. نورافکن شانزدهمین بازیکن گران ایرانی محسوب می‌شود و قبل از او علاوه بر ۱۰ بازیکنی که نام بردیم، علی علیپور، صادق محرمی، احمد نورالهی و کریم انصاری فرد قرار دارد./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 30910

ارسال نظر