ایران شانس صعود از گروهش در جام جهانی را دارد

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال آلمان گفت: ایران و انگلیس شانس‌های اول و دوم صعود از گروه خود در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هستند.

 ایران شانس صعود از گروهش در جام جهانی را دارد

اشتفان افنبرگ بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال آلمان و باشگاه بایرن مونیخ که امروز به ایران سفر کرده است درباره دوران حضور علی دایی در تیم بایرن مونیخ گفت: دوران عالی و موفقیت آمیزی با علی دایی داشتیم. دایی خیلی بازیکن مهمی بود و از تیم آرمینیا بیله فلد آمده بود و بسیار مهاجم قوی بود و ما به او نیاز داشتیم. دوران بسیار خوبی با دایی داشتیم.

او درباره همگروهی تیم ملی فوتبال آلمان در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر عنوان کرد: ما با تیم اسپانیا، ژاپن و کاستاریکا همگروه هستیم و آلمان صعود خواهد کرد.

او درباره شانس قهرمانی آلمان در جام جهانی گفت: آلمان راه طولانی در پیش دارد، تیم‌هایی مثل برزیل، فرانسه، آرژانتین، اسپانیا و بلژیک تیم‌های قدرتمندی هستند و در حال حاضر نمی‌توانیم در این باره بگوییم که چه اتفاقی خواهد افتاد.

او در خصوص اینکه تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی شانس صعود از گروهش را دارد یا خیر، گفت: گروه ایران، گروه جالبی است. انگلیس یکی از تیم‌هایی است که می‌تواند موفق باشد، آمریکا هم در این گروه است. ایران شماره یک در آسیا است و این ارزشمند است و جایگاه دوم برای ایران باز است، اما به نظرم انگلیس به عنوان تیم صدرنشین صعود می‌کند.

افنبرگ درباره شرایط روبرت لواندوفسکی در بایرن مونیخ گفت: لواندوفسکی بهترین مهاجم دنیاست و الان شرایط راحتی ندارد و خیلی سخت است. سوال این است که آیا ادامه همکاری با لواندوفسکی وجود دارد که بستگی به شرایط تیم و بازیکن دارد.

افنبرگ درباره اینکه آیا علی دایی توانایی نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران را دارد یا خیر، عنوان کرد: چرا که نه؛ او خیلی تجربه بالایی دارد و آمار و ارقام فوق العاده‌ای دارد و در آلمان سال‌های زیادی بازی کرده و وقتی همه این‌ها را کنار هم قرار می‌دهیم من باید از شما بپرسم که چرا این کار را نمی‌کنید؟

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 30747

ارسال نظر