رویای ناتمام برای اسکوچیچ / خداحافظی با بهترین سرمربی تاریخ تیم ملی

دراگان اسکوچیچ پس از ۲ سال و پنج ماه و سه روز از هدایت تیم ملی فوتبال ایران برکنار شد.

رویای ناتمام برای اسکوچیچ / خداحافظی با بهترین سرمربی تاریخ تیم ملی

سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان دراگان اسکوچیچ از سمت سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران برکنار شد و در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هدایت ملی‌پوشان را عهده‌دار نخواهد بود.

دراگان اسکوچیچ در تاریخ هفدهم بهمن ماه سال ۱۳۹۸ سکاندار تیم ملی شد و در این مدت تیم ملی فوتبال کشورمان ۱۸ بازی رسمی و دوستانه انجام داد که ماحصل آن ۱۵ برد، یک مساوی و ۲ باخت. ما در بیش از ۸۳ درصد از مسابقات به برتری دست یافتیم و تنها در یک بازی رسمی به کره جنوبی و در یک مسابقه دوستانه به الجزایر باختیم. ما در این برهه ۴۲ گل(۲.۳۳ گل در هر بازی) زدیم و تنها هشت گل(۰.۴ گل در هر بازی) دریافت کردیم و در ۱۲ بازی(۶۶%) دروازه خود را بسته نگه داشتیم.

اسکوچیچ، هدایت تیم ملی را در اثنای مرحله دوم انتخابی جام جهانی به دست گرفت و توانست با کسب چهار پیروزی در خاک بحرین، ایران را به دور بعدی برساند. در مرحله سوم نیز ایران به عنوان اولین تیم آسیایی بعد از قطرِ میزبان مجوز حضور در بزرگترین تورنمنت دنیای فوتبال را به دست آورد. این سریع‌ترین صعود ایران در تاریخ بود.

اسکوچیچ اما بعد از باخت به الجزایر بیش از گذشته در مذان اتهام قرار گرفت و دو دستگی به وجود آمده در بین بازیکنان هم کار را برای این سرمربی ۵۳ ساله دشوارتر کرد. او سرانجام پس از ۸۸۶ روز یا به عبارتی دیگر بعد از ۲ سال و پنج ماه و سه روز از هدایت تیم ملی برکنار شد تا نتواند به رویایش که حضور در جام جهانی بود برسد.

ما اولین تیم صعودکننده به جام جهانی شدیم که پیش از شروع این مسابقات سرمربی خود را تغییر دادیم و با بهترین سرمربی تاریخ فوتبال ایران از حیث تعداد پیروزی(حداقل با ۱۰ بازی) خداحافظی کردیم.

منبع: ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 30203

ارسال نظر