بختیار رحمانی: حالم بد می شود اسم مسئولان استقلال را بیاورم! / دو دستگی و اتفاقات منفی در تیم ملی زیاد بود

بختیار رحمانی هافبک سابق تیم ملی گفت:ببینید مسئولان استقلال چقدر از حضور وریا ناراحت بودند که فقط یک استوری بدون متن برای وریا گذاشتند.

بختیار رحمانی: حالم بد می شود اسم مسئولان استقلال را بیاورم! / دو دستگی و اتفاقات منفی در تیم ملی زیاد بود

حمایت‌های خداداد عزیزی از دراگان اسکوچیچ و انتقاد شدید او از کارلوس کی‌روش واکنش‌های مختلفی را در پی داشت. بختیار رحمانی، هافبک سابق تیم ملی که در جام جهانی ۲۰۱۴ سابقه کار با کارلوس کی‌روش را هم داشت در صفحه اینستاگرام خود شدیدا از از خداداد بابت این صحبت‌ها انتقاد کرد. هافب سابق استقلال و تیم ملی که این روزها در فوتبال سوئد و تیم دالکورد حضور دارد در گفت و گو با خبرآنلاین در خصوص شرایط تیم ملی و جدایی وریا غفوری از استقلال صحبت کرد:

دیروز یک استوری در خصوص صحبت‌های خداداد عزیزی علیه کارلوس کی‌روش گذاشتید و از سرمربی سابق تیم ملی حمایت کردید. در این خصوص بگویید.

من قصد بی‌احترامی نداشتم فقط می‌دیدم آقای عزیزی درحالی که اوضاع اسفناک تیم ملی را می‌بینند، خیلی از اسکوچیچ حمایت می‌کنند. دودستگی بین بچه‌ها و اینکه همه اتفاقات منفی وجود دارد ولی حرفی نمی‌زنند و فقط از مربی حمایت می‌کنند قشنگ نبود. من نمی‌خواستم بی‌احترامی کنم و حمایت صد درصدی هم از آقای کی‌روش نکردم. اگر استوری من را دیده باشید گفتم اگر کی‌روش بیاید خوب است ولی اگر نیامد چرا این افتخار نصیب مربیان خودمان نشود؟ باید برای مربیان ایرانی هم ارزش و احترام قائل شویم. یعنی هیچ مربی نداشتیم که بهتر از اسکوچیچ باشد؟ من نه آدم حسودی هستم نه دشمنی با او داشتم. دوستان نزدیک من می‌دانند حداقل قبل از حضور در نفت آبادان و تیم ملی چه رابطه‌ای با اسکوچیچ داشتم. من از خیلی وقت پیش می‌دانم که این دودستگی در تیم ملی وجود دارد و دوستانی در تیم ملی دارم. خب این‌ها قشنگ نیست و به ضعف کادر فنی برمی‌گردد. نمی‌خواهم بگویم آقای اسکوچیچ در همه مسائل ضعیف هستند. من خودم از نظر فنی ایشان را قبول دارم ولی حداقال در بعضی مسائل یا کوتاهی کرده یا قدرت مدیریت آن را نداشته است.

خیلی‌ها می‌گویند آقای اسکوچیچ نمی‌تواند رختکن تیم ملی را اداره کند. یکی دو بار با سردار آزمون درگیر شد که بعد باهم عکس گرفتند. مشکلی که با طارمی داشت. همین مساله باعث شده خیلی‌ها بر این باور باشند که اسکوچیچ نباید در جام جهانی سرمربی تیم ملی باشد و وضعیت ما در قطر بدتر می‌شود.

بعضی دوستان تلاش می‌کنند ایشان فقط حضور داشته باشد و اتفاقی که می‌افتد برای آن‌ها مهم نیست. به نظرم فقط حضور اسکوچیچ اهمیت ندارد و انگار بعضی‌ها حتما باید در جام جهانی کنار او باشند. من این‌طور احساس می‌کنم و امیدوارم ما اشتباه کنیم و واقعا قصد بی‌احترامی نداشتم و دنبال چیزی نیستم. من به عنوان فوتبالیست دیروز نظرم را گفتم که اگر قرار اسکوچیچ جدا شود و کی‌روش هم نیاید خب مربیان ما چه ایرادی دارند؟ باید دری باز شود و انگیزه‌ای ایجاد شود. الآن همه کاری می‌کنند در لیگ ولی برای تیم ملی شانسی ندارند و خب این دردناک است. مربیان باید کمی انگیزه داشته باشند. الآن یک مربی ۵ سال هم تیمی را قهرمان کند باز همانجاست و فقط از نظر مالی کمی برای او بهتر می‌شود. امیدوارم به مربیان داخلی اعتماد شود. حالا من شنیدم حرف از مربیانی مثل علی دایی، امیر قلعه‌نویی و جواد نکونام است که به نظر من گزینه‌های مناسبی هستند. امیدوارم هرچه به صلاح تیم ملی است اتفاق بیافتد.

علی دایی و امیر قلعه‌نویی قبلا هم سرمربی تیم ملی بودند و نتایج آن‌ها مشخص است. به نظرت در شرایط فعلی این دو نفر توانایی هدایت تیم ملی ایران را دارند؟

من نمی‌توانم نظر دهم ولی امیرخان سال‌ها در ایران موفق بوده و همه می‌دانند چه مربی بزرگی است. چیزی که الآن اهمیت دارد بحث مدیریت تیم است که رفتار بازیکنان با گذشته خیلی فرق کرده و جایگاه‌شان هم عوض شده است. زمان امیرخان اکثر بازیکنان داخلی بودند و مثل الآن نبود. با این حال این‌ها مربیان بزرگی هستند و فکر کنم با توجه به رابطه خوبی که با این عزیزان داشتم و چند سالی هم در خدمت امیرخان بودم و کار علی‌آقا را هم دیده‌ام و چند سالی هم در تیم ملی با جواد نکونام بودم و مدیریت او را دیدم. من می‌دانم مربی خیلی خوبی هم هست و آقاجواد هم گزینه مناسبی است و این سه نفر گزینه‌های مناسبی هستند.

این روزها بحث دلالی و آدم‌ها اطراف اسکوچیچ هم وجود دارد. خیلی‌ها معتقدند اطرافیان اسکوچیچ بازیکن می‌آورند و لیست تیم را می‌بندند. نظر شما چیست؟

واقعا چیز ساده‌ای است. بعضی از این‌ها دوستان ما هستند و نمی‌شود و درست نیست خیلی چیزها را گفت ولی فکر کنم همه فهمیده باشند که اوضاع در تیم ملی از چه قرار است و اتفاقاتی که سر دعوت کردن بازیکنان افتاد و هنوز هم وجود دارد. خیلی مسئله ساده‌ای است. متاسفم که در تیم ملی کشورم این اتفاقات می‌افتد. اینکه به بازیکنان قول تیم ملی داده شود واقعا دردناک است. خب این وجود دارد.

کمی از تیم ملی فاصله بگیریم؛ وریا غفوری دوست صمیمی‌ات به صورت بدی از استقلال کنار گذاشته شد. نظرت در خصوص کنار گذاشتن وریا چیست؟

خب من به این اتفاق هم واکنش نشان دادم و اصلا کار درستی انجام ندادند. من برای مسئولان استقلال متاسفم و حالم بد می‌شود اسم آن‌ها را بیاورم. ما این درک و شعور را داریم که فوتبال حرفه‌است و یک باشگاه می‌تواند بازیکنی را کنار بگذارد اما نحوه انجام آن مهم است. این ساده‌ترین مسئله است. برای بازیکنی که شش ماه در استقلال بوده کلی پست و استوری گذاشتند اما ببینید چقدر از حضور وریا ناراحت بودند که فقط یک استوری بدون متن برای وریا گذاشتند. این واقعا دردناک و نابخشودنی است. تنها چیزی که انتظار داشتم این بود که توضیح دهند چرا این مدت قایم کردند و چیزی نگفتند. اگر به صورت حرفه‌ای رفتار می‌کردند و در رسانه‌ها می‌گفتند اصلا وریا به درد ما نمی‌خورد. خودتان هم شاهدید هیچکدام از این کارها را نکردند و تا همین الآن هم چیزی نگفتند. چه بخواهند و چه نه وریا کاپیتان استقلال بوده و زحمات زیادی کشیده و در روزهایی که تیم مربی نداشت هم مربیگری کرد برای استقلال ولی متاسفانه این چیزها را ندیدند. فکر کنم همه این‌ها دستورات آقای آجورلو باشد و حیف که الآن در تیم محبوب ما فعالیت می‌کنند و نمی‌شود برای ایشان آرزوی موفقیت نکرد!

شما با آقای آجورلو در تراکتور هم کار کردید؟

نه خدا را شکر!

صحبت‌هایی مطرح شد که شما به وریا پیشنهاد دادید راهی فوتبال سوئد و تیم شما دالکورد شود. آیا این اخبار صحیح است؟

بله من از چند ماه قبل با افتخار همه کار کردم تا این اتفاق رخ دهد. خیلی‌ها از من می‌پرسند چرا وریا رو پیش خودت نمی‌بری؟ این چند روز با همه صحبت کردم و مشغول بررسی هستند. اینجا اعلام آمادگی کردند. با وریا هم صحبت کردم و منتظر است ببیند تکلیفش اینجا چه می‌شود البته با یک تیم عراقی هم صحبت کرده و پیشنهادات زیادی دارد. من احساس می‌کنم می‌خواهد ببیند تکلیفش در ایران چه می‌شود. اگر در ایران نماند ما در خدمت هستیم. احساس می‌کنم چند پیشنهاد بیرون از ایران هم دارد که انشالله هرکدام خیر است اتفاق بیافتد.

منبع: خبرآنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 30199

ارسال نظر