گزازش حیرت انگیز کنفدراسیون فوتبال آسیا از مهدی طارمی

کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی، از مهاجم ملی‌پوش کشورمان که فصلی فوق‌العاده در اروپا داشته تمجید کرد

گزازش حیرت انگیز کنفدراسیون فوتبال آسیا از مهدی طارمی

 

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به تمجید از مهدی طارمی پرداخت و عملکرد او در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ را حیرت انگیز دانست.

AFC نوشت: فصلی که گذشت، فصلی پر از هیجان بود، فصلی پر از پیشرفت، جام و عملکردهای فردی برای بازیکنان آسیا در فوتبال اروپا. بازیکنان آسیایی در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ توانستند عملکرد خوب در اروپا را ادامه دهند و نام خود را بر سر زبان‌ها بیاندازند.

ایکس‌باکس برنده شو ؛ بزن به جاده!

ایکس‌باکس برنده شو ؛ بزن به جاده!

بازی کن!

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در ادامه به بررسی ۶ بازیکن آسیایی شاغل در اروپا پرداخت و عملکرد آنان را فوق‌العاده دانست. در این گزارش از چندین لژیونر کشورمان تنها مهدی طارمی حضور دارد و اثری از آزمون، صیادمنش یا ستاره دیگر ایرانی نیست.

به نوشته AFC، مهدی طارمی در فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ آقای گل لیگ پرتغال با گلزنی در ریوآوه شد و همان سال به پورتو رسید. در اولین فصلش در باشگاه پورتو توانست ۲۳ گل در تمامی مسابقات به ثمر رساند که معروف‌ترین آن ، گل قیچی برگردان زیبا در لیگ قهرمانان اروپا مقابل چلسی بود.

طارمی  که تا سن ۲۲ سالگی در دسته دوم فوتبال ایران بازی می‌کرد توانست ثابت کند که شک‌ها و تردید نسبت به او اشتباه بوده. او در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ نیز عملکرد خوب خود در پورتو را تکرار کرد تا به همه ثابت کند.

 

طارمی در حضور داروین نونز، بازیکن بنفیکا که به لیورپول پیوست، نتوانست آقای گل لیگ پرتغال شناخته شود ولی ستاره ایرانی در یک فصل اروپا توانست ۲۰ گل و ۱۳ پاس گل بدهد و علی‌رغم عملکرد ناامید کننده پورتو در لیگ قهرمانان اروپا، یک آمار خوب به ثبت رساند.

طارمی یک رکورد دیگر در انتها به ثبت رساند و جام قهرمانی پرتغال را بالای سر گرفت. او برای اولین بار پس از قهرمانی با پرسپولیس در فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۷ به مقام قهرمانی رسید.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در ادامه به بررسی ۵ بازیکن دیگر آسیایی پرداخت که نام آن را در زیر مشاهده کنید:

سون هئونگ مین – کره جنوبی – تاتنهام

دایچی کامادا – ژاپن – اینتراخت فرانکفورت

آیدین هروستیچ – استرالیا – اینتراخت فرانکفورت

کیوگو فوروهاشی – ژاپن – سلتیک

الدور شومودوروف – ازبکستان – آ.اس رم


 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 29809

ارسال نظر