نوری: سیدجلال وزنه نیمکت پرسپولیس است

دارنده مدال طلای مسابقات جودو بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو با بیان اینکه وعده اشتغال قهرمانان هنوز عملی نشده است گفت: این وعده از سوی مسوولان اجرایی شود تا با خیالی آسوده برای موفقیت در رویدادهای آینده تلاش کنم.

نوری: سیدجلال وزنه نیمکت پرسپولیس است

وحید نوری با بیان اینکه پرسپولیسی هستم و نتایج این تیم را دنبال می‌کنم، اظهار داشت: پرسپولیس در سال‌های گذشته نتایج فوق‌العاده‌ای در ایران و آسیا کسب کرده و امسال نیز در فصل نقل و انتقالات عملکرد بسیار خوبی داشته است. یحیی گل‌محمدی از بهترین مربیان ایران است و اکنون سیدجلال حسینی را نیز در کنار خود دارد. حضور حسینی در نیمکت پرسپولیس یک وزنه به شمار می‌رود. امیدوارم تیم محبوبم بتواند قهرمانی لیگ برتر را در فصل پیش‌رو کسب کند. البته کار راحتی نیست بلکه رقابت سختی با استقلال و سایر مدعیان دارد.

دارنده مدال طلای بازی‌های پارالمپیک توکیو در رشته جودو با اشاره به برنامه‌ریزی خود برای ادامه زندگی قهرمانی، گفت: هدف اصلی من و سایر نفرات جودو، حضور موفق در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس است. به دنبال دومین مدال طلای خود هستم. البته پیش از بازی‌های پارالمپیک باید در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو حضور پیدا کنیم. این بازی‌ها در سطح پایین‌تری نسبت به پارالمپیک برگزار خواهد شد. جودو نابینایان در سال ۲۰۲۲ تغییرات زیادی داشته که  کار را برای موفقیت سخت خواهد کرد. برخی از قوانین این رشته تغییر کرده و برخی از اوزان نیز متفاوت از گذشته هستند.

وی ادامه داد: برای مسابقات سه سطح از بینایی تعریف شده. در بخش B۱ ورزشکاران کاملا نابینا با هم به رقابت می‌پردازند. در گذشته این‌گونه نبود و رقابت تنها با حضور تمام ورزشکاران نابینا و کم‌بینا برگزار می شد. همچنین در بخش کم‌بینایان ورزشکاران در سطح B۲  و B۳ با هم به رقابت خواهند پرداخت و این به عدالت ورزشی بیشتر نزدیک است. با این قوانین کیفیت رقابت ها نیز بسیار بالا خواهد رفت.

دارنده مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا با اشاره به تغییرات وزنی رقابت جودو نابینایان و کم بینایان، گفت: در مسابقات قزاقستان در وزن به اضافه ۹۰ کیلوگرم حضور داشتم و محمدرضا خیرالله‌زاده دیگر مرد طلایی جود ایران در پارالمپیک نیز در این وزن بود. کار راحتی نیست و شمار زیادی از قهرمانان پارالمپیک در این دسته حضور دارند. به نظرم در رقابت‌های آینده شاهد مسابقات جذابی در دسته های وزنی مختلف خواهیم بود.

نوری در ادامه با اشاره به رقابت احتمالی خود با محمدرضا خیرالله‌زاده دیگر مدال‌آور پارالمپیک عنوان کرد: باید کادر فنی در زمینه رقابت ما تصمیم بگیرد. اگر صلاح بر رقابت باشد مشکلی ندارم و اگر کادر فنی دستور دهند به وزن منهای ۹۰ کیلوگرم خواهم رفت. برای پارالمپیک پاریس برنامه دارم و بدون شک تا رسیدن به آن تلاش می‌کنم. البته در مسیر این تلاش نیاز به حمایت مسوولان ورزش استان تهران دارم که تاکنون آنگونه که باید محقق نشده است. مسوولان شهر ری به من لطف داشتند و حتی بیشتر از وعده ها پاداش دادند اما در استان تهران اینگونه نیست.

وی این را هم گفت: در زمان کسب مدال پارالمپیک وعده های زیادی داده می‌شود و این وعده‌ها تنها در سالن تقدیر یا تجلیل است. وعده اشتغال مدال آوران تاکنون محقق نشده و در حد شعار باقی مانده است. البته این به معنای فراموشی آن نیست بلکه محمدرضا مظلومی رییس فدراسیون همواره این مهم را دنبال می‌کند. بعد از قهرمانی من در مسابقات قزاقستان مسوولان ورزش استان تهران حتی یک تبریک خالی نگفتند اما زمان کسب مدال طلا پارالمپیک همه حاضر هستند. برای تکرار مدال طلا نیز به حمایت مسوولان دارم.

منبع: ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 29749

ارسال نظر