ضرر بزرگ استقلال به خاطر پاداش سنگین به مجیدی!

مسئولان باشگاه استقلال در اظهارنظرهای جدید دلایل عجیبی را برای صدور رضایتنامه فرهاد مجیدی بیان کردند.

ضرر بزرگ استقلال به خاطر پاداش سنگین به مجیدی!

استقلال در پایان لیگ بیست و یکم توانست جام قهرمانی لیگ برتر را کسب کند و به ۹ فصل ناکامی خود در این رقابت ها خاتمه دهد. در حالی که هواداران استقلال رویای تکرار عنوان قهرمانی و شاید شکستن رکورد رقیب را در سر داشتند؛ فرهاد مجیدی از این تیم جدا شد و دوباره آبی ها در شوک فرو رفتند. طبق ادعای مسئولان باشگاه آن ها از جدایی این سرمربی خبر نداشتند؛ هرچند که هفته ها مانده به پایان لیگ خبرهای غیررسمی از این اتفاق منتشر و حداقل گمانه زنی های صورت گرفته بود.

حالا محمد مومنی و فرشید سمیعی عضو هیات مدیره و سخنگوی باشگاه استقلال در اظهارنظرهایی عجیب موافقت با جدایی مجیدی را پاداش قهرمانی او عنوان کردند!

مومنی همچنین تاکید کرد که برای جدایی مجیدی هیچ شرط مالی از سوی باشگاه گذاشته نشد و آن ها بدون اینکه وجهی دریافت کنند اجازه دادند او از تیم جدا شود. عضو هیات مدیره استقلال همچنین اعلام کرد که مجیدی سرمایه باشگاه است و نباید برای رفتنش پولی دریافت می شد.

اینکه مجیدی به چند فصل ناکامی استقلال در لیگ برتر پایان داده شکی نیست اما بازیکنانش هم در آن سهم داشتند و حالا اگر بازیکنی نظیر حسینی یا حسین زاده که نقش مهمی در قهرمانی تیم داشتند بگویند به خاطر تاثیرشان در قهرمانی، رضایتنامه را رایگان بگیرند و به هر تیمی که دلشان خواست بروند منطقی است؟!

مسئولان تیم ها باید حافظ منافع باشگاه خود باشند و هر آن چه که به نفعشان است را انجام بدهند؛ نه اینکه برای خوشایند دیگران قدم بردارند و به فکر منفعت شخصی دیگر باشند.

روبرت لواندوفسکی در فصول اخیر یک از مهم ترین بازیکنان بایرن مونیخ بوده و علاوه بر افتخارات متعدد موفق به کسب توپ طلا هم با پیراهن این تیم شده اما حالا که عزم رفتن کرده با مشکل رو به رو شده. چرا که مونیخی ها نمی خواهند او مفت و مجانی راهی بارسلونا یا هرتیمی دیگر شود و اعلام کردند که با کمتر از ۵۰ میلیون یورو حاضر به موافقت با جدایی او نیستند. آیا نقش مجیدی در استقلال بسیار پررنگ تر از سال ها حضور لوا در مونیخ است؟!

در دنیای حرفه ای فوتبال اشخاص کمترین اهمیت را دارند و آن چه که مهم است نفع باشگاه هاست. اینکه فلورنتینو پرس، راموس اسطوره تیمش را به خاطر پا به سن گذاشتن می فروشد صرفا به خاطر سود رئال است؛ اینکه بایرن مونیخ نمی خواهد به راحتی لواندوفسکی را از دست دهد به خاطر علاقه وافر به این بازیکن نیست بلکه می خواهد نهایت استفاده را از نام او ببرد. بارسلونا به خاطر منافع باشگاه حاضر شد لیونل مسی را که از نوجوانی در این باشگاه بود را بفروشد.

بنابراین اینکه مسئولان استقلال از جملات احساسی و موافقت با جدایی مجیدی برای قدردانی از او آن هم به خاطر یک قهرمانی در لیگ صحبت می کنند چیزی جز توجیه سو مدیریت خودشان نیست. آن ها می توانستند با جدایی مجیدی به هر دلیلی اعم از مشکلات خانوادگی یا هر چیز دیگر موافقت کنند اما برای صدور رضایتنامه او مبلغی تعیین کنند تا باشگاه بابت انتقال سرمربی اش نفعی ببرد و از تیم اماراتی پول بگیرد و برای هزینه در بازار نقل و انتقالات بهره ببرد؛ نه اینکه با افتخار از رایگان رفت سرمربی اش صحبت کند!

منبع: جماران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 27542

ارسال نظر