جزئیاتی از مشکلات تیم ملی که هرگز نشنیده‌اید!

مشکل تیم ملی فوتبال ایران فقط بازی دوستانه نیست؛ کادر فنی و پشتیبانی هیچ حقوقی دریافت نکرده‌اند و اتحاد تیم از بین رفته است.

جزئیاتی از مشکلات تیم ملی که هرگز نشنیده‌اید!

طی روز‌های گذشته انتقاد‌های زیادی از عملکرد تیم ملی در بازی دوستانه با الجزایر و شرایط اردویی در رسانه‌ها مطرح شده است. ضعف فدراسیون فوتبال در هماهنگی بازی‌های دوستانه و همچنین برپایی اردوی خوب کاملا به چشم آمده و کارشناسان متعددی نسبت به این مسائل موضع‌گیری کرده‌اند.

تیم ملی حالا تا قبل از تورنمنت بزرگ فوتبال دنیا، فقط یک فیفادی در شهریورماه دارد که مشخص نیست در آن دوره چه بازی‌های تدارکاتی‌ای در نظر گرفته خواهد شد و چگونه بازیکنان آماده خواهند شد.

در کنار این مسائل فنی و نگرانی‌ها بابت حضور تیم ملی ایران در جام جهانی، اما مشکلات دیگری در اردوی تیم ملی وجود دارد که از چشم بسیاری از مخاطبان فوتبال دور مانده است. مشکلات مربوط به مسائل سخت‌افزاری که چندان به چشم نمی‌آید، اما می‌تواند تیم را وارد یک بحران بزرگ کند.

مشکلاتی که باز هم کمبود منابع مالی را نشان می‌دهد و بیشتر مربوط به کادر اجرایی تیم ملی است. البته که اگر این موضوعات در اندک زمان باقیمانده تا اردوی بعدی حل نشود، می‌تواند بحران‌های بزرگی ایجاد کند.

مربیان قرارداد ندارند!

شاید باورتان نشود، اما به غیر از دراگان اسکوچیچ که تا پایان جام جهانی قطر قرارداد دارد، سایر مربیان تیم ملی بدون قرارداد کار می‌کنند! همه دستیاران اسکوچیچ قراردادشان بعد از بازی‌های انتخابی جام جهانی به اتمام رسیده و با گذشت حدود ۳ ماه از آن بازی‌ها، هنوز مدیران فدراسیون فوتبال قرارداد جدیدی با این مربیان امضا نکرده‌اند.

حتی در اردوی اخیر تیم ملی در قطر نیز دستیاران اسکوچیچ همگی بدون قرارداد حضور داشتند و اگرچه مربیان ایرانی نظیر وحید هاشمیان و… این مساله را تا حدی می‌توانند قبول کنند، اما برای دستیاران خارجی اسکوچیچ که انگیزه اول‌شان از حضور در کادر فنی تیم ملی ایران مسائل مالی است، توجیهی ندارد. جالب است که اسکوچیچ در این مقطع یک دستیار کروات جدید را نیز به کادر فنی‌اش اضافه کرده و او در اردوی قطر حضور یافت، اما این مربی که اکنون همراه سایر اعضای تیم به تهران برگشته، هنوز قراردادش امضا نشده و مشخص نیست فدراسیون چه اقداماتی در این شرایط انجام خواهد داد.

ماساژور‌ها و تدارکات یک سال معوقه دارند!

در همه تیم‌های باشگاهی ماساژور‌ها و مسئولان تدارکات اگرچه پایین‌ترین قرارداد را دارند، اما زحمت زیادی می‌کشند که البته به چشم هم نمی‌آید. در تیم ملی فوتبال هم این‌گونه است و مبلغ قرارداد آن‌ها نسبتا پایین است، اما جالب اینجاست که حدود یک سال است هیچ دریافتی‌ای از فدراسیون فوتبال نداشته‌اند!

این زحمتکشان تیم ملی اگرچه مشاغل دیگری نیز بیرون از فوتبال دارند، اما به هر حال وقتی حدود ۱۵ روز به اردو می‌روند یا مدام در کنار بازیکنان تیم ملی هستند، وقت و انرژی صرف می‌کنند و اینکه هیچ دستمزدی در حدود یک سال نداشته باشند، موضوع قابل قبولی نیست.

مدیران فدراسیون فوتبال بار‌ها به این افراد وعده داده‌اند که مشکلات مالی‌شان را حل می‌کنند، اما چنین اتفاقی رخ نداده و مشخص نیست چه زمانی شاهد حل شدن این مسائل مهم خواهیم بود.

کیفیت لباس‌ها خوب نیست!

مشکل لباس تیم ملی هم مربوط به امروز و دیروز نیست. بعد از پایان قرارداد فدراسیون با شرکت آل اشپورت که حداقل برای بازی‌ها لباس‌های آلمانی در اختیار ملی‌پوشان می‌گذاشت، فدراسیون با شرکت مجید به توافق رسید و این تولیدی البسه مورد نیاز بازیکنان و کادر فنی و اجرایی را در اختیارشان گذاشت.

لباس‌های تیم ملی، اما موجب اعتراض بازیکنان شده است. این البسه به خصوص در کشور قطر که هوا بسیار گرم بود، به دلیل تعریق و سنگین شدن اعتراض بازیکنان را در پی داشت و آن‌ها معتقد بودند کیفیت لباس‌ها در شأن تیم ایران نیست.

کادر فنی تیم ملی نیز اعتراض‌هایی به کیفیت البسه داشته و حالا فدراسیون فوتبال باید این مساله را مورد بررسی قرار دهد و احتمالا شاهد آن باشیم که شرکت تولیدی جدیدی برای ملی‌پوشان لباس بدهد.

پاداش‌هایی که هنوز تکمیل نشده است

اگرچه بعد از حضور حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در اردوی تیم ملی فوتبال در قطر بخشی از پاداش‌های معوقه بازیکنان و کادر فنی به حساب آن‌ها واریز شد، اما همچنان اعضای تیم مبالغ زیادی از فدراسیون بابت پاداش طلبکارند.

بازیکنان تیم ملی فوتبال قراردادی با فدراسیون ندارند که حقوقی دریافت کنند و تنها دلخوشی‌شان همین پاداش‌هاست. متاسفانه این مساله هم با توجه به کمبود منابع مالی تا الان حل نشده و بازیکنان گلایه‌های زیادی نسبت به دریافت نکردن پاداش‌های معوقه خود که از ماه‌ها قبل باقی مانده، دارند.

چرا تیم ملی متحد نیست؟

سردار آزمون، مهاجم باتجربه تیم ملی در آخرین گفت‌وگویش یک جمله کلیدی بر زبان آورد. او گفت: «اگر تیم ایران در جام جهانی قبلی خوب نتیجه گرفت، تنها دلیلش همدلی بود. الان تیم ملی یکدل نیست.» سردار خیلی ماجرا‌های درون اردوی تیم ملی ایران را باز نکرد، اما مشخص است که منظور او به همین مشکلات جزیی و اتفاقاتی برمی‌گردد که باعث شده نیرو‌های خدماتی و پزشکی تیم راضی نباشند.

طبیعتا وقتی کادر پزشکی، اجرایی و تدارکات شرایط خوبی از نظر روحی و مالی نداشته باشند، هر تیمی دچار بحران می‌شود و یکدلی موجود نزد اعضای تیم از بین می‌رود. پس فدراسیون فوتبال جدا از مسائل مربوط به اردو و بازی‌های تدارکاتی در وهله اول باید هرچه سریع‌تر برای مشکلات موجود در بین اعضای تیم راه حلی پیدا کند و با رفع شدن این مسائل می‌توان به آینده تیم ملی در جام جهانی نیز امیدوار بود./ شهروندآنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 26592

ارسال نظر