در اردوهای تیم‌ملی چه نکات بهداشتی رعایت کنیم؟

نیاز است که ورزشکاران در اردوهای تیم ملی به نکات بهداشتی فردی و عمومی به منظور جلوگیری از هر نوع بیماری توجه جدی داشته باشند.

در اردوهای تیم‌ملی چه نکات بهداشتی رعایت کنیم؟

بسیاری از ورزشکاران در اردوهای آمادگی برای مسابقات بین المللی هستند و نیاز است که به مسائل بهداشتی توجه جدی داشته باشند و در این بین یکی از موارد بسیار مهم، بحث بیماری های پوستی است که در اردوها شیوع پیدا می کند.

لاله حاکی، نایب رییس بانوان فدراسیون پزشکی ورزشی در این رابطه گفت: حتی در رشته های ورزشی که تماسی نیستند اما ورزشکاران در یک محیط زندگی می کنند، ممکن است وسایل به اشتراک گذاشته شود و عرق کنند.

وی ادامه داد: همچنین ممکن است برخی ورزشکاران لباس ها و تجهیزات خود را به خوبی و به دفعات کافی مورد شستشو قرار ندهند و اینگونه احتمال بروز بیماری های قارچی در آن ها افزایش پیدا می کند.

نایب رییس بانوان فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به اینکه ورزشکاران نباید تجهیزات و لباس های شخصی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند، عنوان کرد: باید لوازم شخصی مورد استفاده به صورت مرتب شستشو شود و به صورت ویژه باید لباس های مورد استفاده در تمرینات مرتب شستشو و خشک شود.

حاکمی ادامه داد: علاوه بر این موارد باید کفش در فضایی باز قرار داده شود، پاها هر روز مورد شستشو قرار گیرد و عرق پا خشک شود.

وی با بیان اینکه استحمام روزانه برای ورزشکارانی که روزانه تمرین می کنند حتما نیاز است، گفت: در صورت تمرین روزانه حتما باید به این مسئله توجه جدی داشت و اگر ضایعه پوستی پیدا کردند حتما باید با پزشک تیم در این زمینه مشورت و به وی اطلاع داده شود.

نایب رییس بانوان فدراسیون پزشکی ورزشی با تاکید بر اینکه ورزشکاران بعضا در اتاق های خود نظافت و بهداشت را رعایت نمی کنند، گفت: به طور مثال غذای مانده و یا زباله در اتاق های ورزشکاران باقی می ماند و این مسئله موجب آلودگی محیط می شود و به همین منظور حتما نیاز است که ورزشکاران به بهداشت فردی و عمومی توجه جدی داشته باشند تا خود و هم تیمی های آن ها دچار مشکل نشوند.

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 26204

ارسال نظر