گابریل پین سرمربی استقلال شود

پیشکسوت استقلال گفت: جواد نکونام گزینه خوبی برای استقلال است اما باید بداند در بدو ورودش فشار زیادی روی او خواهد بود.

گابریل پین سرمربی استقلال شود

پیشکسوت استقلال گفت: جواد نکونام گزینه خوبی برای استقلال است اما باید بداند در بدو ورودش فشار زیادی روی او خواهد بود.

به گزارش عرشه آنلاین، علی موسوی، بازیکن اسبق تیم استقلال و تیم ملی کشورمان در گفتگو با خبر ورزشی، درباره اتفاقات اخیر و عدم نتیجه گیری تیم فوتبال امید، اردوی تیم ملی در قطر و تغییر و تحولات در کادر فنی استقلال اظهاراتی را مطرح کرد.

از حذف تیم فوتبال امید ایران خبر دارید؟

بله! متاسفانه چندین سال است که این مشکلات وجود دارد. به نظر من با این رویه هیچ زمان تیم امید ایران و دیگر تیم های رده پایه موفق نمی شوند.

کدام رویه؟ عده ای سرمربی این تیم را مقصر می دانند؟

به نظر من در این زمینه مهدوی کیا مقصر نیست. قبل از او هم مربیان دیگر مقصر نبودند. مقصر سیستم و برنامه ریزی غلط فدراسیون فوتبال است. مقصر آنهایی هستند که به تیم های رده پایه کمترین توجه را دارند. این وضعیت حالا به تیم بزرگسالان هم سرایت کرده و می بینیم که هیچ تدارکی برای جام جهانی در تیم بزرگسالان وجود ندارد.

این شرایط چه آینده ای را پیش روی فوتبال ایران می گذارد؟

ما سالیان سال است که مقامی در آسیا کسب نکرده ایم. با این روندی که می بینیم تیم های آسیای میانه از ما جلو زده اند و ما کم کم رو به عقب می رویم، بعد از اینکه از فوتبال شرق آسیا جدا شدیم حالا از غرب آسیا هم جدا می شویم و به جمع تیمهای درجه دو آسیا اضافه می شویم. متاسفانه مسئولان فوتبال ایران بیش از هر چیز به فکر منافع خودشان هستند. چسبیده ها به فوتبال سرشان را مثل کبک در برف فرو برده اند و هیچ کاری به این ورزش ندارند و فقط دنبال پول هستند و بس.

بیشتر در این باره توضیح می دهید؟

ما در لیگ امسال هم هیچ فوتبال خوبی نداشتیم. فقط حاشیه بود و پول! بد اخلاقی و کری خوانی بین طرفداران قرمز و آبی! وگرنه فوتبال زیبایی نگاه نکردیم. چیزی نبود که مردم از آن لذت ببرند. فقط سر عده‌ای گرم بود تا عده ای دیگر از کنار این فوتبال پول پارو کنند. باعث تاسف است که ما هم شبیه به چین شده ایم. چین با جمعیت زیادش هیچ جایگاهی در فوتبال آسیا ندارد و ما هم به همان سمت حرکت می کنیم.

از اوضاع اردوی تیم ملی در قطر خبر دارید؟

آنجا هم به علت عدم برنامه ریزی وضعیتش مثل تیم‌های پایه است. قبلا تیم های پایه مشکل داشتند حالا تیم بزرگسالان هم که تا چند سال پیش لااقل با حضور کارلوس کی روش کمی نظم و انضباط پیدا کرده بود آن هم در حال از دست رفتن است. متاسفانه این طور که پیش می رویم آخر سر باید استقلال و پرسپولیس را به قطر ببریم تا آنجا با تیم ملی بازی دوستانه انجام دهند. هیچ متخصصی برای بستن قرارداد بازیهای ملی نداریم. کاملا مشخص است مسئولان سراغ کشورهایی می روند و با آنها قرار بازی ملی می گذارند که می دانند آنها با ما بازی نمی کنند. هیچکس هم پاسخگو نیست. خدا آخر و عاقبت این تیم ملی را به خیر کند.

جدایی فرهاد مجیدی بحث امروز حوزه استقلال فوتبال ایران است. شما انتظار چنین اقدامی را از سوی مجیدی داشتید؟

اتفاقاً به رفقای فوتبالی ام گفته بودم که اگر فرهاد بدون باخت لیگ را تمام کند صد در صد از این تیم می رود.

چطور؟

چون او را می شناختم. خصوصاً اینکه از امارات هم پیشنهاد گرفت که خیلی دوست دارد آنجا زندگی کند. به نظرم قابل پیش بینی بود.

حالا تکلیف استقلال چه می شود؟

این تیم با یکی دو تغییر در خط حمله و هافبک می تواند دوباره برای سال آینده یک تیم خوب و منسجم باشد اما متاسفانه ما در ایران وقتی تیمی را قهرمان می کنیم می‌ترسیم که سال بعد نتوانیم آن را تکرار کنیم و با اولین پیشنهاد جدا می شویم. چون می دانیم مربی تیم قهرمان را بیشتر تحویل می‌گیرند و قراردادش بیشتر می شود.

این روزها از جواد نکونام به عنوان گزینه هدایت استقلال نام برده می شود. نظر شما در این باره چیست؟

جواد رزومه خودش را دارد و در بحث مربیگری گزینه بدی نیست ولی اگر به استقلال بیاید قطعاً در ابتدای کار فشار زیادی روی خواهد بود. بنابراین فکر می کنم یک مربی خارجی راحت تر باشد.

چرا چنین تصوری دارید؟

چون مربی خارجی حرفه‌ای است و کاری به این ندارد که استقلال بدون باخت قهرمان شده یا با باخت! زبان هم که نمی داند تا شعار طرفداران تیم را از روی سکوها بشنود. بنابراین اگر یک گزینه خوب خارجی مثل استراماچونی یا یک مربی باکلاس باشد، می تواند استقلال را در فصل بعد قهرمان کند. یکی مثل همین گابریله پین که هم با استقلال آشناست هم جو این تیم را می شناسد. فرهاد مجیدی باهوش بود که این مربی را کنار دستش گذاشت. چون هر مربی ایرانی برای موفقیت نیاز دارد که یک تمرین انده خوب خارجی کنار دستش باشد. به نظر من او می تواند فصل بعد سرمربی استقلال باشد.

منبع: خبرورزشی

دیگر رسانه ها

کدخبر: 24791

ارسال نظر