ولز آخرین همگروه ایران در جام جهانی

پس از مدت ها انتظار هواداران تیم ملی، آخرین حریف در گروه ب جام جهانی مشخص شد و اوکراینی ها به خاطر یک گل به خودی، بلیت جام جهانی قطر را از دست دادند. شب گذشته تیم ملی فوتبال ولز با غلبه بر اوکراین، دومین حریف بریتانیایی ایران در جام جهانی 2022 قطر لقب گرفت. تیم ملی فوتبال ولز از ساعت 20:30 دوشنبه در مرحله پلی‌آف جام جهانی 2022 در ورزشگاه کاردیف سیتی مقابل تیم ملی اوکراین صف‌آرایی کرد و به برتری یک بر صفر دست یافت.

ولز آخرین همگروه ایران در جام جهانی

پس از مدت ها انتظار هواداران تیم ملی، آخرین حریف در گروه ب جام جهانی مشخص شد و اوکراینی ها به خاطر یک گل به خودی، بلیت جام جهانی قطر را از دست دادند. شب گذشته تیم ملی فوتبال ولز با غلبه بر اوکراین، دومین حریف بریتانیایی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر لقب گرفت. تیم ملی فوتبال ولز از ساعت ۲۰:۳۰ دوشنبه در مرحله پلی‌آف جام جهانی ۲۰۲۲ در ورزشگاه کاردیف سیتی مقابل تیم ملی اوکراین صف‌آرایی کرد و به برتری یک بر صفر دست یافت.

برخلاف آمار این مسابقه که از موقعیت‌های گلزنی و مالکیت بیشتر اوکراین حکایت می‌کرد، ولزی‌ها در دقیقه ۳۴ و به لطف گل به‌خودی آندری یارمولنکو از حریف خود پیش افتادند. وین هنسی سنگربان ولز در این مسابقه درخشش چشمگیری از خود نشان داد و بارها مانع گلزنی اوکراین شد.

شاگردان روبرت پیج این برتری را تا پایان این مسابقه حفظ کردند و به حسرت ۶۴ ساله ولز در راه صعود به یک دوره جام جهانی پایان دادند. به این ترتیب یاران گرت بیل در گروه B جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با تیم‌های ملی ایران، انگلیس و آمریکا همگروه شدند و روز چهارم آذر، در ورزشگاه احمد بن علی به مصاف شاگردان دراگان اسکوچیچ می‌روند. آخرین تقابل دو تیم با یکدیگر به سال ۲۰۱۶ برمی‌گردد که اوکراینی‌ها با تک گل آندره یارمولنکو فاتح نبرد دوستانه شدند. اوکراین در بازی قبلی پلی‌آف، اسکاتلند را ۳ بر یک شکست داد و در مقابل شاگردان رابرت پیج که به طور موقت هدایت تیم ملی کشورش را بر عهده دارد، در دیدار قبل ۲ بر یک اتریش را از پیش رو برداشتند.  این بازی زیر بارش شدید باران برگزار شد و برخلاف جریان بازی که اوکراین تیم برتر میدان بود، کاپیتان یارمولنکو در دقیقه ۳۴ به اشتباه روی ضربه ایستگاهی گرت بیل دروازه تیم ملی کشورش اوکراین را باز کرد تا نیمه اول این دیدار با برتری یک بر صفر ولز به پایان برسد.

شاگردان اولکساندر پتراکوف در نیمه دوم نیز به حملات خود ادامه دادند ولی باز هم با سد محکمی به نام هنسی دروازه‌بان تیم ملی ولز روبه‌رو شدند تا در نهایت این دیدار با برتری یک بر صفر ولز به پایان برسد. ولز توانست با این پیروزی پس از ۶۴ سال برای دومین بار به جام‌جهانی راه یابد و در گروه دوم این مسابقات با تیم‌های انگلیس، ایران و آمریکا همگروه شود.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 24252

ارسال نظر