جزئیات جدید و جنجالی از پناهندگی دو دختر ملی‌پوش | تهدید پدر دختر گم‌شده وزنه‌برداری برای لشکرکشی ایل بختیاری به پایتخت

پدر یکتا جمالی می‌گوید: قسم خورده بودم که دیگر اجازه نمی‌دهم یکتا با این وضعیت اسف‌بار در مسابقه‌ای وزنه بزند اما وقتی اصرار علی مرادی، خود یکتا و کادرفنی تیم را برای اعزام دخترم به مسابقات جهانی دیدم، راضی شدم اما نمی‌دانستم این‌طور از امانتی که به آنها سپردم مراقبت می‌کنند.

جزئیات جدید و جنجالی از پناهندگی دو دختر ملی‌پوش | تهدید پدر دختر گم‌شده وزنه‌برداری برای لشکرکشی ایل بختیاری به پایتخت

خانواده یکتا جمالی خصوصاً پدر و خواهر او، با توجه به اینکه مسئولان فدراسیون از رئیس گرفته تا دبیر و نایب رئیس و...، حاضر به پاسخگویی درست و حسابی و شفاف‌سازی ماجرا نیستند تا نگرانی این خانواده را کم کنند، قصد شکایت دارند.

پدر یکتا می‌گوید: «من هرچه با آقای مرادی و بیرانوند تماس گرفتم در این چند روز یک جواب درست و حسابی که ما را قانع کند از وضعیت دخترم ندادند. اصلاً ما نمی‌دانیم چه بلایی سر یکتا آمده و هیچ مسئولی هم پاسخگو نیست و ما نمی‌دانیم باید چه کنیم؟»

او این را گفت و ادامه داد:« قسم خورده بودم که دیگر اجازه نمی‌دهم یکتا با این وضعیت اسف‌بار در مسابقه‌ای وزنه بزند اما وقتی اصرار علی مرادی، خود یکتا و کادرفنی تیم را برای اعزام دخترم به مسابقات جهانی دیدم، راضی شدم اما نمی‌دانستم این‌طور از امانتی که به آنها سپردم مراقبت می‌کنند. من و طایفه ما که طایفه بزرگی در ایل بختیاری است، به تهران می‌آییم تا ببینیم چه بلایی سر دخترم آمده است. در این ماجرا همه آنهایی که بابت مراقبت از فرزندم در مسابقات جهانی یونان کم‌کاری و سهل‌انگاری کردند، مقصر هستند. »

خواهر یکتا جمالی هم در این خصوص صحبت‌های جالبی دارد: «یکتا برای عروسی من که قرار بود بعد از بازگشت او از مسابقات جهانی یونان باشد، قول داده بود دست پر برگردد. اصلاً کلی با هم برای مراسم عروسی تدارک دیده بودیم. البته او بعد مسابقه خیلی از کم‌توجهی مربیان در پشت صحنه مسابقه و بی‌تجربگی آنها در جدول‌خوانی مسابقه ناراحت و گله‌مند بود.او به من گفت، هرچه به مربیانم می‌گفتم زمان رفتنم روی صحنه برای حرکت دوم دوضربم را بگویید به من می‌گفتند نگران نباش زود است، بعد ۱۵ ثانیه مانده به مسابقه گفتند و من با بدن سرد رفتم روی تخته و نتوانستم وزنه را مهار کنم.»/ اعتماد

جزییات پناهندگی دو دختر ملی پوش

ریحانه طریقت نخستین نایب رییس زنان فدراسیون وزنه برداری ایران از حواشی اخیر وزنه برداری زنان به خبر آنلاین می‌گوید.ریحانه طریقت؛ نخستین نایب رییس زنان فدراسیون وزنه برداری ایران، کسی که پایه تشکیل تیم ملی زنان در ایران را ریخت و خودش پای کار بود تا این تیم جان گرفت،رشد کرد و به مدال رسید. با طریقت که تماس گرفتیم دلش حسابی پر بود.او مدت زیادی سکوت کرده بود و اصلا دوست نداشت تا درباره همه سال هایی که از فدراسیون دور بوده اظهار نظر کند؛ اما ترک دو دختر ملی پوش و پناهندگی به کشور آلمان باعث شد تا طریقت درباره مسائل مختلفی حرف بزند.

ر یحانه طریقت

اصل و اساس همه تصمیمات فدراسیون رئیس غیرقانونی و بازنشسته است! دیگر چه انتظاری دارید

حرف من این است که گندم از گندم بروید جو ز جو. من باید تاسف بخورم که چند سالی است که هیچ متر و معیار مشخصی برای انتخاب نفرات تیم ملی وجود ندارد. وزنه برداری یک ورزش رکوردی است و معیار مشخصی دارد؛ باید همه چیز روی تخته مشخص شود اما روند انتخاب نفرات در سال های اخیر به این شکل نبوده است. امروز فلانی باید برای هیات مثلا تهران رای بدهد دعوتش میکنند تیم ملی، فردا فلانی یک اعتراض کوچک میکند، افراد فدراسیون با این همه تجربه، هیچ خبری نمیدهند که این دختر امکان انتخاب در المپیک را دارد و باید حداقل از یکماه قبل حواسش به برنامه هایش باشد بی‌خبر از همه جا میرود یک عمل میکند و اولین سهمیه ارزشمند المپیک از دست میرود … پسفردا یک دختر ۱۶ ساله مثلا به آقای بیراوند چیزی گفته از اردو بیرونش میکنند ….

وقتی معیار، منافع شخصی روسا می شود نباید انتظار داشته باشیم که بچه ها به منافع ملی فکر کنند!

من همیشه گفته‌ام که این دختران را وارد حاشیه نکنید، گفتم حداقل دو سال اول این دختران را از انتخابات و امور هیاتها دور نگه دارند و فقط حمایتشان کنند.آقایان برای اینکه رای فلان مجمع را داشته باشند دست به هر کاری می زدند.دوستان می خواستند رای این دختران را در استان های خودشان داشته باشند.کسانی که الان مسئول فدراسیون هستند نمی توانند به رفتن یکتا جمالی خرده بگیرند. این نتیجه همان چیزیست که خودشان پرورش داده اند. الان خیلی ها شاید از کار یکتا طرفداری کنند اما این بچه ها پیش خانواده و در وطن خودشان اینقدر سختی کشیده‌اند در غربت هم اوضاع بهتری نخواهند داشت… یکتا هرچه دارد از آموزش اولیه اش که آقای رشید شریفی بعنوان مربی به او داد و زحمت خودش داشته … با تعداد زیادی آسیب … هنوز آنقدر کوچک و اول راه است که باید پیش خانواده و مربیان دلسوز پرورش داده شود

یک نفر پاداش بین دختران و پسران را مقایسه کند

چرا کسی نمی آید درباره پاداش بین دختران و پسران سوال کند؟ اصلا تا به حال این را پیگیری کرده اند؟ اصلا کاری به دختران ندارم.فقط یک نفر بیاید و یک قیاس انجام بدهد. آن وقت خیلی چیزها دستگیر آدم می شود. بقیه رشته ها هم همین است.حالا کجای این شرایط مثل هتل است؟! در اغلب اردوهای ملی دو تا سه وعده در روز تمرین میکنند ولی به اندازه حداقل حقوق یک کارگر ساده هم حقوق ماهیانه ندارند.یکتا هم وقتی دید و احساس کرد که در فدراسیون جنگ بر سر منافع است با عقل و تجربه اندک خودش منفعت شخصی خودش را در نظر گرفت.من کاری که یکتا جمالی کرده را تایید نمی کنم.او شاگرد من هم نبوده است اما دلم برای این بچه ها می سوزد و نگرانم.

امثال یکتا کم نبوده‌اند که نابود شدند

دلم می سوزد و از روزی که خبر رفتن یکتا منتشر شده واقعا غصه . او فقط یک سال از دختر من بزرگتر است و چرا باید مجبور شود همراه با یک آقا که او را نمی شناسد از خانواده جدا شود؟ برود و دربه دری بکشد. این وسط رسانه های معاند هم از آب گل آلود ماهی می گیرند. چرا باید دختران ما دست به دامن بیگانه ها شوند؟سوال من این است.آقایان مسئول؛چرا بچه‌های این خاک باید به جای دیگر پناه ببرند؟ هیچ کجا کشور خود آدم نمی شود.هیچ پناهی مثل پناه خانواده و وطن نیست. این ها در سنی هستند که الان شاید نگویند پشیمان شدیم اما ای کاش این اتفاق ها نمی افتاد. باید افسوس ناکارآمدی مدیران را بخوریم.امثال یکتا کم نبوده اند که نابود شده اند.

چرا در همه اعزام ها خود آقای مرادی سرپرست است؟

در بیشتر اعزام هایی که انجام می شود خود علی مرادی سرپرست است! مسئولیت سرپرست تیم کاملا مشخص است. در همه رشته ها و اعزام‌های دیگر پاسپورت بچه ها معمولا دست سرپرست می ماند و باید مراقب بچه ها و افراد تیم باشد، در این سفر چه اتفاقی افتاده که پاسپورت یکتا جمالی دست خودش بوده است؟زمانی که به سفر می رفتیم دم گیت، پاسپورت ها را به بچه ها می دادیم و در طرف دیگر آن را پس می گرفتیم.ممکن بود هر اتفاقی بیفتد یا مثلا پاسپورت شان گم شود. یک نفر جواب این سوال را بدهد که پاسپورت یکتا دست خودش چه کار می کرده؟

خانمی که همراه یکتا بود چه کار کرد؟

مربی تیم دختران تحت عنوان مشاور بانوان آقای اکبر خورشیدی است. سوال اینجاست خانمی که همراه تیم رفته چه نقشی را در این سفر بازی کرده است؟ اگر بعنوان لَلِه تیم هم رفته بود الان نباید این اتفاق می‌افتاد. سوال زیاد است اما کسی نیست که پاسخی به آنها بدهد.وقتی فدراسیون با حاشیه اداره میشود حتی اتفاقات خوب و زحمات واقعی این بچه‌ها هم در غبار حاشیه میرود مثل رکوردشکنی و طلای باارزش علیرضا یوسفی.فکر می کنم دیگر وقت آن رسیده که به اوضاع نابسامان و فاجعه فدراسیون وزنه‌برداری رسیدگی شود.

ادعای جدید درباره پناهنده شدن ۲ ورزشکار زن ایرانی

نایب رئیس اسبق زنان فدراسیون وزنه برداری، زوایای جدیدی از ماجرای یکتا جمالی را بیان کرد.

 ریحانه طریقت، نخستین نایب رئیس زنان در فدراسیون وزنه برداری ایران است. کسی که پایه تشکیل تیم ملی زنان در ایران را ریخت و خودش پای کار بود تا این تیم جان گرفت، رشد کرد و به مدال رسید. او مدت زیادی سکوت کرده بود و اصلا دوست نداشت تا درباره همه سال هایی که از فدراسیون دور بوده اظهار نظر کند؛ اما ترک دو دختر ملی پوش و پناهندگی به کشور آلمان باعث شد تا طریقت درباره مسائل مختلفی با خبرآنلاین گفت و گو کند.

طریقت در بخشی از صحبت های خود، درباره پناهندگی یکتا جمالی گفت: مربی تیم دختران تحت عنوان مشاور بانوان آقای اکبر خورشیدی است. سوال اینجاست خانمی که همراه تیم رفته چه نقشی را در این سفر بازی کرده است؟ اگر بعنوان لَلِه تیم هم رفته بود الان نباید این اتفاق می‌افتاد. سوال زیاد است اما کسی نیست که پاسخی به آنها بدهد. وقتی فدراسیون با حاشیه اداره میشود حتی اتفاقات خوب و زحمات واقعی این بچه‌ها هم در غبار حاشیه میرود مثل رکوردشکنی و طلای باارزش علیرضا یوسفی.فکر می کنم دیگر وقت آن رسیده که به اوضاع نابسامان و فاجعه فدراسیون وزنه‌برداری رسیدگی شود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 20698

  • پویا

    دولت به هرطریق واستدلالی می خواهد یک چیزی ازمردم بکند اگرقدرت داریداز دوزدان و... بکنید نه از قشرضعیف نگه داشته شده

  • هاشمی

    اگر غیرت داشت نمی زاشت دخترش اصلا اون لباسها را بپوشه

ارسال نظر