توضیحات کمیته ملی المپیک درباره دلایل لغو بازی‌های آسیایی

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: کمیته اضطراری تکلیف زمان جدید بازی‌های آسیایی را مشخص می‌کند.

توضیحات کمیته ملی المپیک درباره دلایل لغو بازی‌های آسیایی

سید رضا صالحی امیری که در محل برگزاری اجلاس شورای المپیک آسیا در ازبکستان حضور دارد در رابطه با لغو بازی های آسیایی در زمان مقرر گفت: چینی‌ها که میزبان این رویداد هستند در این اجلاس گزارش کاملی از شرایط برگزاری بازی ها ارائه کردند و تاکید داشتند تمام شرایط از حیث سخت افزاری و ... برای برگزاری این رویداد مهیا شده است.

وی با اشاره به اینکه به گفته چینی ها ٧ میلیون نفر درگیر برگزاری بازی های آسیایی شده اند، خاطرنشان کرد: با این حال مقامات ورزش چین که در اجلاس حضور داشتند اعلام کردند که بنا به اعلام دولت شان از برگزاری بازی ها در زمان مقرر انصراف می دهند.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: در همین رابطه مقرر شد کمیته ای اضطراری متشکل از مقامات ورزش آسیا تشکیل و در رابطه با زمان جدید بازی‌های آسیایی تصمیم گیری کند، زمان پیشنهادی بعد از تصویب در شورای المپیک آسیا نهایی خواهد شد.

وی در مورد ضرورت تشکیل این کمیته گفت: زمان جدید بازی ها نباید در تداخل با دیگر رویدادهای جهان باشد، بنابراین لازم است به دقت بررسی شود چون از این حیث پیچیدگی های خاص خود را دارد.

به گفته صالحی امیری زمان جدید بازی های آسیایی تا یک ماه آینده مشخص خواهد شد.

وی یادآور شد: در این اجلاس همچنین تعویق بازی آسیایی جوانان که قرار بود آبان ماه برگزار شود به تصویب رسید. احتمالا بازی ها سال ٢٠٢٥ در تاشکند برگزار می شود. قبل از اجلاس امروز مقامات ازبکستان از ماکتی رونمایی کردند، در ازبکستان دهکده ای در حال ساخت است که به زودی برای رویدادهای بزرگ ورزشی استفاده می شود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 19603

ارسال نظر