واکنش سخنگوی فدراسیون به رونمایی از معدن طلا!

سخنگوی فدراسیون فوتبال تاکید کرد که جلسه اخیر هیات رئیسه این فدراسیون از رسمیت افتاده بود نه کل هیات رئیسه.

واکنش سخنگوی فدراسیون به رونمایی از معدن طلا!

احسان اصولی در خصوص اینکه گفته می‌شود هیات رئیسه فدراسیون فوتبال از رسمیت افتاده است، به رادیو تهران گفت: این یک مقوله حقوقی است که باید در انتخاب واژه‌ها دقت کنیم. از رسمیت افتادن هیات رئیسه یک بحث حقوقی دارد و از رسمیت افتادن یک جلسه هیات رئیسه بحث دیگری است.

وی ادامه داد: در خیلی از مجامع یا جاهایی که به صورت دسته جمعی تصمیم گیری می‌شود حد نصابی برای تشکیل جلسه تعریف می‌شود. اگر این تعداد برای یک جلسه نباشد، آن جلسه از نصاب می‌افتد و برگزاری آن به زمان دیگری می‌رود. این به معنای این نیست که آن مجمع یا شورا از رسمیت افتاده‌اند. این بحث رسانه‌ای پاسخ داده شد ولی نمی دانم چرا یک عده این دقت را در استفاده از واژه ندارند. هیات رئیسه از رسمیت نیفتاده است.

سخنگو و عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در واکنش به اقدام حسن کامرانی‌فر دبیر فدراسیون مبنی بر نامه نگاری با فیفا از طریق ایمیل خود درباره هیات رئیسه، گفت: اینکه کامرانی فر از ایمیل شخصی اش را استفاده کرده است، شنیدم ولی فرصت نکردم بپرسم. استعلامی در این خصوص انجام شده است. این استعلام پاسخی هم داشته است. یک نکته‌ای را باید بگویم. اگر مبنای ما قانون است، نباید خیلی نگران رعایت قانون باشیم. فرض کنیم استعلامی نگیریم و فعالیتی بر اساس تصوراتمان انجام بدهیم و بعداً مشخص باشد غیر قانونی است. ممکن است وقتی مشخص شود تصمیم قانونی نبوده، تبعات زیادی داشته باشد.

اصولی یادآور شد: حرکت در چارچوب قانون می‌تواند هیات رئیسه تضمین و مسیر را برای ما روشن کند تا موازین قانونی و حقوقی که در اساسنامه تعریف شده است، رعایت شود. نمی‌شود به اصل اقدام و موضوع ایراد گرفت ولی در هماهنگی، نحوه انجام و اطلاع رسانی شاید لازم بود بهتر عمل شود و دوستان در جریان قرار می‌گرفتند. وقتی چیزی قانون است همه مکلف هستیم رعایت کنیم. اگر رعایت نکنیم و یک سال بعد مشخص شود از چارچوب قانونی منحرف شده است شاید تبعات بیش از تصور داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه فدراسیون فوتبال از کمک‌های مالی مجلس و دولت استفاده می‌کند، به بحث جدیدی برای درآمدزایی در این فدراسیون اشاره کرد و آن را به معدن طلا تشبیه کرد!

اصولی گفت: فراخوانی را پنجشنبه در سایت فدراسیون منتشر کردیم جهت شناسایی شریک تجاری در حوزه‌های درآمدزایی که تا حالا فدراسیون سراغش نرفته است. این فرصت اقتصادی است که فدراسیون شناسایی کرده است و کسانی که حاضر هستند در این حوزه شریک باشند در خدمتشان هستیم. این بیشتر مربوط به فضای مجازی و فوتبال مجازی است که علاقه مندان با دریافت این سند می‌توانند پیشنهاداتشان را بدهند. تعبیرم این است که از طریق فضای مجازی می‌توانیم رگه‌هایی از یک معدن طلا که دیده نمی‌شود را به دست بیاوریم و درآمد پایداری را برای فوتبال کشور ایجاد کنیم. این شاید حاصل یک سال مطالعه و تحقیق و بررسی و گفتگو با کارشناسان مختلف است.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در پایان درباره بلاتکلیفی اسپانسر پوشاک تیم ملی هم گفت: این بحث در رفت و آمد بود. در کمیسیون معاملات فدراسیون با مجوز دپارتمان حقوقی فدراسیون فراخوانی را منتشر کردیم که تا ۱۹ اردیبهشت فرصت است. تولید کنندگان داخلی و نماینگی برندهای خارجی می‌توانند در فراخوان شرکت کنند و به عنوان حامی لباس ورزشی تیم‌های ملی پیشنهاداتشان را بدهند. ۱۹ اردیبهشت پاکت‌ها را باز و برنده را اعلام می‌کنیم./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 18902

ارسال نظر