کلید قهرمانی استقلال در نقش جهان

کارشناس فوتبال ایران گفت: با اینکه سپاهان در آسیا نتایج ضعیفی گرفت، اما آنها در لیگ می‌توانند برای همه تیم‌ها خطرناک باشند.

کلید قهرمانی استقلال در نقش جهان

تیم فوتبال سپاهان در آخرین دیدار آسیایی خود که منجر به سنگین‌ترین شکست آنها در این مسابقات شد، با ۵ گل مغلوب الدحیل قطر شد تا از راهیابی به مرحله بعدی مسابقات باز مانده و به تهران برگردد. شاگردان نوید کیا که کارشان در آسیا به پایان رسید، حالا باید برای حفظ رده سوم خود در لیگ جنگیده و حتی نیم نگاهی هم به یک رده صعود در جدول و رسیدن به جایگاه دوم داشته باشند.

احمد کعبیان پور کارشناس فوتبال و پیشکسوت دو باشگاه استقلال و سپاهان اظهار داشت: سپاهان سزاوار شکست با این نتیجه مقابل الدحیل نبود. بچه‌های ما هم حملات زیادی را روی دروازه الدحیل ترتیب دادند و تنها تفاوت دو تیم در نحوه استفاده از موقعیت‌های گل بود.

وی اضافه کرد: بازیکنان سپاهان در خیلی از مواقع فرصت سوزی کردند و حتی دروازه خالی را هم بیرون زدند و البته در پاره‌ای مواقع هم بدشانس بودند که توپ‌هایشان تبدیل به گل نشد. شاید اگر توپ‌های سپاهانی‌ها تبدیل به گل می‌شد این نتیجه حتی می‌توانست برعکس هم اتفاق بیفتد.

پیشکسوت فوتبال در ادامه بیان داشت: سپاهان زخم خورده از آسیا در لیگ هم کار دشواری دارد. هرچند آنها فاصله نسبتاً خوبی با فولاد دارند، اما اگر دیر بجنبند و در لیگ هم امتیاز سوزی کنند، فولاد جای این تیم را بگیرد. برای همین اهمیت بازی این تیم با استقلال بیشتر می‌شود.

مدافع اسبق استقلال خاطرنشان ساخت: بازی استقلال و سپاهان مهمترین بازی باقی مانده تا پایان فصل است و اهمیت آن به حدی بالاست که حتی چشم پرسپولیس هم به این بازی هست. آبی‌پوشان برای رسیدن به قهرمانی محکوم به پیروزی در این بازی هستند و سپاهانی‌ها اگر نمی‌خواهند جایگاه سومی آنها به خطر بیفتد باید در این بازی پیروز شوند.

کعبیان پور ادامه داد: شاید این تصور پیش آید که چون سپاهان در آسیا نتایج ضعیفی گرفته در لیگ هم حریف راحتی برای استقلال باشد که این تصور اشتباه است. استقلالی‌ها به هیچ وجه نباید فریب نتایج آسیایی سپاهان را بخورند. سپاهان به همان میزان که خط دفاع آسیب پذیری در آسیا داشت، در خط حمله بسیار پر توان ظاهر شد و همانطور که گفتم در مقابل همین الدحیل اگر مهاجمان فرصت سوزی نکرده بودند شاید این نتیجه بر عکس رقم می‌خورد.

پیشکسوت استقلال تصریح کرد: بازی با سپاهان را شاید بتوان کلید قهرمانی آبی‌پوشان دانست. استقلالی‌ها فصل خیلی خوبی را سپری کرده‌اند و امیدوارند این فصل خوب را با قهرمانی به اتمام برسانند. یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که در این مسیر می‌تواند برای آنها بیفتد، پیروزی در اصفهان بر سپاهان است.

کارشناس فوتبال بیان داشت: نقطه قوت استقلال خط دفاعی و نقطه قوت سپاهان خط حمله این تیم است و بدیهی است که تقابل خط حمله خوب سپاهان و خط دفاع مستحکم استقلال می‌تواند از جذابیت‌های بالای این دیدار باشد./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 18869

ارسال نظر