سپاهان چقدر شانس صعود به مرحله دوم لیگ قهرمانان را دارد؟

با برگزاری هفته پنجم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، فولاد راهی مرحله حذفی شد و سپاهان این شانس را دارد تا به عنوان تیم دوم برتر راهی مرحله بعد شود.

سپاهان چقدر شانس صعود به مرحله دوم لیگ قهرمانان را دارد؟

با برگزاری هفته پنجم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، فولاد راهی مرحله حذفی شد و سپاهان این شانس را دارد تا به عنوان تیم دوم برتر راهی مرحله بعد شود.

به گزارش عرشه آنلاین، پرونده مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ در هفته پنجم بسته شد تا برخی از تیم ها صعودشان به مرحله یک هشتم نهایی مشخص شود.

الهلال عربستان در گروه اول با کسب ۱۳ امتیاز، الشباب عربستان در گروه دوم با کسب ۱۳ امتیاز، فولاد خوزستان در گروه سوم با کسب ۱۱ امتیاز و الدحیل قطر در گروه چهارم با کسب ۱۲ امتیاز صعودشان به مرحله بعد قطعی شده است.

البته تیم الفیصلی عربستان در گروه پنجم با کسب ۹ امتیاز در شرایط کنونی صدرنشین گروه است ولی هنوز صعودش قطعی نشده و در هفته پایانی با نسف قارشی برای صدرنشینی یا صعود به عنوان تیم برتر دوم رقابت خواهد کرد.

با توجه به اینکه لیگ قهرمانان آسیا از سال گذشته با حضور ۴۰ تیم برگزار می شود تیم های دوم گروه های دهگانه مستقیم به مرحله بعد راه پیدا نمی کنند بلکه ۶ تیم برتر از ۱۰ گروه راهی مرحله بعد می شوند.

یعنی در منطقه غرب از ۵ گروه ۳ تیم برتر از لحاظ کسب امتیاز در نهایت راهی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ می شوند.

در شرایط کنونی با نگاه به جدول گروه های پنجگانه غرب متوجه می شوید سپاهان اصفهان دیگر نماینده کشورمان در گروه چهارم با کسب ۷ امتیاز با تفاضل گل منفی یک یکی از شانس های صعود به مرحله بعد است.

در شرایط کنونی تیم الریان قطر در گروه اول با ۱۰ امتیاز، نیرو هوایی عراق در گروه دوم با کسب ۷ امتیاز، شباب الاهلی دبی در گروه سوم با کسب ۹ امتیاز، التعاون عربستان و سپاهان ایران در گروه چهارم با کسب ۷ امتیاز و نسف قارشی ازبکستان در گروه پنجم با کسب ۸ امتیاز شانس های صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ به شمار می آیند.

این بدان معناست که ۶ تیم که سپاهان یکی از آنها برای کسب ۳ سهمیه دومی برتر در هفته پایانی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ برای صعود به مرحله یک هشتم بایکدیگر رقابت می کنند.

نماینده ایران در آخرین بازی خود در مرحله گروهی، محکوم به پیروزی مقابل الدحیل تیم صدرنشین و صعود کرده گروهش است و باید در انتظار نتایج سایر تیم ها بماند.

در صورت پیروزی التعاون عربستان در این گروه مقابل پاختاکور، سپاهان ایران با وجود برتری مقابل الدحیل، شانس صعود را از دست خواهد داد.

منبع: فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 18251

ارسال نظر