افشای فساد مالی ستاره بارسلونا

یک رسانه اسپانیایی مدعی شد جرارد پیکه و روبیالس برای برپایی سوپرکاپ اسپانیا در عربستان سعودی در یک فساد مالی شریک هستند.

افشای فساد مالی ستاره بارسلونا

یک رسانه اسپانیایی مدعی شد جرارد پیکه و روبیالس برای برپایی سوپرکاپ اسپانیا در عربستان سعودی در یک فساد مالی شریک هستند.

به گزارش عرشه آنلاین، طبق گزارشی هیجان انگیز از ال کانفیدنشال، جرارد پیکه، مدافع بارسلونا ممکن است به همراه لوئیس روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال بارسلونا در یک رسوایی فساد مالی گرفتار شوند.

طبق اسناد و مدارک ضبط شده توسط منبع مذکور، پیکه و روبیالس با تبانی به مقامات عربستان سعودی فشار آوردند تا مبلغ ۲۴ میلیون یورو برای میزبانی سوپرجام اسپانیا در این کشور بپردازند.

اسناد و فایل صوتی فاش شده همچنین نشان می دهد که روبیالس با پرداخت مبلغی حدود ۶ میلیون یورو برای این معامله به پیکه موافقت کرده و سعی کرده است دخالت مدافع بارسا در قراردادها و سوابق را پنهان کند.

پیکه به روبیالس کمک کرده بود که قرارداد انتقال سوپرکاپ اسپانیا به عربستان سعودی را تضمین کند و این توافق در سال ۲۰۱۹ نهایی شد.

در آن زمان، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا تأیید کرده بود که مدافع به شروع مذاکرات از طریق شرکتی به نام Kosmos که او سهامدار آن است، کمک کرده است.

این گزارش جنجالی ادعا می‌کند که پیکه و روبیالس از سال ۲۰۱۸ با هم مذاکره کرده‌اند و ظاهراً مدافع بارسلونا ایده برگزاری این تورنمنت را با حضور چهار تیم در نیمه نهایی قبل از فینال برای افزایش ارزش تجاری مطرح کرده است.

روبیالس با این طرح موافق بود و به پیکه چراغ سبز نشان داد تا خریداران احتمالی حقوق پخش تلویزیونی را بررسی کنند. در همان زمان، ایده اولیه میزبانی مسابقات در سانتیاگو برنابئو یا نیوکمپ قبل از اینکه انتقال به عربستان سعودی بسته شود، مطرح بود.

مکالمه ای از فایل صوتی فاش شده که ال کانفیدنشال از روبیالس به پیکه می گوید: «جرارد! تبریک میگم و نه برای بازی عالی دیروز یا گل شما. ساعت از ۱۲ گذشته است، یعنی قرارداد با عربستان سعودی امضا شده است. برای همه چیز ممنونم.  من برای هر چیزی که شما نیاز دارید اینجا هستم. یه آغوش بزرگ، مراقب خودت باش."

گفتگوهای بیشتری در این گزارش فاش شده است که در آن می‌توان متوجه شد که پیکه روبیالس را متقاعد می‌کند تا پروژه را ادامه دهد، در حالی که به دلیل پیشنهاد مالی پیشنهاد شده در آگوست ۲۰۱۹ تردید داشت. نقل قول‌های پیکه از صدای فاش شده را می‌توانید در زیر مشاهده کنید:

 «روبی نگاه کن. اگر موضوع پول باشد، رئال مادرید ۸ میلیون یورو را می پذیرد.  شما می توانید ۸ میلیون یورو برای مادرید و ۸ میلیون یورو برای بارسا تضمین کنید. شما می توانید ۲ میلیون یورو و ۱ میلیون یورو برای دو مورد دیگر انجام دهید. و فدراسیون می تواند با ۶ میلیون یورو باقی بماند. و ما می‌توانیم عربستان سعودی را برای ۱ تا ۲ میلیون یورو بیشتر تحت فشار قرار دهیم.»

«روبی، من منظور شما را درک می‌کنم.  اما در مورد آن فکر کنید. اگر همه ببینند که شما قصد انجام این کار را داشتید، پس از آن خارج شوید، از آن علیه شما استفاده خواهند کرد. آنها خواهند گفت که شما دیگر به عربستان سعودی نمی روید زیرا گرفتار شدید. من به آن فکر خواهم کرد.»

 «این نشان می دهد که شما هرگز کار اشتباهی انجام نداده اید. می فهمی؟ و این همان مردم اسهستندت. با همین قیمت و غیره و غیره و می توان گفت که اشتباه نکردید.»

از زمان نهایی شدن قرارداد با عربستان سعودی، فدراسیون فوتبال اسپانیا سالانه ۴۰ میلیون یورو دریافتی را تضمین می کند. علاوه بر آن، حقوق روبیالس نیز چندین برابر افزایش یافته است. این گزارش همچنین حاکی از آن است که پیکه سالانه ۴ میلیون یورو خالص از طریق شرکت خود Kosmos برای مشارکت در این معامله دریافت می کند.  در این قرارداد همچنین تصریح شده است که در صورت عدم دریافت به موقع وجه پرداختی، رقابت در هر زمانی قابل لغو است.

قبل از اولین دوره سوپرجام در عربستان، پیکه خطاب به روبیالس گفت: "آنها گفتند که فردا پرداخت خواهند کرد. موضوع این است که آنها گفتند فقط به شما پول می دهند اما… اگر آنها به ما هم پول ندهند، منطقی نیست. همه ما باید حقوق بگیریم. اگر این کار را نکنیم، به مسابقات نمی‌رویم. من به حمایت شما نیاز دارم.»

نه پیکه و نه روبیالس در مورد این افشاگری های تکان دهنده اظهار نظری نکرده اند.

منبع: ایلنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 17190

ارسال نظر