ستار همدانی :

فرهاد اگر تیم را احیا نکند به مشکل میخورد

خبرورزشی نوشت: پیشکسوت استقلال گفت: اگر کادر فنی تیم استقلال کمی با تجربه‌تر بود قطعاً در لحظات پایانی حسینی را به بازی می‌آورد تا وزن تیم استقلال در بازی که کاملا روحی روانی بود بالا برود.

فرهاد اگر تیم را احیا نکند به مشکل میخورد

خبرورزشی نوشت: پیشکسوت استقلال گفت: اگر کادر فنی تیم استقلال کمی با تجربه‌تر بود قطعاً در لحظات پایانی حسینی را به بازی می‌آورد تا وزن تیم استقلال در بازی که کاملا روحی روانی بود بالا برود.

به گزارش عرشه آنلاین ،ستارهمدانی، بازیکن اسبق تیم ملی و استقلال، درباره شرایط کلی تیم استقلال در مصاف با نساجی مازندران در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی اظهاراتی را مطرح کرد.

به عنوان یک بیننده عادی دیدار استقلال مقابل نساجی را چطور دیدید؟

بازی خوبی بود. هر دو تیم خیلی خوب کار می‌کردند. استقلال واقعاً یکسره حمله بود و در واقع بازی مالکانه ای را به نمایش گذاشت و نساجی هم با تمرکز بالا مشغول دفاع بود. هرازگاهی هم حملاتی می‌کرد. هر دو تیم جذابیت‌های کاری خودشان را داشتند.

تغییرات ترکیب استقلال تا چه اندازه روی عملکرد این تاثیر منفی گذاشته بود؟

من تغییرات را بد ندیدم. زمانی هست که شما تغییرات کلی می‌دهید و تیم بد بازی می‌کند که با این شرایط متفاوت است.

مانند ترکیب متفاوت استقلال مقابل نود ارومیه؟

بله! بله! دقیقا همان طور است. مانند همان بازی. ولی گاهی تغییرات با بدشانسی هم همراه می‌شود. مثلاً استقلال خیلی خوب عمل کرد و با این که چند بازیکن اصلی اش را روی نیمکت برده بود ولی فقط بی‌دقتی در زدن ضربات آخر منجر به موقعیت سوزی و از دست رفتن فرصت‌ها می‌شد. وگرنه استقلال در ۱۲۰ دقیقه باید برنده بود.

حضور تماشاگران تا چند اندازه روی بازیکنان جوان یا تازه استقلالی شده این تیم که بازی مقابل تماشاگر را کمتر تجربه کرده بودند اثر منفی داشت؟

اتفاقاً معتقدم حضور تماشاگران خیلی هم خوب بود. درست است الان استقلال در چند بازی آخر و با حضور تماشاگرانش نتوانسته برنده شود، ولی زیبایی فوتبال به حضور تماشاگرانش است. جوانان استقلال هم خوب بازی کردند و حتی می‌شود گفت فوق العاده بودند. ولی مشکل فینیشینگ و زدن ضربه آخر کلاً از ابتدای فصل استقلال را آزار می‌دهد. وگرنه این تیم بهترین خط حمله لیگ را دارد. اما موضوع مهم چیز دیگری بود.

بیشتر در این باره توضیح می‌دهید؟

نساجی همه راه‌های نفوذ را بسته بود. تیم استقلال همه مسیرها برای رسیدن به دروازه این تیم را رفت. حتی یک گل سالم هم زد که داور آن را نپذیرفت. به هر حال گاهی اوقات شرایط به این شکل رقم می‌خورد اما یک نکته خیلی مهم .

چه نکته‌ای؟

نکته‌ای که برای من به شخصه خیلی مهم بود این است که معمولاً در بازی‌های اینچنینی که کادرفنی می‌داند احتمال رسیدن بازی به پنالتی زیاد است و یا جریان بازی به سمت ضربات پنالتی می‌رود از بازیکنان باتجربه ش تراستفاده می‌کند. قطعا حضور حسینی در میدان نسبت به رضایی، زمین تا آسمان فرق می‌کرد. حسینی باتجربه است و پنالتی گیر و می‌توانست درون دروازه روی اعصاب و روحیه پنالتی زنان نساجی تأثیر بگذارد. نمی‌دانیم کادر فنی استقلال چه اندیشه‌ای داشت که این تصمیم را نگرفت!

نساجی را چطور دیدید؟

نساجی تیم فوق‌العاده خوبی است. این تیم در مراحل قبلی دو تیم سیرجانی گل‌گهر و آرمان گوهر را حذف کرد که گل گهر خودش مدعی کسب جام بود. من این موفقیت را به رضا حدادیان مالک نساجی، مردم مازندران، بازیکنان و ساکت الهامی‌سرمربی تیم تبریک می‌گویم که خیلی زحمت کشیدند. ولی استقلال در ۱۲۰ دقیقه به حقش نرسید.

از اینجا به بعد و در لیگ شرایط برای استقلال به چه صورت است؟

بستگی به ریکاوری کادرفنی دارد. اگر فرهاد نتواند استقلال را به شرایط خوب گذشته برگرداند و تیمش را درست احیا کند، همین شکست تاثیر منفی روی تیمش خواهد گذاشت.

شش امتیاز فاصله استقلال با پرسپولیس ضمانتی برای قهرمانی خواهد بود؟

همه اینها به نوع آماده سازی ذهنی بازیکنان بستگی دارد. ولی قطعاً شرایط را برای استقلال به لحاظ روحی بهتر می‌کند.

ضربه آمانوف چرا تا این اندازه ضعیف بود؟

من هم در این موضوع به پاسخ درستی نرسیدم. او فوتبالیستی محکم، با شوت‌های چپ سنگین و بسیار باهوش است. نمی‌دانم چرا این کار را کرد. اما باز هم می‌گویم که ای کاش کادر فنی استقلال با تجربه تر بود و می‌توانست حسینی که کاپیتان تیم و ملی‌پوش هم است را به میدان بیاورد. حضور یک بازیکن ملی در این قبیل بازی‌ها که بازی روحی روانی است آن هم به عنوان کاپیتان استقلال روی تک تک نفرات حریف تاثیر می‌گذارد. رضا آذری بازیکن خیلی خوبی است اما بازیکنی نیست که وزن تیمی‌استقلال را بالا ببرد. نمی‌توان در هر مسابقه‌ای احساسی برخورد کرد. میدان دادن به جوان‌ها و ارزش دادن به آنها خوب است اما باید در چنین مسابقاتی تدبیر داشت تا موفق شد و نتیجه گرفت.

 

منبع: خبر ورزشی

دیگر رسانه ها

کدخبر: 16508

ارسال نظر