مهندسی معکوس فرهاد مجیدی استقلال را زمین زد

فرهاد مجیدی در این بازی سرنوشت‌ساز از مهندسی معکوس استفاده کرد که در نهایت هم به نتیجه نرسید.

مهندسی معکوس فرهاد مجیدی استقلال را زمین زد

تیم استقلال که با صدرنشینی در لیگ برتر به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی رسیده بود، با شکست خانگی مقابل نساجی این جام را از دست داد.

در نشست خبری پیش از بازی استقلال با نساجی در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی یکی از خبرنگاران از فرهاد مجیدی سئوال کرد: «آیا اینکه گفته می شود شما قصد دارید در جام حذفی بیشتر از نفراتی استفاده کنید که در لیگ کمتر به آنها بازی رسیده، صحت دارد؟» سرمربی آبی پوشان با جدیت این ادعا را رد و عنوان کرد جام حذفی هم برای ما مهم است و با تمام قوا در این بازی حضور پیدا می‌کنیم.

با مشخص شدن ترکیب اصلی تیم استقلال برای این بازی و حضور نفراتی مثل رضایی، جلالی و خاقانی مشخص شد این ذهنیت چندان هم بی راه نبوده است.

شاید در چنین مواقعی که جام حذفی برای یک تیم از همان درجه اهمیتی برخوردار است که لیگ برای آنها مهم است، منطقی‌تر این بود که حتی اگر هم قرار بود به برخی نفرات که کمتر در لیگ به آنها بازی رسیده فرصت حضور در میدان داده شود، ابتدا ترکیب اصلی که از هماهنگی کامل برخوردارند به میدان رفته و بعد از کسب نتیجه لازم، نفراتی که کمتر مورد استفاده قرار گرفته‌اند به ترکیب اضافه شوند.

در واقع سرمربی آبی پوشان در این بازی از مهندسی معکوس استفاده کرد که در نهایت هم به نتیجه نرسید. مجیدی ابتدا نفرات جوان‌تر تیمش را در ترکیب اصلی قرار داد و زمانی که کار تیمش مقابل نساجی گره خورد با تعویض‌هایش ترکیب تیمش را به همان ترکیبی نزدیک کرد که در لیگ بیشتر در کنار هم قرار داشتند؛ که این استراتژی باعث شد آبی پوشان دقایق مهمی از بازی را که می‌توانستند در آن نتیجه مورد نظرشان را بگیرند، از دست بدهند.

آبی پوشان پس از آنکه به دشواری از سد نود ارومیه و پیکان در مراحل قبلی عبور کرده بودند، در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی در حالی با از دست دادن یک پنالتی در ضیافت پنالتی‌ها مغلوب شدند که دیدارشان با نساجی در طول ۱۲۰ دقیقه گلی دربرنداشت.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 16434

ارسال نظر