هت تریک ایرانی در فهرست برترین های جهان

فوتبال ایران با طارمی، آزمون و عابدزاده روزهایی را تجربه می کند که بی سابقه بوده است و می تواند نوید بخش آینده ای روشن برای بازیکنان ایران باشد.

هت تریک ایرانی  در فهرست برترین های جهان
 با اعلام فدراسیون بین المللی آمار و ارقام، امیر عابدزاده دروازه بان تیم ملی ایران هم در جمع گزینه های بهترین دروازه بان سال جهان قرار گرفت.
ادامه فهرست بهترین های سال ۲۰۲۱ فوتبال جهان از سوی فدراسیون بین المللی آمار و ارقام روز گذشته منتشر شد و این فهرست به بهترین دروازه بان های سال اختصاص داشت.
در این فهرست ۲۰ نفره، نام امیر عابدزاده دروازه بان تیم ملی ایران هم قرار دارد که سال گذشته در تیم ماریتیمو عملکرد بسیار چشمگیری داشت و یکی از بهترین دروازه بان های فصل قبل لیگ پرتغال بود.نام دروازه بان جوان فوتبال ایران در فهرست منتشر شده از سوی فدراسیون بین المللی آمار و ارقام در کنار نام هایی همچون نویر،اوبلاک،کاسپر اشمایکل،دوناروما،ادرسون،دخه آ،آلیسون و ادوارد مندی قرار گرفته است.
 
امیر عابدزاده فصل گذشته تنها در یک دیدار برابر پورتو غایب بود و در سه بازی نمره بالای ۸ را کسب کرد. عابدزاده با میانگین 2/3 سیو در هر بازی توانست ۷۳ درصد از توپ ها به دروازه اش را دفع کند. ثبت 102 سیو در 29 بازی از سوی او، نشان دهنده تاثیر زیادش در بقای ماریتیمو است؛ تیمی که امیر در پایان فصل آن را به قصد لالیگا ترک کرد.
عابدزاده که امسال راهی تیم پونفرادینای اسپانیا شده و در تلاش است صعود به لالیگا را با این تیم تجربه کند، حالا در کنار مهدی طارمی و سردار آزمون سهمیه ایران را در فهرست برترین ها به عدد ۳ رسانده است.
آزمون مهاجم تیم زنیت روسیه فصل گذشته عنوان بهترین بازیکن لیگ روسیه را از آن خود کرد و مهدی طارمی هم با پورتو یکی از نفرات برتر لیگ پرتغال بود. شاید گل های طارمی به چلسی و یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا تاثیر زیادی بر حضورش در فهرست ۳۲ نفره بهترین بازیکنان جهان داشته است.حالا فوتبال ایران با طارمی، آزمون و عابدزاده روزهایی را تجربه می کند که بی سابقه بوده است و می تواند نوید بخش آینده ای روشن برای بازیکنان ایران باشد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 1618

ارسال نظر