اگر یحیی گل محمدی برنگردد مربی پرسپولیس کیست؟

یحیی گل‌محمدی در پایان دربی از پرسپولیس خداحافظی کرده و فعلا خبری مبنی بر بازگشت این مربی به گوش نمی‌رسد

اگر یحیی گل محمدی برنگردد مربی پرسپولیس کیست؟

 دربی ۲۶ اسفند پایان نامطلوبی برای پرسپولیس داشت. سه امتیاز ارزشمند با یک تساوی ظاهرا کم‌ارزش عوض شد، این تغییر و اتفاقات پس از گل رودی ژستد یک پیامد دیگر هم داشت؛ قهر یحیی گل‌محمدی.

ماجرا از این قرار بود که لحظاتی قبل از گل استقلال، سعید آقایی، مدافع چپ پرسپولیس به دلیل مصدومیت روی زمین دراز کشیده بود. تا پزشکان پرسپولیس آماده رسیدگی به او می‌شدند، یحیی دو بازیکن را کنار خط آورد تا یکی از آن‌ها را به جای مدافع مصدوم وارد زمین کند. در شرایطی که کادر فنی پرسپولیس انتظار داشت داور مسابقه، بعد از خروج سعید آقایی اجازه ورود سیدجلال حسینی که لب خط ایستاده بود را صادر کند، داور دستور به ادامه بازی داد و پرسپولیس در شرایطی که یک نفر کمتر از استقلال داشت، گل مساوی را خورد. همین صحنه کافی بود تا یحیی گل‌محمدی، عجیب‌ترین واکنش عمرش به تصمیم داوری را نشان بدهد و به سمت سیدمهدی سیدعلی، داور مسابقه حمله‌ور شد. حمله‌ای که حالا با واکنش فدراسیون هم همراه شده است و احتمالا یک محرومیت قابل توجه نصیبش می‌شود.

یحیی پس از بازی هم دست‌بردار نبود. سرمربی پرسپولیس ابتدا در واکنش به درخواست مصاحبه خبرنگاران حاضر در ورزشگاه گفت که بهتر است بروند با سیدعلی، داور مسابقه مصاحبه کنند. او سپس از این گفت که امروز سیاه‌ترین روز داوری در فوتبال بود. گل‌محمدی همان شب هم با انتشار یک استوری از پرسپولیس خداحافظی کرد. تلاش رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس و نزدیکان یحیی در این چند روز برای منصرف کردن او نتیجه نداده است. در این میان تعطیلات نوروز و وقفه در برگزاری لیگ و تمرینات پرسپولیس فرصت خوبی برای مذاکره با سرمربی قهرکرده بوجود آورده است و احتمال اینکه در شروع لیگ یحیی برگردد وجود دارد.

استعفای یحیی گل‌محمدی البته اتفاق جدیدی نیست، او در این مدت چندباری استعفا کرده و البته برگشته است. با این‌حال، در صورت رقم خوردن این اتفاق و جدایی رسمی یحیی، پرسپولیسی‌ها کار سختی برای انتخاب جانشین او دارند.

مطهری؛ گزینه اول

سپردن امور کار به حمید مطهری، دستیار اول یحیی گل‌محمدی فعلا در دستور کار مدیریت پرسپولیس قرار دارد. آن‌ها امیدوارند با مطهری ادامه دهند و یحیی برگردد. در صورت برنگشتن یحیی هم احتمالا مطهری تا پایان فصل سرمربی قرمز‌ها خواهد بود. انتخاب سرمربی جدید در شرایط کنونی با ریسک خواهد بود و تصمیم مدیرعامل پرسپولیس ادامه کار با همین کادرفنی است، حتی بدون یحیی.

دایی و درویش

داستان فصل آینده کاملا متفوات خواهد بود و درصورت جدایی قطعی گل‌محمدی، پرسپولیس به یک سرمربی جدید نیاز خواهد داشت. حمید مطهری بعید است گزینه فصل آینده باشد مگر اینکه در ادامه فصل کاری خارق‌العاده انجام دهد. علی دایی احتمالا صاحب بیشترین شانس برای نشستن روی نیمکت پرسپولیس خواهد بود. دایی زمان مدیریت درویش در سایپا، ارتباط خوبی با او داشت. همکاری آن‌ها، برای سایپا هم موفق بود، اما پس از رفتن درویش، دایی و سایپا به مشکل خوردند. همین ارتباط خوب، می‌تواند زمینه‌ساز همکاری دوباره آن‌ها در پرسپولیس باشد. بین گزینه‌های داخلی، دایی بهترین وجهه را برای هدایت این باشگاه دارد و انتخاب او، کمترین حاشیه را ایجاد می‌کند. مانع بزرگ این انتقال، ممنوع‌الکاری غیررسمی دایی است. دایی حکمی مبنی بر ممنوع بودن فعالیت به عنوان سرمربی ندارد، اما پس از حاشیه‌های بین او و مدیریت وقت سایپا، در هیج تیمی نتوانسته مربیگری کند.

گزینه خارجی

در بین تیم‌های ایرانی، پرسپولیسی‌ها بهترین خاطرات را از مربیان خارجی دارند. برانکو پرسپولیس را تبدیل به قدرت اول فوتبال ایران کرد، گابریل کالدرون مسیر او را ادامه داد و مصطفی دنیزلی هم روز‌های به یادماندنی را در این باشگاه تجربه کرد. دو مربی خارجی آخر این تیم یعنی برانکو و کالدرون، با پرونده‌های مالی سنگین از این باشگاه جدا شدند و پرداخت بدهی‌شان، بحرانی بزرگ در باشگاه به وجود آورد. مشکل اصلی برای انتخاب یک سرمربی جدید و حتی استارت پروژه‌ای مانند برگرداندن برانکو تنگنای مالی است. پرسپولیس ظاهرا الان شرایط استخدام یک مربی درجه یک را ندارد، مگر اینکه در دو، سه ماه آینده از نظر مالی گشایشی صورت بگیرد و دوباره گزینه خارجی روی میز قرمز‌ها قرار بگیرد.

فوتبال ۳۶۰

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 12952

ارسال نظر