ناآرامی در بازار آهن تهران | چندین نفر زخمی و ۲۰ نفر بازداشت در شادآباد بازداشت شدند

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن نیز گفت: برخی افراد به صورت سازمان یافته امروز وارد بازار آهن شدند و به زور و تهدید از کسبه می خواستند که مغازه هایشان را تعطیل کنند.

ناآرامی در بازار آهن تهران | چندین نفر زخمی و ۲۰ نفر بازداشت در شادآباد بازداشت شدند

مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: تعداد ۲۰ نفر از اراذل و اوباشی که برای تعطیل کردن بازار آهن شادآباد پس از درگیر شدن با کسبه تعدادی از کسبه را با شلیک گلوله زخمی کرده بودند دستگیر شدند.

در این گزارش آمده است: ساعت ۱۳ روز جاری تعدادی از عناصر اغتشاشگر به تحریک معاندین، در بازار آهن شاد آباد تهران حاضر شده و اقدام به تهدید و تحریک کسبه و بازاریان مبنی بر تعطیلی واحد‌های صنفی کرده بودند که در مقابل اقدام هنجار شکنانه آنان کسبه و متصدیان صنفی از هر نوع همراهی با آنان خودداری کردند. به دنبال عدم همکاری بازاریان با این افراد چند نفر از این افراد با استفاده از سلاح اقدام به تیراندازی و زخمی کردن ۵ نفر از شهروندان کرده و بلافاصله قصد متواری شدن از محل وقوع جرم را داشتند که با حضور عوامل انتظامی تعداد ۲۰ نفر از عناصر مظنون به این اقدام مجرمانه شناسایی و دستگیر شدند. لازم به ذکر است اقدامات پلیسی جهت شناسایی و دستگیری دیگر مرتبطین احتمالی همچنان ادامه و در دستور کار پلیس قرار دارد. 

بیشتر بخوانید: بازار تهران اعتصاب کرد؟ | آخرین خبر از وضعیت تعطیلی کسب‌و‌کارها و مغازه‌های تهران

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن نیز گفت: برخی افراد به صورت سازمان یافته امروز وارد بازار آهن شدند و به زور و تهدید از کسبه می خواستند که مغازه هایشان را تعطیل کنند.

حمیدرضا رستگار درباره بروز برخی ناآرامی‌ها طی امروز در بازار آهن شادآباد به خبرگزاری تسنیم گفت: برخی افراد به صورت سازمان یافته از بیرون بازار ساعاتی پیش وارد بازار آهن شده و کسبه را تهدید به بسته شدن مغازه ها کردند. با مقاومت کسبه تعدادی از این اغتشاشگران با آتش زدن لاستیک وضعیت بازار را ناامن کردند به نحوی که برخی کسبه مجبور به بسته شدن مغازه های خود شدند. با ورود ماموران این افراد به پاساژها رفته اند و در تلاش بودند تا بتوانند وضعیت بازار را متشنج کنند اما خوشبختانه این موضوع مدیریت شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن تاکید کرد: کسبه به هیچ عنوان با آشوبگران همراهی نکرده و اغتشاشگران با ناامن کردن وضعیت بازار در صدد رسیدن به اهداف خود هستند. به نظر می رسد باید برخورد جدی با این افراد صورت گیرد تا وضعیت بازار به سمت آرامش برود.

در همین باره خبرگزاری مهر نوشت: یک منبع آگاه امنیتی گفت: امروز چهارشنبه دو تن از مدافعان امنیت در جریان ناآرامی‌های تهران به شهادت رسیدند.

یک منبع آگاه امنیتی در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: دو تن از مدافعان امنیت در جریان ناآرامی‌های امروز محله شادآباد در جنوب شهر تهران به شهادت رسیدند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 54030

ارسال نظر