این زن ایرانی جهانی شد | کار او چه بود؟

امین اموال موزه خودروهای اختصاصی مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران در رأی‌گیری سالانه فدراسیون بین‌المللی وسایل نقلیه تاریخی (FIVA) به عنوان یکی از تاثیرگذارترین افراد در حفظ میراث تاریخی و فرهنگی وسایل نقلیه در جهان انتخاب و نام او در «تالار مشاهیر میراث» این فدراسیون جهانی ثبت شد

این زن ایرانی جهانی شد | کار او چه بود؟

همشهری آنلاین: امین اموال موزه خودروهای اختصاصی مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران در رأی‌گیری سالانه فدراسیون بین‌المللی وسایل نقلیه تاریخی (FIVA) به عنوان یکی از تاثیرگذارترین افراد در حفظ میراث تاریخی و فرهنگی وسایل نقلیه در جهان انتخاب و نام او در «تالار مشاهیر میراث» این فدراسیون جهانی ثبت شد.

گردشگری و صنایع دستی، در گزارشی که در وب‌سایت رسمی فیوا منتشر شده، آمده است که شهرزاد پاک نیت همدانی به دلیل سال‌ها تلاش در حفظ و نگهداری از خودروها و موتورسیکلت‌های کلاسیک و همکاری برای راه‌اندازی کوچکترین و بهترین موزه اتومبیل ایران، در رأی‌گیری سالانه ۲۰۲۲ (FIVA) به‌عنوان یکی از پرتلاش‌ترین و تاثیرگذارترین افراد در جهان انتخاب و نام او در تالار مشاهیر میراث فیوا به عنوان نماینده ایران ثبت شد. 

در این گزارش یکی از داوران توضیح می‌دهد: «نمایندگان رسمی فیوا در سراسر جهان دعوت شدند تا افراد تاثیرگذار خود را صرف نظر از اینکه این افراد نام آشنا هستند یا ناشناخته، نامزد کنند. معیار اصلی آن‌ها انتخاب افرادی بود که سهم قابل توجهی در حفظ میراث وسایل نقلیه تاریخی داشته باشند. یک هیئت بین‌المللی معتبر از داوران، از میان نامزدها، پذیرفته‌شدگان نهایی را براساس گزارش‌های مستند، انتخاب می‌کنند». 

در لیست داوران این رویداد بین‌المللی افراد مشهوری حضور دارند و از جمله نکات جالب توجه در لیست ۹ نفره انتخاب شده توسط هیئت داوران فیوا، قرار گرفتن نام نماینده ایران در کنار بنیان‌گذار موسسه طراحی معروف پینین فارینا و همچنین بنیانگذار شرکت هوندا موتور است. منتخبان از میان نفراتی که ۸۱ عضو فیوا به این فدراسیون بین‌المللی معرفی کرده‌اند، انتخاب شدند.

تیدو برسترس، رئیس فدراسیون بین‌المللی وسایل نقلیه تاریخی در حاشیه سفر به کشورمان در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری به‌منظور صدور و رونمایی از «اولین شناسنامه بین‌المللی خودروهای تاریخی در ایران» از موزه خودروهای اختصاصی مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران دیدن کرد. در این بازدید نحوه حفاظت و نگهداری از خودروها و موتورهای مجموعه نیاوران در یک موزه اختصاصی مورد توجه او قرار گرفت و اذعان داشت وسایل نقلیه قدیمی از میراث تاریخی کشورها محسوب می‌شوند که نگهداری درست و اصولی از آن‌ها جای قدردانی دارد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 31020

ارسال نظر