خطر هولناک در کمین بشر | فردا این سیارک غول‌پیکر با زمین برخورد می‌کند؟ + عکس

رصدخانه فضایی ناسا از احتمال برخورد یک سیارک غول‌پیکر با زمین در ۱۲ ژوئن خبر داده است.

خطر هولناک در کمین بشر | فردا این سیارک غول‌پیکر با زمین برخورد می‌کند؟ + عکس

سیارک «۱۹۹۴XD» با زمین برخورد می‌کند؟ یک سیارک جدید کشف شده است. این سیارک به زودی به زمین نزدیک می‌شود. در همین راستا، ناسا یک هشدار درباره سیارک «۱۹۹۴XD» صادر کرده است و هشدار داده است که این سیارک در حال نزدیک شدن به زمین است. سیارک «۱۹۹۴XD» هم اکنون با سرعت حدود ۷۷۳۰۱ کیلومتر برساعت، در حال حرکت است و احتمالا ۱۲ ژوئن، فاصله آن تا زمین به کمترین میزان یعنی ۳.۱ کیلومتر می‌رسد.

سیارک

به تازگی، رصدخانه فضایی ناسا به نام «NEOWISE»، با اسکن کردن آسمان به وسیله طور موج نور مادون قرمز، صدها سیارک را ردیابی کرده است.

بیشتر بخوانید: منتظر دیدن این سیارک در نزدیکی زمین باشید

طبق اطلاعاتی که ناسا جمع‌آوری کرده است، در ۱۲ ژوئن، ۶ روز دیگر «دوشنبه، 22 خرداد ماه 1402» یک سیارک با قطر ۱۵۰۰ فوت و سرعت ۷۷۳۰۱ کیلومتر بر ساعت، از کنار زمین گذر می‌کند.

به نقل از هندوستان تایمز، ناسا با استفاده از تلسکوپ‌هایی مانند Pans-STRAAS1 در هاوایی و «اسکای سوروی» در ایالت آریزونای آمریکا، اجسام نزدیک زمین مانند سیارک‌ها و ستارگان دنباله دار را ردیابی می‌کند.

سیارک

این سازمان برای جمع‌آوری اطلاعات صحیح درباره مسیر سیارک و مشخصات آن نیز یک رادار زمینی را به کار می‌برد. هرچند این صخره‌های فضایی در فاصله ای دور از زمین در حال حرکت هستند، اما فناوری ناسا به ردیابی آنها برای یافتن هرگونه خطر احتمالی کمک می‌کند.

در همین راستا رصدخانه فضایی ناسا به نام «NEOWISE»، نیز با اسکن کردن آسمان به وسیله طور موج نور مادون قرمز، صدها سیارک را ردیابی کرده است.

سیارک

این سازمان اخیرا با کمک فناوری پیشرفته خود یک سیارک دیگر کشف کرده که احتمالا به زودی به زمین نزدیک می شود. در همین راستا یک هشدار درباره سیارک 1994XD صادر کرده که به زمین نزدیک می‌شود. سیارک مذکور هم اکنون با سرعت حدود ۷۷۳۰۱ کیلومتر برساعت در حال حرکت است و احتمالا در ۱۲ ژوئن فاصله آن تا زمین به کمترین میزان یعنی ۳.۱ کیلومتر می رسد.

سیارک

هرچند 1994XD خطر اضطراری برای زمین به حساب نمی آید، اما به دلیل اندازه آن، یک شی احتمالا خطرناک برای زمین دسته بندی شده است. محققان تخمین می‌زنند قطر سیارک ۱۵۰۰ فوت و در حقیقت به اندازه یک پل باشد!

طبق گفته ناسا سیارک مذکور نخستین بار در ۳۱ می ۱۹۰۴ میلادی به زمین نزدیک و از فاصله ۲.۵ میلیون کیلومتری آن گذر کرد. آخرین گذر آن از کنار سیاره خاکی ۲۷ نوامبر ۲۰۱۲ میلادی بوده است.
 

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 90705

ارسال نظر