قطع اینترنت سراسری ایران در زمان کنکور تصویب شد؟

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و وزیر ارتباطات در خصوص قطع اینترنت سراسری ایران در زمان برگزاری کنکور سراسری توضیحاتی ارائه کردند.

قطع اینترنت سراسری ایران در زمان کنکور تصویب شد؟

قطع اینترنت سراسری ایران در زمان کنکور تایید شد؟ موضوع بحث قطع اینترنت در زمان کنکور که سال گذشته نیز هنگام برگزاری کنکور اجرایی شد، همچنان خبرساز شد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که قطع اینترنت هنوز قطعی نشده است؛ راهکار، قطع اینترنت نیست، بلکه ارائه راهکارها و فناوری‌هایی است که بدون ارتباط با شبکه سیار و قطع اینترنت بتوانند مشکل عدم امنیت در برگزاری کنکور را برطرف کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و وزیر ارتباطات در خصوص قطع اینترنت سراسری ایران در زمان برگزاری کنکور سراسری توضیحاتی ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: خبر جدید و نگران کننده دبیر شورای امنیت درباره قطع اینترنت

وزرای علوم و ارتباطات قطعی اینترنت در زمان کنکور را رد و تاکید کردند: راهکار مقابله با تخلف و تقلب در کنکور قطعی اینترنت نیست.

بیشتر بخوانید: تغییر مهم در شیوه برگزاری کنکور | اینترنت در زمان برگزاری کنکور قطع می شود؟

محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه جلسه هیأت دولت در پاسخ به قطعی اینترنت در زمان کنکور گفت: ما همه تلاشمان را می‌کنیم تا فرزندانمان در کمال امنیت و آرامش به رقابت علمی بپردازند.

زلفی گل در پاسخ به این سوال که آیا ماجرای قطعی اینترنت را تکذیب می‌کنید یا نه، ادامه داد: ان‌شاءالله دکتر زارع‌پور (وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات) به ما کمک می‌کنند، ما نمی‌گوییم قطعی اینترنت، ولی دکتر زارع‌پور به ما کمک می‌کنند که در حوزه‌های امتحانی امنیت کامل وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: ماجرای قطع اینترنت کل کشور چیست؟

وزیر علوم افزود: کمک از طریق راهکارهای دانش بنیان و فناوری‌های بدون قطع اینترنت است.

عیسی زارع‌پور افزود: کمک و راهکار ما قطع اینترنت نیست، کمک در ارائه راهکارها و فناوری‌هایی است که بدون ارتباط با شبکه سیار بتوانند مشکل عدم امنیت را برطرف کنند.

وزیر ارتباطات افزود: ما به همکاران گفته‌ایم این کار را دنبال می‌کنند تا با استفاده از تجهیزاتی که هرگونه سیگنال را در محیط آشکار می‌کند، بتوانند هرگونه ارتباط داوطلب در حوزه‌های آزمون را که در آن شرایط نباید ارتباطی برقرار کند را تشخیص داده و با آن مقابله کنند. بنابراین درحال همفکری باهم هستیم.

قطع اینترنت در زمان کنکور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به اینکه پس هنوز قطعی اینترنت قطعی نشده است، افزود: همان طور که گفتم راهکار، قطعی اینترنتی نیست با قطعی اینترنت ممکن است مشکلات دیگری رخ دهد ما باید راه علمی برای این منظور پیدا کنیم.

وزیر ارتباطات درباره قطع اینترنت در روز کنکور چه گفته بود؟

وزیر ارتباطات درباره قطعی اینترنت در زمان کنکور گفت که وزارت تصمیم‌گیر نیست و شوراهای مرتبط تصمیم می‌گیرند.

وزیر ارتباطات درباره قطعی اینترنت در زمان کنکور گفت که وزارت تصمیم‌گیر نیست و شوراهای مرتبط تصمیم می‌گیرند.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات گفته بود: سیاست ما در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که اینترنت را برای هیچ کاری قطع نکنیم البته ما تصمیم گیر نیستیم، شوراهای مرتبط هستند که در این خصوص تصمیم می‌گیرند.

زارع‌پور گفت: در حال حاضر به دلیل اینکه اینترنت تبدیل به نیاز ضروری و روزمره مردم شده و در صورت قطع آن مشکلات جدی برای مردم به وجود می‌آورد، نظر تخصصی ما در وزارت ارتباطات این است که به هیچ وجه اینترنت برای هیچ چیزی نباید قطع شود.

زارع پور در ادامه گفت: تا حالا چیزی در مورد قطعی اینترنت به ما ابلاغ نشده ولی نظر تخصصی ما در جلساتی که شرکت می‌کنیم این است که همانطور که قبلاً هم اعلام کردیم و موضوع قطع اینترنت برای امتحانات نهایی بود، بنده به صراحت مخالفت کردم و گفتم که حتی یک دقیقه هم ما اینترنت را برای این موضوع قطع نمی‌کنیم.

او همچنین تصریح کرده بود: سال گذشته قطع اینترنت در محل‌های برگزاری آزمون مصوبه شورای امنیت کشور بود ولی ما در همان مصوبه هم اعلام کردیم که باید به دنبال راه‌های جایگزین رفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان با اشاره به روش‌های جدیدی که برای مقابله با تقلب وجود دارد، گفت: باید در حوزه‌های امتحانی از دستگاه‌های آشکاریاب سیگنال استفاده کنند که در حال حاضر هم سازمان سنجش و هم آموزش و پرورش مجهز هستند به این دستگاهها.

اینترنت در زمان برگزاری کنکور قطع می‌شود؟

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: انتظار می‌رود مراجع ذی‌ربط، همچون وزارت ارتباطات، با اقدامات تخصصی و انتخاب ابزار و شیوه‌ای مناسب نگرانی‌ها از سوءاستفاده از بستر اینترنت را در زمان برگزاری آزمون سراسری رفع کنند.

دکتر عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در جمع معاونین آموزشی دانشگاه‌های تهران در دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ارتقای سلامت آزمون سراسری گفت: تمهیدات گسترده‌ای برای حفظ سلامت آزمون سراسری از مرحله طرح سؤالات تا برگزاری آزمون پیش‌بینی شده است که ارتقای امنیت مخازن در حوزه‌های اصلی و فرعی، تنوع‌بخشی دفترچه سؤالات و پاسخنامه‌ها، شناسنامه‌دار کردن و آموزش عوامل اجرایی و حفاظتی بخشی از آنها بوده است. ضمن اینکه از سال گذشته با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان دستگاه‌های آشکارساز برای شناسایی ابزارها و ارتباطات‌ الکترونیکی مورد استفاده قرار گرفته است. 

او تاکید کرد: در همین راستا نشست عوامل اجرایی و حفاظتی نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ پنجشنبه ۴ خرداد ماه برگزار می‌شود و آخرین اقدامات لازم برای برگزاری نوبت دوم‌ آزمون سراسری در سلامت و آرامش کامل در سراسر کشور تشریح خواهد شد.

محدودیت و قطع اینترنت، آخرین حلقه حفاظت از آزمون سراسری است

او با اشاره به تشکیل شورای حفاظت از آزمون سراسری متشکل از عوامل انتظامی، امنیتی و قضایی، گفت: محدودیت اینترنت آخرین حلقه حفاظت از آزمون سراسری است و ممکن است این پیشنهاد از سوی شورای حفاظت از آزمون سراسری که مرجعی تخصصی است به شورای امنیت کشور ارائه شود.

البته با توجه به اینکه امروز اینترنت یکی از نیازهای ضروری زندگی روزمره مردم است، سازمان سنجش آموزش کشور به دنبال اختلال در زندگی عموم مردم و قطع اینترنت نیست و از دستگاه‌های اجرایی ذیربط انتظار دارد با اتخاذ شیوه‌ای مناسب امکان ارسال تصویر و سوءاستفاده از بستر اینترنت در زمان برگزاری آزمون سراسری را مسدود کنند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: حفظ سلامت آزمون سراسری از حقوق عامه و مورد مطالبه چند میلیون نفر از داوطلبان و خانواده‌های آنها است لذا انتظار می‌رود مراجع ذیربط همچون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اقدامات تخصصی و انتخاب ابزار و شیوه‌ای مناسب نگرانی‌ها از سوءاستفاده از بستر اینترنت در زمان برگزاری آزمون سراسری را رفع نماید و البته بدین منظور نشست های متعددی در سطوح مختلف با این وزارتخانه و اپراتورهای تلفن همراه در حال برگزاری است که به نتیجه نهایی منتهی نشده است.

دکتر پورعباس با بیان اینکه سازمان سنجش برای جلوگیری از هرگونه خدشه به آزمون و حفظ امانت‌داری گام‌های مهمی برداشته است، گفت: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های ذیربط زمینه برگزاری رقابتی سالم با رعایت عدالت آموزشی و شایسته گزینی فراهم شود و داوطلبان عزیز اطمینان داشته باشند از زحمات و حقوق آنها در این مسیر محافظت خواهد شد.معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری در پایان خاطرنشان کرد: علی‌رغم بسیاری از مشکلات با تمام توان به دنبال تغییر شیوه برگزاری آزمون سراسری و برگزاری آن به صورت هوشمند و بدون کاغذ هستیم و طراحی فرایندها و ایجاد بسترهای این اقدام مهم در حال انجام است و با تکمیل این فرایند بسیاری از آزمون‌های آینده به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود که در این صورت بسیاری از مشکلات و نگرانی‌های موجود رفع خواهد شد.

قطع اینترنت

دیگر رسانه ها

کدخبر: 89813

ارسال نظر