رمز گوگل را فراموش کنید!

دیگر می‌توانید رمز عبور گوگل خود را فراموش کنید!

رمز گوگل را فراموش کنید!

گوگل از قابلیت جدید برای کاربران خبر داد. گوگل یک قدم به حذف رمز عبور نزدیک‌تر شد. با قابلیت جدید گوگل دیگر ملزم به حفظ رمز‌های عبور متعدد و طولانی نخواهید بود. ویژگی جدید گوگل به شما امکان می‌دهد تا بتوانید رمز عبور همیشه ناخوشایند خود را یک بار برای همیشه فراموش کنید.

بیشتر بخوانید: هشدار فوری گوگل

به دنبال تلاش‌های اپل و مایکروسافت، گوگل اکنون پس از در دسترس قرار دادن کلید‌های عبور برای همه کاربران حساب‌های شخصی، یک قدم به حذف رمز عبور نزدیک‌تر شده است.

ویژگی جدید گوگل به شما امکان می‌دهد از دستگاه‌های خود فقط با یک پین یا بیومتریک مانند چهره یا اثر انگشت خود وارد حسابتان شوید تا بتوانید رمز عبور همیشه ناخوشایند خود را یک بار برای همیشه فراموش کنید. اگر به نظر شما عالی است، برای فعال کردن کلید‌های عبور حساب گوگل خود به خواندن ادامه دهید.

چگونه یک رمز عبور برای حساب گوگل خود تنظیم کنیم؟

به یاد داشته باشید که در حال حاضر، کلید‌های عبور فقط برای کاربران فردی در دسترس هستند، بنابراین آن‌ها را در هیچ حساب Google Workspace نخواهید یافت. برای اینکه ببینید این همه هیاهو در مورد چیست، به صفحه حساب گوگل خود بروید، به نوار کناری سمت چپ نگاه کرده و به امنیت بروید.

در بخش نحوه ورود به گوگل، روی Passkeys کلیک کنید و قبل از هر گونه تغییر رمز عبور خود را وارد کنید، ممکن است این آخرین باری باشد که از آن استفاده می‌کنید. در صفحه بعدی، دکمه آبی رنگی را مشاهده خواهید کرد که می‌گوید با کلید‌های عبور شروع کنید. روی آن کلیک کنید؛ کارتان تمام شد: گوگل کلید‌های عبور لازم را ایجاد کرده و به طور خودکار کلید خصوصی شما را در دستگاهتان ذخیره می‌کند. دفعه بعد که وارد سیستم می‌شوید، باید یکی از روش‌های احراز هویت را که قبلا برای رایانه یا تلفن خود تنظیم کرده‌اید، ارائه دهید: چهره، اثر انگشت یا شماره شناسایی شخصی (PIN).

اگر از طریق دستگاه‌های اندروید وارد حساب خود شده‌اید، آن‌ها را در منوی کلید عبور نیز مشاهده خواهید کرد. گوگل به طور خودکار آن کلید‌های عبور را برای شما ایجاد می‌کند، بنابراین می‌توانید به طور یکپارچه به اطلاعات خود در آن دستگاه‌ها دسترسی داشته باشید؛ همچنین می‌توانید از کلید‌های عبور به‌عنوان پشتیبان برای تایید اعتبار ورود در رایانه یا تلفن هوشمند دیگر استفاده کنید. برای مثال اگر با یک لپ‌تاپ قرضی وارد حساب خود می‌شوید، می‌توانید با انتخاب تلفن خود از لیستی که هنگام انتخاب کلید‌های عبور به عنوان روش احراز هویت خود ظاهر می‌شود، آن جلسه جدید را تایید کنید، سپس فقط دستورات تلفن خود را دنبال کنید.

استفاده از یک کلیدواژه محتاطانه در گوگل

به طور کلی، کلید عبور گوگل شما باید بدون دردسر کار کند، اما ممکن است تا تطبیق شرکت‌های فناوری با این شکل نسبتا جدید امنیت، مشکلاتی را تجربه کنید. کلید‌های عبور از استانداردی به نام WebAuthentication استفاده می‌کنند که مجموعه‌ای از دو کلید مرتبط را ایجاد می‌کند: یکی در دست سرویسی که می‌خواهید وارد آن شوید (در این مورد گوگل) می‌ماند، در حالی که دیگری، خصوصی، به صورت محلی در آن ذخیره می‌شود.

ماهیت دوگانه کلید عبور این روش ورود به سیستم را بسیار ایمن می‌کند، زیرا سرویس هرگز کلید خصوصی شما را نمی‌بیند، فقط باید بداند که شما آن را دارید؛ اما اگر چندین دستگاه دارید که سیستم‌عامل‌های مختلف را اجرا می‌کنند، این واقعیت که رمز عبور شما به صورت محلی ذخیره شده، می‌تواند باعث ایجاد برخی مشکلات شود.

محیط‌های انحصاری اپل این کار را آسان می‌کنند. شرکت کوپرتینویی کلید‌های عبور کاربران را با استفاده از زنجیره کلید iCloud همگام‌سازی می‌کند، بنابراین تا زمانی که به یک حساب iCloud وارد شده باشید، همه کلید‌های خصوصی شما به طور همزمان در مک‌بوک، آیفون و آی‌پد شما فعال خواهند بود. یک رایانه ویندوزی یا یک تلفن اندرویدی را به ترکیب اضافه کنید، همه چیز آشفته‌تر خواهد شد؛ شاید برای تایید هویت خود نیاز به استفاده از دستگاه دوم داشته باشید. این زمانی است که دستگاه‌های پشتیبان ذکر شده در بالا ممکن است مفید باشند.

امید این است که در نهایت، ادغام بین سیستم عامل‌ها کامل شود و شما بتوانید بدون توجه به نوع و سیستم عامل دستگاه خود وارد تمام حساب‌هایتان شوید؛ در عین حال می‌توانید کلید‌های عبور را امتحان کنید و ببینید که آیا آن‌ها برای شما مناسب هستند یا خیر. 

منبع: popsci

دیگر رسانه ها

کدخبر: 87271

ارسال نظر