این ​ماینر، بازار ارزهای دیجیتال را تصاحب کرد

یک ماینر جدید بیت کوین به نام Numiner NM ۴۴۰ توجه فعالان حوزه ارزهای دیجیتال را به خود جلب کرده است.

این ​ماینر، بازار ارزهای دیجیتال را تصاحب کرد

شرکت Numiner ادعا می‌کند که سرعت پردازش این دستگاه ۴۴۰ تراهش بر ثانیه (TH/s) است. شرکتی به نام Sphere ۳D نیز اعلام کرده که ۶۰ هزار ریگ استخراج با این ماینر راه‌اندازی کرده است و قصد دارد ۳۲ اگزاهش در ثانیه (EH/s) توان پردازشی ایجاد کند.

به گزارش وبسایت بیت کوین دات کام ماینر Numiner NM ۴۴۰ مدعی است که سرعت هش بالاتری نسبت به مدل‌های در حال ساخت شرکت بیت مین (رهبر چینی بازار تولیدکنندگان ماینر) دارد. طبق گزارش‌ها این دستگاه TH/s ۴۴۰ قدرت پردازشی دارد. این در حالی است که انت ماینر ۱۹s pro+Hyd که توسط شرکت بیت مین به‌زودی رونمایی خواهد شد با سرعت حدود ۲۰۰ تراهش بر ثانیه عملیات استخراج را انجام خواهد داد.

از طرفی شرکت Sphere D۳ قراردادی با تیم سازنده ماینر Numiner NM ۴۴۰ امضا کرده است که ۶۰ هزار دستگاه را در سال ۲۰۲۲ تحویل بگیرد. هزینه خرید این ماینرها حدود ۱.۷ میلیارد دلار خواهد بود. پس از اعلام رسمی این خبر سهام شرکت Sphere حدود ۳۰ درصد افزایش قیمت پیدا کرد. حساب رسمی این شرکت در توییتر، ضمن اعلام این خبر اذعان داشت که به‌زودی یکی از بزرگ‌ترین فارم‌های استخراج بیت کوین در دنیا راه‌اندازی خواهد شد.

طبق اعلام وب‌سایت Numiner، ماینر جدید این شرکت قوی‌ترین ماینر جهان است و البته دوست‌دار محیط‌زیست خواهد بود. علاوه بر قدرت پردازشی اعجاب‌آور ۴۴۰ TH/s، بازدهی این ماینر ۲۰.۲ ژول در هر تراهش (J/TH) اعلام شده است.

وب سایت این شرکت ادعا می‌کند که ماینرهای Numiner NM ۴۴۰ حدود ۷۵ درصد مصرف برق را کاهش می‌دهند. در نتیجه اگر همه استخراج‌کنندگان بیت کوین از این دستگاه استفاده کنند، مصرف برق جهانی استخراج بیت کوین به طور چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد.

در سال ۲۰۲۱ تقریبا ۱۲۱ تراوات ساعت (TWh) برق برای استخراج بیت کوین مصرف شد که طبق محاسبات این شرکت می‌تواند به ۳۰ تراوات ساعت برسد.

شک و تردید‌ها در مورد ماینر NM ۴۴۰ بسیار زیاد است. حساب رسمی استخر لاکسور ماینینگ (Luxor Mining) در توییتر با اشاره به ابهاماتی در سابقه شرکت Numiner، از کاربران خواست تا نظرشان را در مورد قانونی بودن این ماینر اعلام کنند.

لاکسور ماینینگ یکی از مهمترین و معروف‌ترین استخرهای استخراج بیت کوین است. مدیران این استخر اعلام کردند که نمی‌توانند اعتبار ماینر NM ۴۴۰ را تایید کنند زیرا هیچ شناختی از تیم توسعه و تکنولوژی این دستگاه ندارند.

روزنامه‌نگار چینی معروف به Wu Blockchain اصالت داده‌های اعلام شده از سوی شرکت Numiner برای پروژه جدید را مشکوک دانست. این شرکت اعلام کرده است که از تراشه‌های TSMC استفاده می‌کند و در روند ساخت این ماینر از شرکت‌های Foxconn و Xilinx کمک گرفته است.

بسیاری از کاربران ادعای این شرکت را مورد تمسخر قرار داده‌اند و شروع به ساخت ترول و مطالب طنز‌آمیز با تصاویر این ماینر کرده‌اند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 7982

ارسال نظر