قطع اینترنت ایران از مسیر آذربایجان، ارمنستان و ترکیه

هفته‌های گذشته تمام لینک‌های ما در آذربایجان، ارمنستان و ترکیه به دلیل مشکلاتی که در گرجستان بود، قطع شد

قطع اینترنت ایران از مسیر آذربایجان، ارمنستان و ترکیه

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات  گفت که هفته‌های گذشته تمام لینک‌های ما در آذربایجان، ارمنستان و ترکیه به دلیل مشکلاتی که در گرجستان بود، قطع شد

وزیر ارتباطات گفت: «۱۵ دقیقه‌ای قطعی داشتیم که از سمت جنوب تأمین کردیم. بیش از سه برابر مصرف فعلی کاربران، ظرفیت ایجاد کردیم، آن هم از منابع مختلف.»

وزیر ارتباطات با تأکید بر عدم قطع برنامه‌ریزی‌شده اینترنت در سال ۱۴۰۱، از دستور خود مبنی بر تنوع مسیرهای تأمین ترافیک کشور خبر داد.

وزیر ارتباطات پیرامون قطعی‌های اینترنت در سال ۱۴۰۱ که بعضاً به دلیل اختلال در شبکه زیرساختی کشور اتفاق افتاد و عدم اطلاع‌رسانی به‌موقع شرکت ارتباطات زیرساخت در خصوص این قطعی‌ها، گفت: «داشبوردها و مانیتورهایی در اتاق بنده است که در لحظه وضعیت ارتباطات را مشاهده می‌کنم و اگر در حد یک صدم لینک‌هایی در کشور قطع باشد، در لحظه اطلاع‌رسانی انجام می‌شود.»

وزیر ارتباطات بر این موضوع تأکید دارد که قطعی اینترنت در سال ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی‌شده نبوده و به دلیل اختلالات مسیر تأمین ترافیک بوده است. اختلال و قطعی برنامه‌ریزی‌شده یا ناگهانی به هر روی، اقتصاد دیجیتال کشور را تحت تأثیر جدی قرار داد. از اتاق بازرگانی تا دیگر نهادهای بخش خصوصی چندین‌بار در سال ۱۴۰۱ نسبت به قطعی اینترنت ابراز نگرانی کردند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 79017

ارسال نظر