عملیات جست‌و‌جوی حیات فراتر از زمین

عملیات جست‌و‌جوی حیات فراتر از زمین با ماموریت کاوشگر قمر‌های یخی آژانس فضایی اروپا شکل جدی‌تری بخ خود خواهد گرفت.

عملیات جست‌و‌جوی حیات فراتر از زمین

منظومه شمسی بیرونی به زودی یک کاوشگر جدید را به منظور انجام ماموریتی برای مطالعه قمر‌های مشتری آماده پرتاب خواهد کرد.

ماموریت کاوشگر قمر‌های یخی آژانس فضایی اروپا یا JUICE قرار است تا چند ماه دیگر آغاز شود. از این رو، این فضاپیما اکنون در سایت آزمایشی خود در تولوز فرانسه آماده می‌شود تا به محل پرتاب در گویان فرانسه منتقل شود.

بیشتر بخوانید: مشاهده و حضور جنجالی فرازمینی‌ها میان زمینی‌ها | ماجرا چیست؟

این فضاپیما اخیراً آخرین مرحله آزمایش خود را انجام داده است. از جمله آزمایش خلاء حرارتی برای اطمینان از این که می‌تواند دمای سرد فضا را تحمل کند و آزمایش اعتبارسنجی سیستم که در آن مراحل بلافاصله پس از پرتاب، مانند استقرار بوم‌ها و آرایه‌هایی که در فضا رخ خواهند داد، شبیه سازی شده اند.

هدف از این ماموریت مطالعه سه قمر بزرگ مشتری، اعم از یوروبا، گانیمد و کالیستو است که تصور می‌شود هر کدام اقیانوس‌های آب مایع در زیر پوسته‌های یخی دارند.

وجود آب مایع، هر یک از این قمر‌ها را به یک هدف بالقوه در جست‌و‌جوی حیات فراتر از زمین تبدیل می‌کند؛ بنابراین JUICE هر یک از این قمر‌ها را با استفاده از دوربین‌ها و طیف سنج‌ها مطالعه خواهد کرد.

همچنین در مورد محیط محلی مشتری، مانند مگنتوسفر و محیط پلاسمایی مشتری، مطالعه خواهد کرد.

این فضاپیما به یک سفر طولانی خواهد رفت، ابتدا به مدت هشت سال به مشتری سفر می‌کند و سپس وارد مدار گانیمد می‌شود.

این اولین باری خواهد بود که یک فضاپیما به دور قمری غیر از زمین می‌چرخد.

این ماموریت مجموعه‌ای از پرواز‌های پیچیده از سیارات در منظومه شمسی داخلی را انجام می‌دهد تا آن‌ها را در مسیر خود قرار دهد، سپس ممکن است قبل از رسیدن به منظومه جووین از کنار یک سیارک عبور کند و یک سری پرواز‌های دیگر را انجام دهد تا به آن اجازه دهد به قمر‌ها نزدیک شود.

آندریا آکومازو، مدیر عملیات پروازی این ماموریت، گفت: این بزرگترین مأموریت فضایی عمیقی است که ما تا به حال پرتاب می‌کنیم و باید با ظرافت دور قمر‌های بزرگترین سیاره منظومه شمسی با استفاده از کمتر از ۳۵ پرواز بچرخد. در شرایط فعلی، کاوش JUICE در مشتری و قمر‌های آن، ما را ملزم به انجام یک دهه عملیاتی می‌کند که قبلا هرگز انجام نداده ایم و ممکن است بسیاری از آن‌ها اشتباه پیش بروند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 68412

ارسال نظر