کفگیر توئیتر به ته دیگ خورد!

گویا کفگیر توئیتر به ته دیگ خورده است؛ ایلان ماسک اعلام کرد وضعیت مالی توئیتر بسیار خطیر است و حتی از احتمال ورشکستگی نیز خبر داد.

کفگیر توئیتر به ته دیگ خورد!

طبق گزارشی جدید، به نظر می‌رسد اوضاع مالی توئیتر وخیم است و این شرکت حتی اجاره دفاتر خود را پرداخت نکرده و همچنین اخراج نیروهای شرکت همچنان ادامه دارد.

ایلان ماسک در یکی از نخستین جلسات خود پس از خرید توئیتر در اکتبر ۲۰۲۲ به کارمندان اعلام کرد وضعیت مالی شرکت بسیار خطیر است و حتی از احتمال ورشکستگی نیز خبر داد. از آن زمان تاکنون به نظر می رسد وضعیت توئیتر وخیم‌تر شده است.

نیویورک تایمز در گزارشی فاش کرده این شبکه اجتماعی گام های بزرگی برای کاهش هزینه هایش برداشته است. از جمله آنکه در هفته های اخیر توئیتر اجاره بهای دفاتر خود در سانفرانسیسکو و دفترهای دیگرش در بقیه کشورها را پرداخت نکرده است.

طبق اسناد دادگاه این شرکت از پرداخت یک صورتحساب ۱۹۷ هزار و ۷۲۵ دلاری برای پروازهای چارتر ماسک طی هفته نخستی که به توئیتر رفت، سرباز زده است. به طور همزمان وب سایت این شبکه اجتماعی در حال اخراج نیروی کار است. این درحالی است که اخیراً ماسک از پایان فرایند تعدیل نیرو خبر داده بود. اخیر نیز نلسون آبرامسون مدیر جهانی زیرساخت توئیتر، قربانی فرایند تعدیل نیرو شد.

روز دوشنبه نیز این شرکت شورای اعتماد و ایمنی خود را که شامل مشاوران خارجی است، منحل کرد.

طبق گزارش تایمز ماسک و دیگر مدیران ارشد اجرایی درباره احتمال عدم پرداخت پاداش به هزاران نفر از کارمندان اخراجی در هفته های اخیر گفتگو کرده اند. ماسک هنگامیکه مالکیت توئیتر را برعهده گرفت، تصمیم داشت تعداد زیادی از کارمندان را بدون پرداخت پاداش و مزایا اخراج کند. با این وجود او به تدریج تصمیم گرفت حداقل حقوق ۲ ماه و پاداش یک ماه را به کارمندان اخراجی در آمریکا پرداخت کند تا تضمین شود این شرکت از قوانین کار ایالتی و فدرال پیروی می کند.

در میانه تلاش ها برای کاهش هزینه ها، ماسک تیم حقوقی توئیتر را تغییر داد زیرا پیش بینی می کرد در آینده نزدیک این شرکت با چالش های حقوقی روبرو شود.

ایلان ماسک اخیراً آلکس اسپیرو وکیل جنایی و یکی از هم پیمانان نزدیک خود را اخراج کرده است. اسپیرو در سال ۲۰۱۹ میلادی در یک پرونده از ماسک دفاع کرده بود و پس از آن، این وکیل رهبری تیم های حقوقی و سیاستگذاری را برعهده داشت اما ماسک پس از آنکه متوجه شد اسپیرو جیمز بیکر را عنوان معاون مشاور عمومی توییتر نگه داشته، از وکیل شخصی‌اش ناراضی شد. ماسک پس از اینکه متوجه شد بیکر یک وکیل سابق اف‌بی‌آی و مسئول بررسی تصمیم شرکت برای محدود کردن پست‌های مربوط به مقاله‌ای که نیویورک پست در سال ۲۰۲۰ درباره لپ‌تاپ هانتر بایدن است، او را اخراج کرد.

از آن زمان تاکنون ماسک بیش از ۱۲ وکیل از اسپیس ایکس به توئیتر آورده تا جای خالی اسپیرو و بیکر را پرکنند.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 59878

ارسال نظر