شرط جدید دریافت تیک آبی توییتر اعلام شد

این تصمیم که در صفحه About Twitter Blue از وب‌سایت رسمی توئیتر درباره آن توضیح داده شده، می‌تواند به‌عنوان راه‌حلی برای کاهش حساب‌های کلاهبرداری‌ و جعل‌کننده حساب‌های دیگران گرفته شده باشد که تقریباً از زمان راه‌اندازی این سرویس، باعث آشفتگی شبکه اجتماعی شده‌اند.

شرط جدید دریافت تیک آبی توییتر اعلام شد

براساس گزارش‌ها، توئیتر پس از راه‌اندازی مجدد سرویس اشتراکی Twitter Blue خود (احتمالاً در ۸ آذر) به کاربرانی که زمان عضویت آنها در این شبکه اجتماعی کمتر از ۹۰ روز است، اجازه ثبت‌نام در آن را نخواهد داد.

با این وجود، کاربران قادر نخواهند بود که بلافاصله پس از ایجاد حساب کاربری جدید، این سرویس را خریداری کرده و فوراً تیک آبی تأییدیه را دریافت کنند. این تصمیم که در صفحه About Twitter Blue از وب‌سایت رسمی توئیتر درباره آن توضیح داده شده، می‌تواند به‌عنوان راه‌حلی برای کاهش حساب‌های کلاهبرداری‌ و جعل‌کننده حساب‌های دیگران گرفته شده باشد که تقریباً از زمان راه‌اندازی این سرویس، باعث آشفتگی شبکه اجتماعی شده‌اند.

طبق نسخه آرشیو ارائه‌شده توسط Wayback Machine، برنامه قدیمی توئیتر دوره انتظار مشخصی نداشت، اما شامل هشداری می‌شد که «حساب‌های توئیتر ایجاد‌شده در تاریخ ۹ نوامبر ۲۰۲۲ یا بعد از آن، نمی‌توانند مشترک توئیتر بلو شوند».

علاوه بر این، مدیرعامل جدید شرکت، ایلان ماسک گفته است که پس از راه‌اندازی مجدد این سرویس، حساب‌های تأیید‌شده در هنگام تغییر نام کاربری خود، تیک آبی را از دست می‌دهند و پس از بررسی و تأیید توئیتر درباره پیروی از سیاست‌های این شبکه اجتماعی، دوباره آن را به دست خواهند آورد.

ماسک همچنین گفته بود که اگر می‌خواهید یک حساب «طنز»  ایجاد کنید، باید در بیوگرافی و نام حساب خود به این موضوع اشاره کنید.

سرویس هشت دلاری توئیتر بلو که شامل تیک آبی تأییدیه این شبکه اجتماعی نیز می‌شود، هفته گذشته به‌طور رسمی در دسترس کاربران iOS قرار گرفته بود و می‌توانستند برای ثبت نام در آن درخواست دهند. با این حال، آشفتگی بسیار زیادی پس از آن صورت گرفت و بسیاری از کاربران پس از دریافت تیک آبی، حساب افراد مشهور (حتی خود ایلان ماسک) را جعل کردند.

حساب «عیسی مسیح» از جمله حساب‌هایی بود که موفق شد تیک آبی خود را دریافت کند. با وجود همین مشکلات، توئیتر تصمیم گرفت تا ثبت‌ نام کاربران جدید در این سرویس را متوقف کند و اکنون به نظر می‌رسد که محدودیت‌های جدید برای جلوگیری از وقوع چنین آشفتگی‌هایی در آینده گرفته شده است./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 54622

ارسال نظر