مشخصات گوشی جدید سامسونگ فاش شد

بهره‌مندی از پورت USB-C، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و بلندگوی تکی تعبیه شده در پایین بدنه گوشی از جمله امکاناتی است که برای این گوشی هوشمند انتظار می‌رود. سامسونگ به احتمال بسیار زیاد برای این گوشی هوشمند جدید خود از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی به عنوان منبع تغذیه استفاده می‌کند که با شارژ سریع ۱۵ واتی، انرژی مجدد آن تأمین خواهد شد.

مشخصات گوشی جدید سامسونگ فاش شد

به نظر می‌رسد سامسونگ علاوه بر توسعه‌ گوشی‌های پرچم‌دار جدیدش یعنی سری گلکسی S۲۳، برای عرضه نسل بعدی گوشی‌های سری گلکسی A هم آماده می‌شود.

اولین تصاویر تبلیغاتی رسمی گلکسی S۲۳ سامسونگ فاش شد

طی چند ماه گذشته رندرهای فاش‌شده‌ی هر سه مدل گلکسی اس ۲۳ را دیده‌ایم و حالا می‌دانیم که ظاهر آن‌ها چگونه خواهد بود. اکنون رسانه‌ی WinFuture رندرهای رسمی بازاریابی سامسونگ برای مدل پایه گلکسی S۲۳ را فاش کرده است.

مجموعه جدیدی از عکس‌های بازاریابی رسمی گلکسی اس ۲۳ فاش شده است که این گوشی را در چهار رنگ جدید به‌نمایش می‌گذارد.

 رویداد معرفی خانواده‌ی گلکسی اس ۲۳ در تاریخ ۱ فوریه ۲۰۲۳ (۱۲ بهمن ۱۴۰۱) برگزار می‌شود و این یعنی انتشار اطلاعات با نزدیک‌شدن به رویداد بیشتر خواهد شد.

گلکسی S23

طی چند ماه گذشته رندرهای فاش‌شده‌ی هر سه مدل گلکسی اس ۲۳ را دیده‌ایم و حالا می‌دانیم که ظاهر آن‌ها چگونه خواهد بود. اکنون رسانه‌ی WinFuture رندرهای رسمی بازاریابی سامسونگ برای مدل پایه گلکسی S23 را فاش کرده است.

گلکسی S23

این تصاویر گوشی را از تمام زوایای مهم نشان می‌دهند. افزون‌براین، به ما نشان می‌دهد که حسگرهای دوربین پشتی که به‌صورت جداگانه قرار گرفته‌اند، چقدر از بدنه بیرون زده‌اند. خوشبختانه به‌نظر می‌رسد که سامسونگ موفق شده تا حد ممکن بیرون‌زدگی را کاهش دهد، هرچند که دوربین‌ها هنوز هم زمانی‌که گوشی روی میز قرار دارد و بدون برداشتن مورد استفاده قرار می‌گیرد، باعث لق‌خوردن روی میز می‌شود.

درباره‌ی بیرون‌زدگی جداگانه‌ی دوربین‌ها، این اقدام بخشی از تلاش‌های سامسونگ برای حفظ طراحی ثابت در تمام مدل‌های نسل بعدی پرچم‌دار گلکسی اس و حتی گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی آن است. همانطور که پیش‌بینی می‌شد، گلکسی اس ۲۳ معمولی جلویی صاف و گوشه‌های گرد دارد.

گلکسی S23

پیش‌بینی می‌شود مدل پایه‌ی گلکسی اس ۲۳ در چهار رنگ سبز (Botanic Green)، سفید (Cotton Flat)، یاسی (Misty Lilac) و مشکی (Phantom Black) در‌دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد. همچنین چند رنگ انحصاری مانند سبز روشن، آبی روشن و قرمز روشن، برای افرادی که آن را از وب‌سایت سامسونگ سفارش می‌دهند وجود خواهد داشت. هرچند مشخص نیست که سامسونگ کدام گزینه‌ها را در بازارهای مختلف ارائه خواهد کرد و آیا هر سه مدل در رنگ‌های انحصاری عرضه خواهند شد یا خیر

گلکسی S23

معرفی سری گلکسی A۱۴

سامسونگ احتمالاً به‌زودی با معرفی سری گلکسی A۱۴، به‌روزرسانی گوشی‌های این سری را آغاز خواهد کرد. این شرکت دو نسخه‌ 5G و 4G را برای این گوشی هوشمند در نظر دارد که البته هنوز تاریخی برای معرفی آن‌ها اعلام نکرده است. اکنون ظاهراً گلکسی A۱۴، 4G سامسونگ در بنچمارک معتبر گیک‌بنچ ظاهر شده که در ادامه به بررسی برخی مشخصات فاش شده‌ آن می‌پردازیم.

گوشی سامسونگ گلکسی 5G A14

پیش‌تر در خبرها، برخی جزئیات و مشخصات گلکسی A۱۴، ۵G منتشر شد. اما در حال حاضر به لطف قرار گرفتن گلکسی A۱۴، ۴G در بنچمارک گیک‌بنچ، مشخصات کلیدی این گوشی هوشمند اقتصادی جدید سامسونگ نیز لو رفته است. این بنچمارک تأیید می‌کند که گلکسی A۱۴، ۴G از پردازنده‌ی مدیاتک به عنوان قلب تپنده خود بهره می‌برد. طبق ادعای برخی خبرگزاری‌ها، این گوشی هوشمند چند هفته‌ی دیگر به کاربران بازار جهانی عرضه خواهد شد. البته در ابتدا انتظار می‌رود که این گوشی روانه‌ی بازار هند شود. ظاهراً قیمت آن نیز در حدود ۱۸۲ دلار خواهد بود.

غول فناوری کره‌ای پردازنده‌ی Helio G۸۰ مدیاتک را به عنوان مغز متفکر این گوشی در نظر گرفته است. این تراشه ۸ هسته‌ای است و هسته‌های آن به شکل دو دسته‌ی دو و شش‌تایی تقسیم می‌شوند: ۲ هسته‌ی قدرتمند Cortex-A۷۵ با فرکانس ۲٫۰ گیگاهرتز و ۶ هسته‌ی کم مصرف از نوع Cortex-A۵۵ با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز. این پردازنده اگرچه قدیمی محسوب می‌شود، اما همچنان قدرت پردازشی بسیار خوبی را به کاربران ارائه می‌دهد. در کنار این تراشه، پردازنده گرافیکی Mali G۵۲ تعبیه شده که با فرکانس کاری ۲.۰ گیگاهرتز به انجام وظیفه می‌پردازد.

گلکسی A۱۴، ۴G با شماره مدل SM-A۱۴۵P در این بنچمارک قرار گرفته است. همچنین این احتمال نیز وجود دارد که این گوشی هوشمند با نام گلکسی A۱۴m ۴G در برخی بازار‌های منتخب عرضه شود. اطلاعات فاش شده از گیک‌بنچ نشان می‌دهد که کاربران احتمالاً می‌توانند از بین ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی این گوشی هوشمند دست به انتخاب بزنند. این گوشی از کارت حافظه‌ی میکرو SD نیز برای افزایش فضای ذخیره‌سازی نیز پشتیبانی می‌کند.

گلکسی A۱۴ سامسونگ

سیستم‌عامل اندروید ۱۳ به صورت پیش‌فرض روی این گوشی هوشمند اقتصادی جدید سامسونگ نصب خواهد شد و جدیدترین رابط کاربری سامسونگ یعنی One UI ۵.۰ را اجرا خواهد کرد. این گوشی هوشمند همچنین در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای گیک‌بنچ ۴ امتیاز ۱۶۵۸ و ۵۲۸۴ را به دست آورد. رندر‌هایی که پیش‌تر از گلکسی A۱۴ منتشر شد نشان داد که سامسونگ تغییرات چندانی را در طراحی این گوشی هوشمند اعمال نکرده و در پنل پشتی دوربین‌ها بدون اینکه در ماژول خاصی قرار داشته باشند، به صورت عمودی در سمت چپ-بالای پنل تعبیه شده‌اند.

آن طور که برخی تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند، گلکسی A۱۴ مجهز به نمایشگر ۶.۸ اینچی LCD خواهد بود که از رزولوشن ۷۲۰ در ۱۵۶۰، رفرش ریت ۶۰ هرتزی و تراکم پیکسلی ۲۶۴ ppi بهره می‌برد. همچنین غول فناوری کره‌ای قصد دارد یک نسخه از این گوشی را با پشتیبانی از eSIM به جای دو سیم‌کارت در بازار‌هایی که از این فناوری بهره می‌برند، عرضه کند.

بهره‌مندی از پورت USB-C، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و بلندگوی تکی تعبیه شده در پایین بدنه گوشی از جمله امکاناتی است که برای این گوشی هوشمند انتظار می‌رود. سامسونگ به احتمال بسیار زیاد برای این گوشی هوشمند جدید خود از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی به عنوان منبع تغذیه استفاده می‌کند که با شارژ سریع ۱۵ واتی، انرژی مجدد آن تأمین خواهد شد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 50688

ارسال نظر