ویژگی‌های گوشی جدید شیائومی لورفت

13 Pro «Yogesh Brar»، یکی از مطرح‌ترین افشاگران حوزه‌ فناوری که سابقه‌ درخشانی در پیش‌بینی مشخصات گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار دارد، این بار به سراغ پرچم‌دار قدرتمند شیائومی ۱۳ پرو رفته و برخی مشخصات فنی آن را در توئیتر به اشتراک گذاشته است.

ویژگی‌های گوشی جدید شیائومی لورفت

شیائومی در حال توسعه‌ سری جدید گوشی‌های پرچم‌دار شیائومی ۱۳ است و قصد دارد امسال این سری جدید را کمی زودتر از انتظار معرفی و راهی بازار کند.

این موضوع به این معنی است که نهایتا یک ماه زودتر شاهد رونمایی از این سری جدید خواهیم بود. در همین راستا، یک افشاگر باسابقه مشخصات کلیدی گوشی شیائومی ۱۳ پرو را فاش کرده است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

«Yogesh Brar»، یکی از مطرح‌ترین افشاگران حوزه‌ فناوری که سابقه‌ درخشانی در پیش‌بینی مشخصات گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار دارد، این بار به سراغ پرچم‌دار قدرتمند شیائومی ۱۳ پرو رفته و برخی مشخصات فنی آن را در توئیتر به اشتراک گذاشته است.

بر همین اساس، شیائومی ۱۳ پرو دارای صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچی E۶ AMOLED است که از فناوری LTPO پشتیبانی می‌کند.

نمایشگر این گوشی از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی، رزولوشن ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ پیکسل، حداکثر روشنایی نمایشگر ۱۲۰۰ نیت، نسبت بدنه به تصویر ۲۰:۹ و تراکم پیکسلی ۵۱۲ ppi بهره می‌برد.

به گفته‌ این تحلیلگر، این گوشی هوشمند قدرتمند مجهز به یک صفحه‌نمایش میکرو خمیده است. او بر این باور است که شیائومی روی پنل جلویی این گوشی هوشمند پرچم‌دار خود حفره‌ نمایشگر برای میزبانی از دوربین سلفی طراحی خواهد کرد و از گوریلا گلس ویکتوس که مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربه و خط و خش دارد، به عنوان محافظ نمایشگر این گوشی بهره خواهد برد.

شیائومی ۱۳ پرو ظاهراً از پردازنده‌ پرچم‌دار و جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۲ به عنوان قلب تپنده بهره می‌برد که ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه‌ رم و ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ داخلی آن را همراهی خواهند کرد.

این تراشه‌ پرچم‌دار از طراحی بسیار متفاوتی نسبت به نسل‌های قبلی بهره می‌برد و ظاهراً یک هسته‌ Cortex-X۳، دو هسته‌ Cortex-A۷۲۰، دو هسته‌ Cortex-A۷۱۰ و ۳ هسته‌ Cortex-A۵۱۰ در آن جا خوش کرده‌اند. Adreno ۷۴۰ نیز به عنوان پردازنده‌ گرافیکی این تراشه به انجام وظیفه می‌پردازد. اسنپدراگون ۸ نسل ۲ احتمالاً در اوایل نوامبر سال جاری عرضه می‌شود.

طبق اطلاعاتی که این افشاگر به اشتراک گذاشته است، شیائومی در قاب پشتی این گوشی هوشمند قدرتمند خود یک سیستم دوربین سه‌گانه طراحی کرده که هر سه سنسور آن دقتی ۵۰ مگاپیکسلی دارند؛ اما سنسور اصلی این گوشی، دوربین یک اینچی ۵۰ مگاپیکسلی سونی IMX۹۸۹ است.

در کنار آن نیز سنسور اولترا واید و تله فوتو نیز به ایفای نقش می‌پردازند. لایکا که با شرکت شیائومی همکاری استراتژیک و بلندمدتی منعقد کرده است، سیستم دوربین این گوشی هوشمند به جدیدترین فناوری‌های روز دنیا مجهز خواهد کرد.

آن طور که گفته می‌شود این شرکت از یک سنسور ۱۵ میلیون دلاری در این گوشی هوشمند پرچم‌دار بهره خواهد برد.

دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی روی پنل جلویی این گوشی تعبیه خواهد شد که کاربران می‌توانند از آن جهت برقراری تماس‌های ویدیویی و گرفتن عکس‌های سلفی استفاده کنند. شنیده شده است که سری شیائومی ۱۳ بدنه‌ای سرامیکی دارد که توسط شرکت BYD تولید می‌شود. طبق گزارشی که Yogesh Brar منتشر کرده، سیستم‌عامل اندروید ۱۳ روی این گوشی هوشمند به صورت پیش‌فرض نصب خواهد شد و رابط کاربری MIUI ۱۴ را اجرا می‌کند.

غول چینی فناوری به احتمال بسیار زیاد برای این گوشی هوشمند جدید خود از یک باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی به عنوان منبع تغذیه استفاده می‌کند که با شارژ سریع ۱۲۰ واتی، انرژی مجدد آن تأمین خواهد شد.

گفته می‌شود که این شارژر ۱۲۰ واتی می‌تواند در عرض کمتر از ۱۵ دقیقه باتری این گوشی هوشمند را به طور کامل شارژ کند. باتری این سری جدید ظاهراً از نوع تک سلولی و مجهز به آی‌سی (IC) شارژ خود توسعه‌یافته خواهند بود. سری شیائومی ۱۳ پشتیبانی از سرعت شارژ بالای خود را مدیون تراشه‌ اختصاصی Surge P۱ است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 50616

ارسال نظر