تلگرام پولی ارزان می شود

ظاهرا تلگرام با این ویژگی، قصد دارد سیستم پرداخت درون برنامه‌ای اپ استور را دور بزند.

تلگرام پولی ارزان می شود

تلگرام امسال اشتراک پولی «پریمیوم» را برای کاربران خود معرفی کرد که قابلیت‌های بیشتری مانند آپلود فایل‌های ۴ گیگابایتی و سرعت دانلود بالاتر را فراهم می‌کند. حالا به نظر می‌رسد که این پیام‌رسان قصد دارد پول بیشتری از پلتفرم خود کسب کند و این بار، در حال آزمایش پست‌های پولی در کانال‌ها است. علاوه بر این، ظاهرا تلگر‌ام در iOS از سیستم پرداخت خود به جای سیستم خرید درون برنامه‌ای اپل استفاده می‌کند.

همانطور که توسط «مت ناوارا» در توییتر مشاهده شده است، چند کانال تلگرام هم اکنون به این ویژگی دسترسی پیدا کرده‌اند که به سازندگان اجازه می‌دهد برای مشاهده پیام‌های خاص از کاربران پول دریافت کنند. این ویژگی هنوز به‌طور رسمی توسط تلگرا‌م معرفی نشده که نشان می‌دهد در حال آزمایش آن است.

دور زدن سیستم پرداخت اپ استور توسط تلگرام!

با این حال، نکته جالب دیگر اینکه ویژگی‌ پست‌های پولی در نسخه iOS اپلیکیشن تلگرام نیز موجود است و این پیام‌رسان از سیستم پرداخت خود به جای سیستم خرید درون برنامه‌ای اپ استور استفاده می‌کند.

مشخص نیست که آیا اپل از برنامه‌های تلگرام اطلاع دارد یا خیر، اما چنین چیزی بعید به نظر می‌رسد، زیرا فروش محتوای درون برنامه‌ای از طریق سیستم‌های پرداخت جایگزین، برخلاف دستورالعمل‌های اپ استور است.

تلگر‌ام با این کار در تلاش است تا سیستم خریدهای درون برنامه‌ای اپ استور را دور بزند تا کارمزد ۳۰ درصدی به اپل پرداخت نشود. در همین رابطه، اشتراک ماهانه تلگر‌ام پریمیوم زمانی که از طریق برنامه iOS خریداری شود، ۴.۹۹ دلار هزینه دارد، اما از وب‌سایت تلگرام، هزینه همین اشتراک ۳.۹۹ دلار است.

«پاول دورف»، بنیانگذار و مدیرعامل تلگرام، تاکنون به دلایل مختلفی مانند محدودیت‌های iOS از اپل انتقاد کرده است.

هنوز مشخص نیست که این ویژگی چه زمانی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. در همین حال، تلگرام قصد دارد با راه‌اندازی یک پلتفرم حراجی در شبکه بلاکچین TON یا همان The Open Network، مالکیت نام‌های کاربری پلتفرم خود را با رمزارز به کاربران بفروشد.

منبع: دیجیاتو

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 49753

ارسال نظر