شارژر آیفون تغییر می‌کند

مدیر بازاریابی اپل تائید کرد این شرکت ناچار خواهد بود به قانون اتحادیه اروپا که استفاده از شارژ استاندارد معروف به یواس‌بی سی برای دستگاه‌های الکترونیکی را الزامی می‌کند، عمل کند.

شارژر آیفون تغییر می‌کند

گِرگ جوزویاک، نایب رئیس بازاریابی جهانی اپل در کنفرانس "تِک لایو" وال استریت ژرونال گفت: روشن است که ما باید به قانون عمل کنیم.

وزیران اتحادیه اروپا دوشنبه هفته جاری موافقت نهایی با قانون شارژر یکسان را اعلام کردند. به این ترتیب، تا سال ۲۰۲۴، دستگاه‌های الکترونیکی از جمله تلفن‌های همراه و تبلت‌ها به پشتیبانی از شارژ تایپ‌ سی، نیاز خواهند داشت.

مهر تائید شورای اروپایی پس از رای مثبت نهادهای قانونگذاری اتحادیه اروپا به این قانون صورت گرفت که حدود ۱۰ سال در فرآیند تصویب بوده است.

آیفون اپل از شارژ اختصاصی لایتنینگ استفاده می کند اما تحت قانون جدید اتحادیه اروپا، آیفون باید از شارژر تایپ سی استفاده کند.

جوزویاک نگفت اپل چه زمانی شارژ تایپ سی را برای تلفن همراه هوشمند پرچمدار خود معرفی می کند اما این اقدام باید تا سال ۲۰۲۴ انجام شود. وی اظهار کرد:‌ اپل و اتحادیه اروپا بیش از یک دهه بر سر شارژر، اختلاف داشتند و زمانی مقامات اروپایی می خواستند اپل از میکرو یو اس بی استفاده کند اما اگر اپل چنین کاری می‌کرد، نه لایتنینگ که پورت شارژ فعلی آیفون است و نه یو اس بی سی، ابداع می‌شد.

تحلیلگران پیش از این به شبکه سی‌ان‌بی‌سی گفته بودند آیفون‌هایی که در سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه می‌شوند، ممکن است به شارژ تاپ سی مجهز شوند و اپل احتمالا این استاندارد را نه تنها در اتحادیه اروپا بلکه در سطح جهانی معرفی می‌کند.

بر اساس گزارش شبکه سی‌ان‌بی‌سی، قانونگذاران اتحادیه اروپا می‌گویند این قانون، زباله‌های الکترونیکی را کاهش می دهد زیرا مصرف کنندگان هر بار که دستگاه جدیدی می‌خرند، نیازی به خرید یک شارژر جدید نخواهند داشت.

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 49563

ارسال نظر