چه تعداد موبایل امسال در زمین دفن شدند؟

WEEE تخمین می‌زند هم اکنون حدود ۱۶ میلیارد موبایل در جهان وجود دارد که یک‌سوم آنها استفاده نمی‌شوند. پیش بینی می‌شود حجم این موبایل‌ ها همراه زباله‌های الکتریکی و الکترونیکی منابع دیگر تا ۲۰۳۰ میلادی به سالانه ۷۴ میلیون تن برسد.

چه تعداد موبایل امسال در زمین دفن شدند؟

کارشناسان هشدار داده اند در سال جاری میلادی ۵.۳ میلیارد موبایل دور انداخته می شوند و این در حالی است که فلزات گرانبهایی در آنها وجود دارد.

به نظر می‌رسد جهان با یک چالش جدی زباله های الکترونیک روبرو است. طبق انجمن بین‌المللی زباله‌های الکتریکی و الکترونیکی (WEEE) فقط در سال جاری ۵.۳ میلیارد موبایل به زمین‌های دفن زباله روانه می شوند.

این بدان معناست که انبوهی از فلزات گرانبها مانند مس موجود در سیم ها یا کبالت در باتری های قابل شارژ را نمی توان از زباله ها بازیافت کرد. در نتیجه باید آنها را از معادن استخراج کرد.

پاسکال لیروی در این باره می گوید: معمولاً مردم متوجه نیستند این آیتم ها ارزش زیادی دارند و در مقیاس جهانی حجم زیادی را تشکیل می دهند.

همچنین WEEE تخمین می‌زند هم اکنون حدود ۱۶ میلیارد موبایل در جهان وجود دارد که یک‌سوم آنها استفاده نمی‌شوند. پیش بینی می‌شود حجم این موبایل‌ ها همراه زباله‌های الکتریکی و الکترونیکی منابع دیگر تا ۲۰۳۰ میلادی به سالانه ۷۴ میلیون تن برسد.

مگدالن شاریتانویس از WEEE در این باره می گوید: این دستگاه ها منابع مهمی در خود دارند که می توان از آنها برای تولید دستگاه های الکترونیک یا تجهیزات دیگر مانند توربین های بادی، باتری خودروهای برقی یا پنل های خورشیدی استفاده کرد که همه آنها برای توسعه جوامع حافظ محیط زیست اهمیت زیادی دارد./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 47185

ارسال نظر