خبر مهم درباره تمدید بسته‌های اینترنت

زمان استفاده از بسته‌های اینترنت همراه پس از رفع محدودیت‌ها تمدید می‌شود.

خبر مهم درباره تمدید بسته‌های اینترنت

بر اساس اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، زمان استفاده از بسته‌های اینترنت همراه پس از رفع محدودیت‌ها تمدید می‌شود.

طبق اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی زمان استفاده از بسته‌های اینترنت همراه پس از رفع محدودیت‌ها تمدید می‌شود.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مدت زمان استفاده از حجم باقیمانده بسته‌های اینترنت کاربران تمدید می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه در پی هماهنگی انجام شده با اپراتورهای تلفن همراه، از زمان عادی شدن شرایط و رفع محدودیت‌ها در دسترسی به اینترنت، حجم باقیمانده بسته‌های اینترنت کاربران، معادل زمان قطعی، تمدید می‌شود.

زیان قطعی اینترنت روزهای اخیر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور اعلام کرده به زودی زیرساخت‌هایی برای کسب و کارهای مجازی آماده خواهد کرد؛ اما آیا این وعده‌ها عملی می‌شوند؟ سال‌هاست که مسئله اینترنت ملی، شبکه های اجتماعی داخلی و… مطرح است اما هیچوقت نتیجه‌ای حاصل نشد.

همچنین دولت دوازدهم هزینه‌های هنگفتی برای ملی سازی اینترنت و پلتفرم‌های مشابه خارجی متقبل شده است.گفته‌های عیسی زارع پور مبنی بر توسعه زیرساخت برای کسب و کارهای مجازی نشان می‌دهد که نه وزارت ارتباطات و نه دولت سیزدهم، قصد رفع فیلتر اینستاگرام و واتساپ را ندارند. بدتر این که طبق اظهارنظر وزیر ارتباطات، زیرساخت‌های کسب و کارهای آنلاین هنوز در حال توسعه بوده و به مرحله بهره‌برداری نرسیده است!

آیا فیلترینگ همیشگی خواهد بود؟

همزمان با قطع شدن اینترنت و ایجاد محدودیت‌های شدید برای آن، عیسی زارع پور به طور پراکنده گفتگوهایی با برخی منابع خبری داشت که ماحصل آن می‌تواند فیلترینگ دائمی شبکه های اجتماعی باشد. مشکل آنجاست که اگر این پیام‌رسان‌ها و شبکه های اجتماعی برای همیشه فیلتر شوند، جایگزین ایمنی برای آنها در داخل پیدا نمی‌شود.

منبع: تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 45144

ارسال نظر