واتساپ چقدر می‌ارزد؟

واتساپ در ابتدا ۱ دلار هزینه اشتراک سالانه دریافت می‌کرد و این فرایند تا سال ۲۰۱۶ ادمه داشت و از آن سال واتساپ از دریافت هزینه دست کشید.

واتساپ چقدر می‌ارزد؟

با ظاهر شدن برنامه‌های جدید در هر دقیقه با مد‌ها و ترفند‌های خاص خود، واتساپ به عنوان یکی از ساده‌ترین و در عین حال قابل اعتمادترین راه‌های ارتباطی باقی مانده‌است.

با این حال این برنامه محبوب پیام‌رسان همواره رایگان نبوده‌است؛ واتساپ در ابتدا ۱ دلار هزینه اشتراک سالانه دریافت می‌کرد و این فرایند تا سال ۲۰۱۶ ادمه داشت و از آن سال واتساپ از دریافت هزینه دست کشید.

با توجه به اینکه واتساپ امروزه یک سرویس رایگان است، اما برخی از گزینه‌های آن تنها برای کاربرانی که هزینه اشتراک را پرداخت می‌کنند فعال است، واتساپ تنها در سال ۲۰۱۷ درآمد ۱۵ میلیارد دلاری داشت. این پول در درجه اول از طریق کاربران واتساپ بیزینس، به ویژه از دریافت هزینه پاسخ‌های دیرهنگام آن‌ها به دست می‌آید.

به این شکل که اگر یک کسب و کار در عرض ۲۴ ساعت پس از ارسال سوال مشتری به مشتری پاسخ دهد، رایگان خواهد بود. پس از سپری شدن دوره ۲۴ ساعته، واتس‌آپ هزینه کسب و کار را دریافت می‌کند.

ارزش واتس‌آپ در حال حاضر ۵۰.۷ میلیارد دلار است؛ این امر ارزش بازار واتس‌آپ را حتی از تولید ناخالص داخلی برخی کشور‌ها بالاتر می‌برد. به عنوان مثال، صربستان در اروپای شرقی تنها ۵۰.۶ میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی دارد.

واتس‌آپ ارزش بالاتری نسبت به بسیاری از شرکت‌های دیگر دارد. به عنوان مثال، خطوط هوایی آمریکا در حال حاضر ۱۵ میلیارد دلار ارزش دارد. غول موتورسیکلت هارلی دیویدسون نیز تنها به ارزش ۶ میلیارد دلار می‌رسد. حتی ناسا، آژانس فضایی پیشرو جهان، ارزشی معادل ۱۹.۳ میلیارد دلار دارد.

واتساپ هیچ هزینه‌ای برای تبلیغات نمی‌کند

واتساپ هیچ هزینه‌ای برای تبلیغات نمی‌کند و در عوض، بنیانگذاران برنامه تصمیم گرفتند منابع خود را بر روی توسعه یک برنامه پیام رسانی ساده، با کاربری آسان و قابل اعتماد متمرکز کنند. پس از آن انتظار می‌رفت که پایگاه کاربران خود به خود افزایش یابد، زیرا افراد بیشتری به مرور زمان شروع به استفاده از WhatsApp می‌کنند.

هند یک سرویس واتساپ ویژه منحصر به فرد در کشور خود دارد

این واتس‌آپ Payments نام دارد، یک سرویس پرداخت آنلاین همتا به همتا که با مشارکت چندین بانک هندی کار می‌کند. توسعه در سال ۲۰۱۷ آغاز شد و در حال حاضر در حال آزمایش مستقیم با ۱ میلیون کاربر است، اگرچه واتس‌آپ هنوز هیچ اعلامیه‌ای در مورد راه اندازی نهایی ارائه نکرده است.

واتساپ زمانی تنها ۵۵ کارمند داشت

این موضوع به سال ۲۰۱۴ قبل از خرید واتس‌آپ توسط فیس بوک برمی‌گردد. تا آن زمان، واتس‌آپ یک میلیارد کاربر داشت، به این معنی که به ازای هر ۱۴ میلیون کاربر، یک مهندس مسئولیت مدیریت اپلیکیشن را بر عهده داشت./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 44488

ارسال نظر