اعتراض انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی به قطع اینترنت

انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی؛ شبکه ملی اطلاعات کافی نیست

اعتراض انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی به قطع اینترنت

اختلال اینترنت در روزهای گذشته و شدت یافتن آن از دیشب (۳۰شهریور۱۴۰۱) باعث ایجاد مشکلات زیادی در کسب و کارهای اینترنتی شده است. در همین راستا انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی در بیانیه‌ای اعتراض خود را نسبت به ایجاد چنین محدودیت‌های گسترده‌ اینترنتی در کسب و کارها اعلام کرده است.

 در پی اختلال اینترنت در روزهای گذشته و قطع شدن اینترنت از دیشب (۳۰شهریور۱۴۰۱) مشکلات زیادی برای کسب و کارهای اینترنتی ایجاد شده است. به همین دلیل انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه‌های اینترنتی شهر تهران در بیانیه‌ای اعتراض خود را نسبت به ایجاد چنین محدودیت‌های گسترده‌ اینترنتی در کسب و کارها اعلام کرده است.در این بیانیه آمده است: «متاسفانه از ساعات پایانی ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۱، اینترنت همراه در شهرها و نقاط مختلف ایران، قطع شد. علاوه بر این، انواع مختلف اتصال‌های اینترنت ثابت نیز با محدودیت‌های زیادی روبرو هستند که انواع سرویس‌های خارجی مورد استفاده کسب و کارهای اینترنتی و کاربرانشان را با اختلال روبرو کرده. به طور همزمان اینستاگرام که میلیون‌ها کسب و کار کوچک و متوسط ایرانی بر بستر آن فعالیت می‌کنند نیز فیلتر شده، واتس‌اپ هم که یکی از ابزارهای ارتباطی مهم کسب و کارها با مخاطبان است محدود شده است. نه تنها ابزارهای ارتباطی و سرویس‌های اینترنتی که حتی بعضی خدمات پرداخت نیز با مشکل مواجه شده‌اند.»

قطعی‌های اینترنت موجب دلسردی فضای استارت‌آپی کشور است

انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی در همین جهت اعتراض خود را نسبت به ایجاد محدودیت‌های گسترده در فضای کسب و کاری اینترنتی ابراز کرده و معتقد است در حال حاضر شبکه ملی اطلاعات را برای جایگزینی اینترنت جهانی کافی نیست و ادامه داده است:«ساده انگارانه است که شبکه ملی اطلاعات را جایگزینی مناسب برای چنین موقعیتی در نظر بگیریم. کسب و کارهای اینترنتی از زیرساخت‌ها و سرویس‌های متعدد خارجی برای ارائه خدمات به کاربران خود استفاده می‌کنند که در چنین شرایطی همگی دچار اختلال شده و ادامه سرویس دهی به کاربران را با مشکلات جدی روبرو می‌کند.چنین اختلالات عمده‌ای در اتصال به بستر اینترنت جهانی، به معنای محدود شدن دسترسی به بسیاری از ابزارهای دیجیتال و حفظ و نگهداری سامانه‌های داخلی است. امری که دارایی‌های کاربران نزد کسب و کارهای اینترنتی و همینطور امنیت داده‌های آنها را به طور جدی تهدید می‌کند.»

در پایان، انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی، قطع اینترنت و اختلالات پیش آمده را باعث ایجاد مشکلات زیادی در سطح جامعه دانسته و خواستار رفع مسائل موجود شده و ادامه داده است: «با توجه به تاثیر جدی چنین محدودیت‌ها و اختلال‌هایی روی عملکرد کسب و کارهای اینترنتی و امنیت اطلاعات و دارایی‌های دیجیتال کاربران آنها، خواستار رفع سریع این محدودیت‌ها هستیم.ضمن اینکه روی دادن چنین رخدادهای ناگواری در اکوسیستم استارت‌اپی و فضای کسب و کار دیجیتال کشور، نتیجه‌ای جز دلسردی بیشتر نیروهای متخصص و فعالان ارزشمندی که گنجینه‌های این آب و خاک هستند، نخواهد داشت.»

منبع: پیوست

دیگر رسانه ها

کدخبر: 43209

  • مهیار محبوبیان

    من چند روزه برای انجام کارام لنگ اینترنتی هستم که دولت دلسوز و بفکرمون بخاطر حفظ بقای خودشون و خدشه دار نشدن امپراطوریشون قطع کردن
    ولی یه ثانیه به اون بدبختایی که دارن از این راه نون زن و بچه شون رو در میارن فکر کنید یه ذره شاید وجدانتون به درد بیاد بدبختا
    بخاطر حفظ بقای خودتون که خدایی نکرده کسی بر علیه کفتار صفتیتون قد علم نکنه مردم رو از نون خوردن انداختید.
    هر چقدر هم نفرین میکنیم بیشتر چاق و چله میشید.
    خدا کجاست من نمیدوم!!!

ارسال نظر