چراغ سبز امریکا به ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد صادرات برخی تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای به ایران ممکن است

چراغ سبز امریکا به ایران

در پی اعلام آمادگی ایلان ماسک برای درخواست معافیت از تحریم‌های مرتبط با ایران با هدف ارایه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در این کشور، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد صادرات برخی تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای به ایران ممکن است.

کاربری از ایلان ماسک پرسیده که آیا از نظر فنی امکان ارائه خدمات استارلینک به کاربران ایرانی وجود دارد یا خیر. مدیرعامل اسپیس ایکس در پاسخ به این سوال گفته:«استارلینک در این زمینه خواستار معافیت از تحریم‌ها علیه ایران خواهد شد.»

در حالی که ایلان ماسک گفته برای ارائه خدمات استارلینک خواستار معافیت از تحریم‌ها خواهد شد، همین موضوع برای دسترسی کاربران به اینترنت ماهواره‌ای کافی نخواهد بود.

علاوه بر دریافت مجوز، خرید تجهیزات مورد نیاز برای استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک هزینه زیادی روی دوش کاربران می‌گذارد و البته باید هزینه‌های مربوط به خود سرویس را هم درنظر گرفت. بنابراین انتظار نمی‌رود حداقل در آینده نزدیک کاربران در ایران بتوانند به خدمات استارلینک دسترسی پیدا کنند.

با وجود چنین موضوعی، اسپیس ایکس می‌خواهد اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را در اختیار کاربران موبایل قرار دهد. در حقیقت اسپیس ایکس و تی-موبایل (T-Mobile) می‌خواهند از سال آینده میلادی به صورت بتا استارلینک را به صورت مستقیم در اختیار کاربران گوشی‌های هوشمند قرار دهند.

 

منبع: اعتماد آنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 42883

ارسال نظر