#مهسا امینی رکورد زد

واکنش‌های مردم ایران به جان‌باختن مهسا امینی در دیگر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها هم بسیار گسترده است، اما ترند شدن در توئیتر از این جهت اهمیت مضاعف دارد که توجه افکار عمومی جهان را نیز به موضوع جلب می‌کند.

#مهسا امینی رکورد زد

هشتگ مهسا امینی باز هم در توئیتر رکورد شکست. هشتگ مهسا امینی با عبور از ۱۸۰ میلیون توئیت به رکوردی بی‌سابقه رسید. هشتگ مهسا امینی به طور مرتب در شبکه اجتماعی توییتر رکورد می‌شکند و ترند اول بودە است. این هشتگ رکورد تاریخ توئیتر را شکست.

هشتگ مهسا امینی، تاکنون شنبه ۹ مهرماه بیش از ۱۸۰ میلیون از سوی کاربران توئیتر به کار گرفته شده است و به نظر نمی‌رسد که این رکورد حتی در سال های آینده نیز از سوی مردم کشوری شکسته شود.این رکورد در زمان فیلترینگ نت و توییتر شکسته شده و از نگاه جامعه شناختی بسیار حائز اهمیت است. در روزهای اخیر بسیاری از چهره‌های هنری، اجتماعی و سیاسی در رسانه‌های اجتماعی با این هشتگ به فوت او واکنش نشان داده‌اند.

هشتگ مهسا امینی طی ۱۴ روز در بین پنج هشتگ تاریخ توییتر قرار گرفت. 

رکورد هشتگ «اعدام نکنید» را که سال ۱۳۹۹ ترند جهانی شده بود، شکست. از این هشتگ حدود ۱۰۰ میلیون بار تا این لحظه استفاده شده است؛ آن هم درحالی‌که، توییتر در ایران فیلتر است و اختلالات شدیدی در اینترنت ایجاد شده است!

بیشتر بخوانید: نوشته دردناک مادر مهسا امینی برای تک دخترش + عکس

پس از مرگ جرج فلوید توسط پلیس آمریکا، هشتگ «بلک لایوز متر» یکی از بیشترین هشتگ‌هایی بود که در توییتر مورد استفاده قرار گرفت و در عرض۲ هفته به ۴۸ میلیون رسید که یعنی روزانه حدود ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار توییت با این هشتگ زده شده بود.

کانال تحلیل شبکه‌های اجتماعی مجازی در این‌باره نوشت که این داده‌ها نشان می‌دهد «شدت توجهات به موضوع مهسا امینی بسیار زیاد است و می‌توان آن را در کنار هشتگ #اعدام نکنید، مهم‌ترین هشتگ‌های تاریخ توئیتر فارسی نام‌گذاری کرد».

بیشتر بخوانید: اظهارات خانواده مهسا امینی درباره رفتار گشت ارشاد با دختر جوان

واکنش‌های مردم ایران به جان‌باختن مهسا امینی در دیگر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها هم بسیار گسترده است، اما ترند شدن در توئیتر از این جهت اهمیت مضاعف دارد که توجه افکار عمومی جهان را نیز به موضوع جلب می‌کند.

مرگ مهسا امینی (ژینا) در پی بازداشت توسط گشت ارشاد در تهران، واکنش‌های زیادی در داخلی ایران و در سطح جهانی بە دنبال داشتە است. هشتگ مهسا امینی به طور مرتب در شبکه اجتماعی توییتر رکورد می‌شکند و برای چند روز متوالی در چند کشور ترند اول بودە است.

هشتگ‌های «ایران، حجاب و مهسا امینی» هم به انگلیسی صدها هزار بار توسط کاربران غیر ایرانی توییتر مورد استفادە قرار گرفتەاند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 42284

  • ناشناس

    نمیشه در هشت مهسا امینی شرکت کرد

  • پژمان ایرانگرد

    من متاسف هستم برای مردمی که هنوز واقعیت را باور ندارن
    من مرگ مهسا جان را واقعی بر اثر سکته میدادنم
    اصلا این حادثه کار نیروی انتظامی امنیت اخلاقی نیستش واقعیت چیزی ایست که هیچ کس نمیداند وبس
    لبیک یا خامنه ای

    • صادق نارویی

      سلام
      بله کاملا حق با شماست بزرگوار
      نمیدونم چی چشم این ملت را کور کرده که بر علیه حامی خودشون که حافظ امنیت جان و مال و ناموس شون هستن یه سری چرت و پرت هایی تو فضای مجازی پخش میکنن

  • ناشناس

    مهساامینی به ناحق کشته شدوازخونش نگذرید

  • ناشناس

    وخداوند مخلوقاتش رابهتر میشناسد : واکثرهم لا یعقلون ..

  • ناشناس

    پولش جیب کی رفت
    بد و بیراهش هم مال احمق‌ها
    که از بی حجابی دفاع میکنند

  • ناشناس

    از ماست که بر ماست .

  • آرتین

    خودش مریض بود

  • ناشناس

    #مهسا_امینی

  • ناشناس

    #مهسا _امینی#

ارسال نظر