قرارداد نجومی ماسک امضا شد

به نظر می‌رسد سهامداران توئیتر قرارداد ایلان ماسک برای خرید این شبکه اجتماعی به قیمت ۴۴ میلیارد دلار را امضا کرده، تایید کردند. ماسک اکنون در تلاش است تا از این معامله عقب نشینی کند، اما به نظر می‌رسد سهامداران توئیتر، تمایل به تداوم این معامله خواهند داشت.

قرارداد نجومی ماسک امضا شد

گزارش‌ها حاکی از آن است که سهامداران توئیتر قرارداد ۴۴ میلیاردی ایلان ماسک را برخلاف انصراف او امضا کرده‌اند.

جدول بندی اولیه آرای سهامداران نشان می‌دهد که صاحبان سهام توئیتر می‌خواهند سهام خود را به  ایلان ماسک بفروشند که خود در تلاش است از خرید این شرکت منصرف شود.

بیشتر بخوانید: ماسک منچستر‌ی‌ها را ناامید کرد

به نظر می‌رسد سهامداران توئیتر قرارداد ایلان ماسک برای خرید این شبکه اجتماعی به قیمت ۴۴ میلیارد دلار را امضا کرده، تایید کردند. ماسک اکنون در تلاش است تا از این معامله عقب نشینی کند، اما به نظر می‌رسد سهامداران توئیتر، تمایل به تداوم این معامله خواهند داشت.

در یک جلسه ویژه، جدول‌های اولیه توسط توئیتر به نفع این خرید بود، اگرچه آرای نهایی هنوز در حال شمارش بود. بر اساس این قرارداد، ماسک برای هر سهم ۵۴.۲۰ دلار برای توئیتر پرداخت خواهد کرد. شرکت سهامی عام نیز خصوصی خواهد شد.

سهامداران تا جلسه روز سه شنبه فرصت داشتند تا آرای خود را ثبت کنند. خود جلسه با هیاهوی کمی برگزار شد و مدیران اجرایی سوالاتی از حاضران نپرسیدند. پاراگ آگراوال، مدیرعامل توئیتر هیچ نظری نداد.

تایید سهامداران آخرین تحول در داستان پر هرج و مرج در مورد فروش احتمالی توئیتر است. تلنگر ماسک برای خرید این شبکه اجتماعی باعث ایجاد تردید در مورد آینده توئیتر شده است.

پیشنهاد اولیه خرید توئیتر با قیمت ۵۴.۲۰ دلار به ازای هر سهم، ۳۸ درصد برتری نسبت به قیمت سهام این شرکت در ۱ آوریل داشت. سهام توئیتر در روز سه شنبه حدود ۱ درصد نسبت به زنگ افتتاحیه، ۴۱.۸۴ دلار به ازای هر سهم معامله می‌شود.

زمانی که ماسک از طرح خود برای خرید توئیتر پرده برداری کرد، خود را به عنوان ناجی آزادی بیان معرفی کرد که شبکه اجتماعی را از قوانین خودساخته‌اش در مورد تعدیل محتوا رها می‌کند، اما در اوایل ژوئیه، نظر او تغییر و اعلام کرد که از قرارداد خارج می‌شود.

ماسک و توئیتر از آن زمان درگیر یک نبرد حقوقی هستند. توئیتر در شکایتی که در تابستان تنظیم شد، مدعی شد رهبر تسلا و اسپیس ایکس دیگر نمی‌خواهد این شبکه اجتماعی را بخرد، زیرا ثروت شخصی او کاهش یافته است. در مقابل، ماسک توئیتر را به ارائه نادرست یا حذف اطلاعات از جمله تعداد حساب‌های جعلی و اسپم در پلتفرم خود متهم کرده است.

در اخبار مرتبط، رئیس سابق امنیت توئیتر، تابستان امسال شکایتی را در مورد مشکلات امنیتی و حریم خصوصی که ظاهرا در حین کار در این شرکت کشف کرده بود، ارائه کرد.

شکایت ۸۴ صفحه‌ای که در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، وزارت دادگستری و کمیسیون تجارت فدرال ثبت شده است، خطرات امنیتی متعددی را در توئیتر نشان می‌دهد. همچنین ادعا می‌کند که توئیتر درباره تعداد ربات‌های این پلتفرم به ماسک دروغ گفته است. توئیتر ادعا‌های زاتکو را رد کرده و می‌گوید شکایت او نادرست، متناقض و فاقد زمینه است.

وکلای ماسک از شکایت افشاگر به عنوان بخشی از پرونده میلیاردر برای پایان دادن به معامله استفاده می‌کنند. زاتکو که شکایت خود را برای کمک به ماسک رد کرده است، اوایل سه‌شنبه در مقابل کمیته سنا شهادت داد.

توئیتر و ماسک قرار است در یک محاکمه پنج روزه در دادگاه سلطنتی دلاور که از ۱۷ اکتبر آغاز می‌شود، رودررو شوند./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 41620

ارسال نظر