اینترنت رایگان برای این افراد فعال می‌شود + جزئیات و لینک ثبت‌نام

خبرنگاران از امروز و فردا می‌توانند به درگاه ملی خدمات هوشمند مراجعه کرده و با ثبت یک شماره تلفن همراه، بسته ۲۰۰ گیگابایتی به آن‌ها تعلق گیرد.

حجم ویدیو: 1.46M | مدت زمان : 00:00:30
حجم ویدیو: 1.46M | مدت زمان : 00:00:30

وزیر ارتباطات اعلام کرد: بسته ۲۰۰ گیگ اینترنت برای خبرنگاران فعال می‌شود.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیئت‌دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بسته ۲۰۰ گیگ اینترنت برای خبرنگاران فعال خواهد شد. خبرنگاران از امروز و فردا می‌توانند به درگاه ملی خدمات هوشمند مراجعه کرده و با ثبت یک شماره تلفن همراه، بسته ۲۰۰ گیگابایتی به آن‌ها تعلق گیرد.

وزیر ارتباطات در ادامه با بیان اینکه ما در وزارت ارتباطات از فیبر‌های نوری کف اقیانوس تا فضا و محدوده ۳۶ کیلومتری زمین مأموریت داریم، اضافه کرد: در کنار توسعه صنعت فضایی بومی، در جا‌هایی که خلاء داریم و هنوز نیاز به همکاری با کشور‌های دیگر داریم، همکاری‌های راهبردی با کشور‌های اصلی دنیا را در دستورکار قرار دادیم.

وی گفت: دیروز ماهواره خیام از پایگاه قزاقستان که متعلق به روسیه است، پرتاب شد که این پرتاب با موفقیت هم انجام گرفت. در این پایگاه فضایی از دهه‌ی شصت فضانورد به ایستگاه‌های فضایی دنیا اعزام می‌شود.

زارع‌پور گفت: افتخار بزرگی برای کشور است که در کنار متخصصین روسیه که در این زمینه حدود هفت دهه تجربه دارند، قرار گرفتیم و کار‌های مشترک انجام دادیم. این ماهواره با دقت بالا، ۶۰۰ کیلو وزن دارد و از جمله کارآیی‌های آن ارتقای بهره‌وری در کشاورزی، مبارزه با زمین‌خواری و کاربرد‌های گوناگون دیگری است.

وی تصریح کرد: این ماهواره با همکاری بین ایران و روسیه شکل گرفت و ساخت آن حدود ۵ سال شروع شده بود و یک سال هم بود آماده بود و ما در دولت سیزدهم با کار جهادی توانستیم با دیپلماسی فعال این را با ماهواره‌بر بر سایوز ۲ که برای اعزام فضانوردان هم مورد استفاده قرار می‌گیرد، پرتاب کنیم و تا الان چهاربار سیگنال‌های آن در ماهدشت را دریافت کردیم؛ ماهواره با موفقیت پرتاب شد.

وزیر ارتباطات بیان کرد: این کار که از ۵ سال پیش آغاز شده بود، در دولت سیزدهم با دیپلماسی فعال به نتیجه رسید و ما قرارداد را از خرید به قرارداد انتقال فناوری تغییر دادیم و برای نسخه‌های بعدی هم هماهنگی انجام دادیم. در این حوزه توافقات خوبی برای همکاری‌های مشترک صورت گرفته است.

زارع‌پور خاطر نشان کرد: هم‌اکنون امکان پرتاب ماهواره تا زیر ۵۰ کیلو و قرار دادن در مدار را داریم که آخرین آن ماهواره‌بر قاصد بود و در دو-سه هفته آینده ماهواره‌بر جدیدی تست می‌شود که می‌تواند ماهواره‌ای تا ۱۰۰ کیلو در مدار قرار دهد. هدف داریم تا پایان دولت ماهواره‌های بالای ۵۰۰ کیلو را با ماهواره‌بر ایرانی در مدار قرار دهیم که بتوانیم مانند خیام را با پرتاب‌گر داخلی با موفقیت در مدار قرار دهیم./ شهرآرا

نحوه دریافت اینترنت رایگان خبرنگاری

خبرنگاران برای دریافت بسته اینترنت ۲۰۰ گیگابایتی می‌توانند به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند مراجعه کنند.

به رسم سال‌های گذشته، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد امسال نیز به مناسبت ۱۷ مرداد و روز خبرنگار، یک بسته رایگان اینترنتی به خبرنگاران هدیه می دهد.

بدین ترتیب عیسی زارع‌پور -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- امروز، اعلام کرد خبرنگارانی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان خبرنگار می‌شناسد، می‌توانند از امروز تا فردا صبح، به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir مراجعه کرده و شماره تلفن همراه خود ثبت کنند.

بدین ترتیب خبرنگاران پس از ورود به سامانه و با کلیک برروی مشاهده وضعیت مشمول بودن دریافت اینترنت رایگان خبرنگاران، از اینکه مشمول دریافت خبر هدیه اینترنت خبرنگاری هستند یا خیر، مطلع خواهند شد.

بر این اساس طبق اعلام مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی، فهرست اسامی خبرنگاران که از سوی وزیر ارتباطات مطرح شده، باید مورد تایید معاونت مطبوعاتی یا صداوسیما باشد  و این فهرست روز گذشته فرستاده شده است.

اسامی کلیه اعضای رسانه اعم از خبرنگاران، فعالان رسانه و حتی مدیران مسئول که عضو سامانه جامع رسانه های کشور با آدرس https://e-rasaneh.ir/ بوده‌ و اطلاعاتشان تکمیل و ثبت شده باشد، برای فعال شدن اینترنت به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ارسال شده‌ است./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 35239

  • ابوالفضل غلامی

    سلام در خصوص اینترنت رایگان که به قشرکم درآمد تعلق میگیره با توجه به اینکه بنده از نظر مالی واقعا درمزیقه هستم امیدوارم که این لطف شما حامل حال ما هم بشه با تشکر

ارسال نظر