ایلان ماسک فقط به یک شرط توییتر را می‌خرد!

​ماجرای دعوای حقوقی ایلان ماسک و توییتر همچنان ادامه دارد؛ اما اکنون گفته می‌شود ماسک پذیرفته فقط به یک شرط Twitter رابخرد!

ایلان ماسک فقط به یک شرط توییتر را می‌خرد!

مهم نیست که شما ثروتمندترین مرد روی زمین هستید! چیزهایی وجود دارد که نمی‌توانید از عهده آنها بربیایید. این موضوع برای ایلان ماسک در مورد توییتر صدق می‌کند. حتما می‌دانید که او قصد داشت توییتر را به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار خریداری کند، اما در اوایل ماه ژوئن، ماسک تصمیم گرفت این پیشنهاد را پس بگیرد که این موضوع باعث شده توییتر از او شکایت کند.

 

بسیاری از افراد هنوز تعجب می‌کنند که چرا ماسک نظر خود را تغییر داد. به گفته مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس، توییتر نتوانسته به او ثابت کند که اکانت‌های اسپم و جعلی کمتر از ۵ درصد از کل حساب‌های توییتری را تشکیل می‌دهند. ایلان ماسک مطمئن است که حداقل ۱۰ درصد از کاربران فعال روزانه توییتر که تبلیغات را می‌بینند، معتبر نیستند. بدتر از آن، ماسک در دادخواست متقابل خود گفت که ۶۵ میلیون یا ۲۸ درصد از ۲۲۹ میلیون کاربر فعال روزانه در توییتر، هیچ تبلیغی را نمی‌بینند.

وی برای این کار از ابزار مخصوصی به نام Botometer استفاده کرده است که توسط دانشگاه ایندیانا توسعه داده شده و حساب‌های کاربری غیر معتبر و جعلی را شناسایی و اندازه‌گیری می‌کند.

ایلان ماسک از توییتر چه چیزی را می‌خواهد بداند؟

دادگاه ایلان ماسک و توییتر در ماه اکتبر امسال آغاز خواهد شد. در یک سند مربوطه، وکلای ماسک نوشتند که توییتر به عنوان بخشی از طرح خود برای گمراه کردن سرمایه‌گذاران در مورد چشم‌انداز شرکت، تعداد حساب‌های جعلی و اسپم را در پلتفرم خود به اشتباه محاسبه می‌کرد. پنهان‌کاری‌های توییتر کم کم آشکار شد و آنها دروازه‌های اطلاعات را در تلاشی ناامیدکننده برای جلوگیری از افشای تقلب توسط نمایندگان ماسک می‌بندند.

امروز رویترز به نقل از توییت ایلان ماسک نوشت او می‌گوید اگر رسانه‌های اجتماعی نحوه نمونه‌برداری از ۱۰۰ حساب کاربری را فاش کنند و تایید کنند که آنها کاربران واقعی توییتر هستند، این معامله دوباره برقرار می‌شود. ماسک همچنین افزود با این حال اگر معلوم شود که پرونده‌های آنها از نظر مادی نادرست است، نباید این معامله را انجام دهد.

ایلان ماسک فقط به این شرط توییتر را می‌خرد!

در پرونده ارسال شده به دادگاه، ایلان ماسک و وکلایش گفتند که توییتر تعداد کاربران فعال روزانه پولی را دو برابر کرده است که این نظر ماسک به دور از واقعیت به نظر می‌رسد. در یکی از توییت‌ها، یکی از کاربران پرسید که آیا کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در حال بررسی ادعاهای مشکوک مطرح شده توسط توییتر است یا خیر؟ ماسک نیز به نوبه خود در توییتی نوشت «سوال خوبی است، چرا این‌طور نیست؟»

بدیهی است که دعوای حقوقی ایلان ماسک و توییتر در حال افزایش است و به نظر می‌رسد هر دو طرف یکدیگر را تا پایان محاکمه سرزنش کنند. به عنوان مثال، پیش از این ایلان ماسک گفته بود که فریب خورده تا برای توییتر در مناقصه شرکت کند که البته توییتر این موضوع را رد می‌کند و شکایت دیگری را مطرح کرده است.

توییتر در این باره گفته، ایلان ماسک (موسس میلیاردر چند شرکت که توسط بانکداران و وکلای وال استریت توصیه شده است)، مدعی است که توسط توییتر فریب خورده و قرارداد خرید ۴۴ میلیارد دلاری را امضا کرده است، اما این داستان به همان اندازه که به نظر می‌رسد غیر قابل قبول و بر خلاف واقعیت است. در همین راستا، برت تیلور، رئیس هیات مدیره توییتر نیز می‌گوید ادعاهای ماسک نادرست بوده و از نظر قانونی ناکافی و از نظر تجاری بی‌ربط هستند.

ماجرای استفاده از بوتومتر

همانطور که بالاتر گفتیم، ایلان ماسک از ابزاری به نام Botometer برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر درباره تعداد کاربران فعال روزانه توییتر استفاده کرده است. توییتر، ابزار بوتومتر را غیر قابل اعتماد خوانده و اشاره کرده که این ابزار زمانی حساب توییتری خود ایلان ماسک را یک ربات احتمالی شناسایی کرده است. توییتر می‌گوید ماسک از تعهدات خود در قبال توییتر و سهامدارانش سر باز می‌زند، زیرا قراردادی که امضا کرده دیگر در خدمت منافع شخصی او نیست.

در حال حاضر نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که این معامله و ماجرای دعوای حقوقی ایلان ماسک و توییتر چگونه به پایان می‌رسد. ماسک ثروتمندترین مرد جهان است و هیچ‌کس در این مورد بحثی ندارد، اما بیشتر ثروت او در سهام تسلا گره خورده است. برای تصاحب توییتر، او تصمیم گرفته است به ازای ارزش برخی از سهام‌های خود در تسلا وام بگیرد تا مبلغ ۱۲.۵ میلیارد دلار را جمع‌آوری کند. در نتیجه سهام تسلا افت قابل توجهی داشت.

سوال‌های زیادی درباره نحوه جمع‌آوری پول مورد نیاز برای معامله توسط ایلان ماسک وجود دارد و همه این‌ها کمی عجیب به نظر می‌رسند. شاید از نظر مالی، تکمیل قرارداد برای او سخت یا غیر ممکن بود و به همین دلیل تصمیم گرفت این بازی را به راه بیندازد.

 

منبع: برترین‌ها

دیگر رسانه ها

کدخبر: 34982

ارسال نظر