با ۱۰ میلیون چه موبایلی می‌توانیم بخریم؟+جدول قیمت

خرید موبایل با ۱۰ میلیون تومان کار راحتی نیست. تنوع مدل‌های موجود در این رنج نسبت به گوشی‌های پایین‌رده کمتر است و انتخاب‌های زیادی برای خریداران وجود ندارد.

با ۱۰ میلیون چه موبایلی می‌توانیم بخریم؟+جدول قیمت

برای توصیف وضعیت فعلی گوشی‌های ۱۰ میلیون تومانی باید بگوییم بین مدل‌های سامسونگ فقط می‌شود به نسخه ۱۲۸ گیگابایت گلکسی A۵۳ ۵G فکر کرد و در برند شیائومی می‌توانیم Note ۱۱ Pro Plus ۵G را بخریم. در این رنج Nova ۹ و Nova ۸ هواوی هم فروخته می‌شوند. بین برند‌هایی که کمتر اسمشان را می‌شنویم، Zero X Pro از اینفینیکس گران‌ترین گوشی است و الان فروشنده‌های موبایل آن را کمی بیشتر از ۱۰ میلیون تومان می‌فروشند.

۱- گلکسی A۵۳ ۵G سامسونگ

گلکسی A۵۳ ۵G سامسونگ جزو معدود مدل‌های این برند در بازه ۱۰ میلیون است. به‌جز گلکسی A۵۳ ۵G در این رنج می‌توانید روی خرید گلکسی A۵۲s ۵G هم حساب کنید. برخی از خریداران موبایل A۵۲s ۵G را به‌خاطر اینکه پردازنده قدرتمندتری دارد، انتخاب بهتری می‌دانند. این را هم اضافه کنیم که الان می‌شود نسخه ۱۲۸ گیگابایت گلکسی A۵۲s ۵G را با کمتر از ۸.۵ میلیون تومان خرید و به‌همین دلیل در این قسمت سراغ گلکسی A۵۳ ۵G می‌رویم که در دسته گوشی‌های ۱۰ میلیون تومانی قرار می‌گیرد. دوئل این دو مدل در آیتم‌های دوربین، و صفحه نمایش تقریبا برنده‌ای ندارد.

البته در بخش باتری گلکسی A۵۳ ۵G به‌خاطر استفاده از باتری پنج هزار میلی‌آمپرساعت تا حدودی شرایط بهتری از باتری چهار هزار و ۵۰۰ میلی‌آمپرساعت گلکسی A۵۲s ۵G دارد. گلکسی A۵۳ ۵G سامسونگ با وزن ۱۹۰ گرم و ابعاد ۱۵۹.۶ در ۷۴.۸ در ۸.۱ میلیمتر و وزن ۱۹۰ گرم در چهار رنگ مشکی، سفید، آبی و گلبهی عرضه شده است. صفحه نمایش ۶.۵ اینچی گلکسی A۵۳ ۵G از نوع سوپر AMOLED است. کمپانی سامسونگ در بخش پردازنده این مدل از تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ استفاده کرده و پشت این گوشی با دوربین چهارگانه‌ای طرف هستیم که حسگر اصلی ۶۴ مگاپیکسل است و کنار آن دوربین ۱۲ مگاپیکسل اولتراواید و دوربین‌های پنج مگاپیکسل ماکرو و تشخیص عمق دیده می‌شوند. همچنین ظرفیت باتری گوشی گلکسی A۵۳ ۵G پنج هزار میلی‌آمپرساعت است و شارژر سریع ۲۵ وات نیز در جعبه گلکسی A۵۳ ۵G به‌چشم می‌خورد. دوباره به قیمت گلکسی A۵۳ ۵G برگردیم. گفتیم این مدل را فروشنده‌ها تقریبا ۱۰ میلیون تومان می‌فروشند. این رقم فعلا برای نسخه‌های گیگابایت گلکسی A۵۳ ۵G رد و بدل می‌شود و اگر سراغ نسخه گیگابایت این مدل بروید، ممکن است تا ۱۱.۵ میلیون تومان از شما بگیرند.

۲- Note ۱۱ Pro Plus ۵G شیائومی

Note ۱۱ Pro Plus ۵G را باید یکی از رقبای هم‌خانواده شیائومی ۱۱T بدانیم. هر دو مدل را الان در بازار موبایل دور و بر ۱۰ میلیون می‌فروشند، اما Note ۱۱ Pro Plus ۵G جدید‌تر است. اگر قصد مقایسه این دو گوشی را داشته باشید، احتمالا در انتخاب گزینه نهایی دچار شک و تردید می‌شوید. Note ۱۱ Pro Plus ۵G در بخش صفحه نمایش تا حدودی اوضاع بهتری دارد، اما عملکرد پردازنده و باتری ۱۱T با ارفاق بهتر است. وزن Note ۱۱ Pro Plus ۵G به ۲۰۴ گرم می‌رسد. طول و عرض Note ۱۱ Pro Plus ۵G به‌ترتیب ۱۶۳.۷ و ۷۶.۲ و ارتفاع آن ۸.۳ میلیمتر است و خریدارانش می‌توانند از بین رنگ‌های سبز، آبی و خاکستری یکی را انتخاب کنند. نمایشگر ۶.۶ اینچی از نوع سوپر AMOLED با محافظ گوریلا گلس پنج و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز از دیگر مشخصات این محصول میان‌رده به‌شمار می‌رود. برای درک بهتر تراشه شش نانومتری Dimensity ۹۲۰ ۵G در این مدل فقط بدانید که عملکرد تراشه Dimensity ۱۲۰۰ در ۱۱T تاحدودی بهتر است.

در بخش دوربین نیز Note ۱۱ Pro Plus ۵G به حسگر اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل مجهز است و کنار آن دوربین هشت مگاپیکسل اولتراواید و دو مگاپیکسل ماکرو دیده می‌شود. Note ۱۱ Pro Plus ۵G به باتری پنج هزار میلی‌آمپرساعت مجهز است و شارژر سریع ۶۷ وات آن ظرف ۳۵ دقیقه ظرفیت را به ۱۰۰ درصد می‌رساند. اگر نسخه ۲۵۶ گیگابایت این مدل را بخرید، از شما حدود ۱۰ میلیون تومان می‌گیرند و خرید نسخه ۱۲۸ گیگابایت ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس شیائومی کمتر از ۹ میلیون تومان تمام می‌شود.

۳- Zero X Pro اینفینیکس

Zero X Pro گران‌ترین محصول فعلی اینفینیکس در بازار موبایل است. مدلی که تقریبا ۱۰ میلیون تومان فروخته می‌شود و Smart ۶ HD با قیمت ۲.۵ میلیون تومان ارزان‌ترین گوشی این برند است که از سال ۲۰۱۳ شروع به عرضه موبایل کرده و باید آن را برند چینی بدانیم. پاییز پارسال Zero X Pro پا به بازار ایران گذاشت و الان برای خرید نسخه ۲۵۶ گیگابایت با حافظه موقت هشت گیگابایت باید کمی بیشتر از ۱۰ میلیون تومان بپردازید.

از مهمترین مشخصات ظاهری این گوشی می‌توانیم به وزن ۱۹۳ گرمی و ابعاد ۱۶۴.۱ در ۷۵.۷ در ۷.۸ میلیمتر اشاره کنیم. نمایشگر AMOLED با اندازه ۶.۶ اینچ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز ویژگی‌های صفحه نمایش این مدل به‌شمار می‌رود. بخش ناامیدکننده ماجرا به کارگیری تراشه ۱۲ نانومتری مدیاتک Helio G۹۵ در پردازنده این مدل است. تراشه‌ای که معمولا آن را در گوشی‌های پایین‌رده می‌بینیم و باعث می‌شود پردازنده Zero X Pro نسبت به رقبای هم‌قیمت عملکرد ضعیف‌تری داشته باشد. همچنین دوربین اصلی این مدل ۱۰۸ مگاپیکسل و لنز دوربین‌های اولتراواید و ماکرو آن هشت مگاپیکسل است. باتری چهار هزار و ۵۰۰ میلی‌آمپرساعت و شارژر سریع ۴۵ وات نیز خلاصه‌ای از مشخصات این مدل در آیتم باتری محسوب می‌شود.

مشخصات گلکسی A۵۳ ۵G سامسونگ Note ۱۱ Pro Plus ۵G شیائومی Zero X Pro اینفینیکس
وزن ۱۹۰ گرم ۲۰۴ گرم ۱۹۳ گرم
ابعاد ۱۵۹.۶ در ۷۴.۸ در ۸.۱ میلیمتر ۱۶۳.۷ در ۷۶.۲ در ۸.۳ میلی‌متر ۱۶۴.۱ در ۷۵.۷ در ۷.۸ میلی‌متر
سایز نمایشگر ۶.۵ اینچ ۶.۶ اینج ۶.۶ اینج
نوع نمایشگر سوپر AMOLED سوپر AMOLED AMOLED
تراشه اصلی Exynos ۱۲۸۰ مدیاتک Dimensity ۹۲۰ ۵G مدیاتک Helio G۹۵
دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسل ۱۰۸ مگاپیکسل ۱۰۸ مگاپیکسل
باتری پنج هزارمیلی‌آمپرساعت چهار هزار و ۵۰۰ میلی‌آمپرساعت چهار هزار و ۵۰۰ میلی‌آمپرساعت

 

منبع: فرارو

دیگر رسانه ها

کدخبر: 31824

ارسال نظر