متفاوت‌ترین مزرعه عمودی دنیا در همسایگی ایران+عکس

کترینگ پرواز امارات و هولدینگ Crop One مزرعه Emirates Crop One را در دبی افتتاح کردند که از آن به عنوان «بزرگ‌ترین مزرعه عمودی جهان» یاد شده است.

متفاوت‌ترین مزرعه عمودی دنیا در همسایگی ایران+عکس

 کترینگ پرواز امارات و هولدینگ Crop One مزرعه Emirates Crop One را در دبی افتتاح کردند که از آن به عنوان «بزرگ‌ترین مزرعه عمودی جهان» یاد شده است. نکته قابل توجه اینکه برخلاف مزارع سنتی، این تاسیسات ۹۵ درصد آب کمتری مصرف می‌کنند.

بزرگ‌ترین مزرعه عمودی جهان در منطقه‌ای به مساحت بیشتر از ۳۰ هزار متر مربع در دبی و نزدیکی فرودگاه بین‌المللی آل مکتوم واقع شده و می‌تواند در سال بیش از ۹۰۰ هزار کیلوگرم سبزی تولید کند.

سیستم آبیاری بزرگترین مزرعه عمودی دنیا

مزرعه عمودی۳

همانطور که در وب‌سایت کترینگ پرواز امارات آمده، در این مزرعه عمودی از یک سیستم حلقه‌بسته استفاده شده که آب را از طریق گیاهان به گردش درمی‌آورد تا به طور موثر از آن استفاده شود. همچنین در طول این فرآیند، آب تبخیر شده و در سیستم بازیافت نگهداری می‌شود و با وجود آن، در مقایسه با کشاورزی سنتی در فضای باز، هر سال ۲۵۰ میلیون لیتر آب صرفه‌جویی می‌شود.

مسافران هواپیمایی امارات و سایر خطوط هوایی با وجود این مزرعه می‌توانند در پروازهای خود از سبزیجات برگ‌دار مانند کاهو و اسفناج استفاده کنند. شهروندان امارات نیز می‌توانند این محصولات را از فروشگاه‌های تحت برند Bustanica خریداری کنند.

همچنین محصولات تولید‌شده توسط این مرکز که به اختصار ECO ۱ نام گرفته، از قبل تمیز هستند و نیازی به شستشو اولیه ندارند، زیرا بدون استفاده از آفت‌کش‌ها، علف‌کش‌ها یا مواد شیمیایی دیگر رشد می‌کنند.

مزرعه عمودی ۲

مدیر عامل شرکت Crop One در بیانیه خود می‌نویسد: «ECO ۱ به چالش‌های رو‌به‌رشد زنجیره تامین و مسائل مربوط به امنیت غذایی می‌پردازد و میلیون‌ها مصرف‌کننده جدید را با مزایای محصولات کشاورزی عمودی آشنا می‌کند. ماموریت ما در این مزرعه جدید، پرورش آینده‌ای پایدار برای پاسخگویی به تقاضای تمام مردم جهان برای غذاهای تازه و محلی است.»

کار ساخت این مزرعه عمودی در سال ۲۰۱۸ آغاز شد. در آن زمان شرکت Crop One که در زمینه کشاورزی عمودی فعالیت دارد و هواپیمایی امارات، با انجام یک سرمایه‌گذاری مشترک ۴۰ میلیون دلاری تصمیم به ساخت Emirates Crop One گرفتند.

 

منبع: برترین‌ها

دیگر رسانه ها

کدخبر: 31613

ارسال نظر