روش‌های کلیدی برای افزایش «سرعت اینترنت گوشی» را بشناسید

سرعت اینترنت گوشی شما هم کم است و به دنبال روشی برای افزایش سرعت اینترنت گوشی اندروید و آیفون خود هستید؟

روش‌های کلیدی برای افزایش «سرعت اینترنت گوشی» را بشناسید

باید بگوییم که به مرجع کاملی رسیده اید چرا که ما در این پست به سراغ ترفند های افزایش سرعت اینترنت اندروید، معرفی بهترین نرم افزار افزایش سرعت اینترنت، معرفی برنامه افزایش سرعت اینترنت ایرانسل ۴g و افزایش سرعت اینترنت همراه اول ۴g، معرفی کد مخفی افزایش سرعت اینترنت و ... رفته ایم پس برای اطلاع از نحوه افزایش سرعت اینترنت گوشی های خود در ادامه همراه ژابیت باشید.

آموزش افزایش سرعت اینترنت در گوشی اندروید و ios

با ما همراه شوید تا راهکارهای مناسب افزایش سرعت اینترنت گوشی اندروید و آیفون را بدانید و در مواقع لزوم با حداقل امکانات نیز بتوانید از اینترنت استفاده کرده و سرعت کم اینترنت برایتان مشکل ساز نشود.

اولین راهکار افزایش سرعت اینترنت در گوشی اندروید: در انتخاب مرورگر دقت کنید

یکی از ساده ترین راهکار های افزایش سرعت اینترنت، انتخاب یک مرورگر مناسب است. سریع ترین مرورگر برای اندروید, برنامه Opera mini است. اگر همزمان اطلاعاتی را با فایرفاکس یا کروم و اپرا مینی دانلود کنید, کاملا متوجه خواهید شد که این دو در برابر “اپرا” مانند حلزون و یا لاک پشت خواهند بود. پس خوب است برای افزایش سرعت اینترنت در اندروید, از opera mini استفاده کنید.

دومین راهکار افزایش سرعت اینترنت در گوشی اندروید: کش گوشی خود را پاک کنید

غالبا حافظه نهان یا همان کش گوشی این اسمارت‌فون‌ها با چندین وب‌سایت، دانلود و نصب اپلیکیشن پر میشود و سرعت گوشی پایین می آید؛ پس باید هر چند وقت یک بار حافظه نهان گوشی‌ خود را پاک کنید تا سرعت اینترنت افزایش پیدا کند. برای پاک‌سازی حافظه نهان دیتای اندروید برای افزایش سرعت گوشی اندروید خود به مسیر زیر بروید:

  • اپلیکیشن Settings را اجرا کنید؛
  • وارد بخش Storage شوید؛
  • صفحه را به پایین اسکرول کنید تا گزینه Cached Data را مشاهده و روی آن ضربه بزنید؛
  • وقتی پیغام Clear Cached Data ظاهر شد؛ گزینه DELETE را انتخاب کنید؛
  • دوباره عملیات خود را با زدن OK تایید کنید.

همین‌طور برای افزایش سرعت اینترنت و همچنین بالا بردن سرعت عملکرد گوشی خود می‌توانید حافظه نهان اپلیکیشن‌ها را پاک‌سازی کنید. مثلا، حافظه نهان مرورگر کروم به صورت زیر پاک می‌شود:

1

سومین راهکار افزایش سرعت اینترنت در گوشی اندروید: از برنامه های افزایش سرعت اینترنت گوشی استفاده کنید

همانطور که می دانید؛ برخی برنامه‌ها نیاز به اینترنت دارند که در هنگام همگام سازی در پس زمینه اجرا شده و اینترنت شما را مصرف خواهند کرد. یکی از راه‌های افزایش سرعت اینترنت در اندروید این است که به کمک برنامه‌هایی که از فعالیت اجرای این برنامه‌ها جلوگیری می‌کنند استفاده کنید. این برنامه ها تحت عنوان برنامه افزایش سرعت اینترنت گوشی در گوگل پلی و اپ استور، موجود است.

یکی از این برنامه‌های کاربردی با نام faster internet 2x در گوگل پلی منتشر شده است که در صورت استفاده از این برنامه می‌توانید تا دو برابر سرعت بیشتر را در مقایسه با زمانی که برنامه‌های گوشی از اینترنت استفاده می‌کنند داشته باشید. همچنین اپلیکیشن‌ های internet speed master, network speed booster, android speed booster  از برترین برنامه ها برای این منظور هستند. این اپلیکیشن های معرفی شده قادر هستند که سرعت اینترنت شما را تا ۲۰ الی ۳۰ درصد بالا ببرند.

2

چهارمین راهکار افزایش سرعت اینترنت در گوشی اندروید: حالت data saver را در مرورگر کروم فعال کنید

 یکی از بهترین روش های افزایش سرعت اینترنت گوشی اندروید و آیفون، فعال کردن حالت data saver در مرورگر کروم است. برای اینکه از سرعت اینترنت بیشتری بهره ببرید و صفحات وب را به سرعت باز کنید و حجم اینترنت کمتری مصرف کنید حالت DATA SAVER را در مرورگر کروم فعال کنید ، این گزینه باعث فشرده سازی صفحات وب شده و باعث افزایش سرعت اینترنت خواهد شد.

3

پنجمین راهکار افزایش سرعت اینترنت در گوشی اندروید: استفاده از شبکه 4G

با به وجود آمدن اینترنت‌های نسل 4 و 4.5 این موضوع بیشتر مورد اهمیت قرار گرفته و تقریبا می‌توان گفت که در صورتی که در موقعیت مکانی قرار داشته باشید که اینترنت نسل 4 و 4.5 در شبکه شما پشتیبانی شود محدودیتی در سرعت اینترنت نخواهید داشت. برای این منظور علاوه بر اینکه تلفن همراه باید از این قابلیت پشتیبانی کند نیاز به تنظیمات خاصی نیز وجود دارد. باید به قسمت wireless and network settings رفته و گزینه 4G را انتخاب کنید.

4

ششمین راهکار افزایش سرعت اینترنت در گوشی اندروید: استفاده از اپلیکیشن‌های مدیریت دیتا

گوگل اپلیکیشن Datally ، برنامه ای برای مدیریت دیتا، را برای اسمارت‌فون‌های اندرویدی معرفی کرده است که می‌تواند علاوه بر مدیریت اتصال دیتای گوشی، تنظیمات و ترفندهایی برای کاهش استفاده از اینترنت و افزایش سرعت آن ارایه بدهد. جالب است بدانید اپلیکیشن Datally می‌تواند پرمصرف‌ترین اپلیکیشن‌ها را به شما معرفی و راه‌کارهایی برای بستن اپ‌های پس‌زمینه به شما بدهد. سامسونگ برای گوشی‌های سری گلکسی خود اپلیکیشن Max را معرفی کرده است که باز هم عملکردی مشابه Datally دارد.

هفتمین راهکار افزایش سرعت اینترنت در گوشی اندروید: یک برنامه مسدودکننده تبلیغات (Ad Blocker) نصب کنید

بسیاری از وب سایت ها و برنامه سازها با این توصیه ای که برای افزایش سرعت اینترنت گوشی خود میکنیم، قطعا از ما متنفر خواهند شد،  چرا که پایه و اساس درامد آنان از این تبلیغات است. اما متاسفانه تبلیغات نه تنها بخشی از قدرت پردازش را به کار می گیرند، بلکه هر ماه بخشی از داده های موبایل شما را نیز مصرف می کنند. حال مرورگری وجود دارد که این تبلیغات را بلاک می‌کند. می توانید به جای مرورگر پیش فرض خود از این مرورگر استفاده کنید و صفحات وب خود را از تبلیغات پاک کنید. می توانید مرورگر AdBlock Browser را با جست و جو در گوگل پلی استور پیدا کنید.

هشتمین راهکار افزایش سرعت اینترنت در گوشی اندروید: بارگذاری تصاویر را در گوگل را غیر فعال کنید. 

اگر در جستجوی خود در اینترنت به دیدن تصاویر احتیاجی ندارید و به خواندن متن کفایت میکنید، پس پیشنهاد میکنیم که به سراغ تنظیمات مرورگر بروید و Text-Only مرورگر خود را فعال کنید تا دیگر دیتایی برای بارگذاری عکس‌ها صرف نشود و فقط متن را ببینید. با فعالسازی این قابلیت، دیگر هیچ تصویری بارگذاری نمی‌شود و فقط به نوشته‌های هر صفحه وب دسترسی خواهید داشت که تاثیر زیادی در افزایش سرعت اینترنت ۴G خواهد داشت.

برای فعالسازی اینترنت در دستگاه خود کد دستوری  *10*231#  را شماره گیری کنید یا یک پیامک به شماره 8088 بزنید تا تنظیمات روی دستگاه شما ست شود.

اگر از روش بالا ست نشد مجبور هستند تنظیمات را دستی انجام دهید.

در اندروید 4 به بالا به مسیر زیر بروید

بروید و APN جدید با این مشخصات بسازید برای Name مقدار MCI-GPRS و برای APN مقدار mcinet را قرار دهید و سایر قسمتها را خالی بگذارید.

افزایش سرعت اینترنت همراه اول

مکالمه های صوتی و یا ویدیویی در بستر اینترنت انجام می دهند، از برنامه های صوتی و تصویری اینترنتی استفاده می کنند و یا تمایل به داشتن اینترنت با سرعت بالا را دارند می توانند از بسته­ های آلفا+ استفاده کنند. بسته های آلفا+ تنوع بسیاری جهت پاسخگویی به مصارف مختلف دارند

بررسی سرعت فعلی اینترنت

برای این که سرعت اینترنت خود را افزایش دهید ابتدا باید سرعت فعلی آن را بررسی نمایید. برای این کار سایت‌های بسیاری هستند. برای مثال سایت Speedtest یا SpeedOf.Me این کار را برای شما انجام می‌دهند.

منبع: اقتصاد آنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 25038

ارسال نظر