اینترنت 6G در راه است

مدیر ارشد اجرایی نوکیا معتقد است تا ۲۰۳۰ میلادی شبکه اینترنت موبایل ۶G فراهم خواهد شد و در آن زمان تنها موبایل‌ها متداول‌ترین ابزار ارتباطی بشر نخواهند بود.

اینترنت 6G در راه است

هرچند شبکه ۵G هنوز به طور کامل در سراسر جهان قابل دسترس نیست، نسل اینترنت۶G هم اکنون در حال توسعه است. کوالکام، اپل و گوگل از جمله شرکت های در حال توسعه این فناوری هستند. اکنون به نظر می رسد نوکیا نیز به این جرگه پیوسته است.

پکا لوندمارک مدیر ارشد اجرایی نوکیا هنگام سخنرانی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس ادعا کرد شبکه ۶G موبایل تا پایان دهه جاری عملیاتی خواهد شد.

لوند مارک هنگام سخنرانی در پنلی در این مجمع اشاره کرد شبکه های اینترنت ۶G موبایل تا ۲۰۳۰ میلادی در دسترس خواهند بود. با این وجود او معتقد است که در آن زمان موبایل ها تنها ابزار ارتباطی در این شبکه نخواهند بود.

مدیر ارشد اجرایی نوکیا در این باره گفت: تا زمان عملیاتی شدن اینترنت ۶G، به طور حتم موبایل های فعلی تنها وسیله ارتباطی متداول نخواهند بود. ابزارهای زیادی ساخته می شوند که به طور مستقیم در بدن انسان قرار می گیرند.

او به جزئیات این امر یا اشکال آن اشاره نکرد اما در ادامه سخنانش اعلام کرد تا ۲۰۳۰ میلادی هرچیزی یک دوقلوی دیجیتالی خواهد داشت که به طور حتم منابع رایانشی عظیمی را ملزوم می کند.

شرکت ها از هم اکنون سرمایه گذاری عظیم در ۶G را آغاز کرده اند. پیش بینی می شود برخی از بزرگترین شرکت های فناوری دنیا در مسیر توسعه نسل آتی فناوری شرکت و یا حتی همکاری کنند.

این درحالی است که هنوز تعداد زیادی از کاربران از اینترنت۴G به ۵G گذر نکرده اند. به خصوص در بخش هایی از هند این امر صادق است که مردم هنوز سرعت واقعی شبکه ۴G را تجربه نکرده اند.

در حال حاضر سرعت ۶G مشخص نیست اما در آینده نزدیک توسط اتحادیه بین المللی مخابرات(ITU) تعیین می شود. البته تخمین زده می شود سرعت آن ۱۰۰ بار بیشتر از ۵G باشد./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 23019

ارسال نظر