پستانک هوشمند به بازار می‌آید

پستانک هوشمند، با سنجش الکترولیت می‌تواند در مورد کم آبی نوزادان هشدار دهد.

پستانک هوشمند به بازار می‌آید

در حال حاضر، به منظور بررسی سطح الکترولیت در نوزادان، دو بار در روز از نوزادان نمونه خون گرفته می‌شود.

با این حال، به زودی می‌توان از یک پستانک «هوشمند» برای جمع آوری غیرتهاجمی همان داده‌ها استفاده کرد.

نظارت بر الکترولیت‌ها در نوزادان بسیار مهم است، زیرا سطوح پایین نشان می‌دهد که بدن نوزاد در حال کم آب شدن است. کم آبی، یک مشکل رایج در نوزادان نارس است. در حالی که این الکترولیت‌ها در جریان خون وجود دارند، در بزاق نیز به مقدار متناظر یافت می‌شوند.

با در نظر گرفتن این واقعیت، یک تیم دانشگاه ایالتی واشنگتن به رهبری پروفسور جونگ هون کیم پستانک آزمایشی جدید را ساخت. این قطعه یک پستانک تجاری است که قطعات الکترونیکی به آن اضافه شده است.

هنگامی که یک نوزاد دستگاه را می‌مکد، بزاق به طور طبیعی از دهان او به یک سری کانال‌های میکروسیال یکپارچه کشیده می‌شود - هیچ مکانیزم پمپاژی لازم نیست- حسگر‌های درون این کانال‌ها غلظت یون سدیم و پتاسیم را در بزاق تشخیص داده و اندازه گیری می‌کنند. این داده‌ها از طریق بلوتوث به دستگاه تلفن همراه یک پرستار مراقب منتقل می‌شود، و جایی در صفحه برنامه نمایش داده می‌شود.

هنگامی که پستانک بر روی نوزادان در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بیمارستان آزمایش شد، قرائت‌های الکترولیت گزارش شده توسط دستگاه با نمونه‌گیری سنتی خون مطابقت داشت.

علاوه بر این، پستانک داده‌ها را به طور مداوم تا زمانی که در دهان هر نوزاد بود ارائه می‌کرد.

کیم می‌گوید: به طور معمول، در محیط بیمارستان، دو بار در روز از نوزاد خون می‌گیرند، بنابراین فقط دو نقطه داده دریافت می‌کنند.

این دستگاه یک روش غیر تهاجمی برای نظارت بر غلظت الکترولیت نوزادان است.

دانشمندان اکنون در حال کار بر روی کاهش هزینه و بازیافت بیشتر دستگاه هستند، به علاوه آن‌ها در حال برنامه ریزی برای انجام آزمایشات در مقیاس بزرگتر هستند.

مقاله‌ای در مورد تحقیقات آن‌ها اخیراً در مجله Biosensors and Bioelectronics منتشر شده است.

پستانک هوشمند که قبلاً ساخته شده بود، توسط تیمی در دانشگاه کالیفرنیا-سن دیگو، غلظت گلوکز را در بزاق اندازه گیری می‌کرد./ سایت نیو اطلس منتشره از دانشگاه ایالتی واشنگتن

دیگر رسانه ها

کدخبر: 21947

ارسال نظر